/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Oversættelse.
Fra : Mis90
Vist : 514 gange
50 point
Dato : 07-11-07 16:57

Nogle der vil oversætte den her lille historie på dansk.

Vi tilbragte (to spend) vores ferie i Italien sidste år. En dag var vi på landet. Her så vi et gammelt kloster (monastery) ved floden af et bjerg. Guiden fortalte os, at der var 50 munke(amonk) på klosteret. Selv om solen stod (to be) højt på himlen, kunne vi se mange af munkene arbejde hårdt på markerne.
Men en af dem lovede at vise os rundt på klosteret. I spisesalen (dining hall) var der krucifikser (a crucifix) på væggene, der lå nogle gamle bibler på det lange bord. Da vi tog afsted, så vi klosterets skytshelgen (patron saint), der var placeret på toppen af tårnet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-07 16:58

Næh lav dine lektier selv.

Kommentar
Fra : hejdmig

Dato : 07-11-07 17:01

LOL

Kommentar
Fra : Mis90

Dato : 07-11-07 17:01

På engelsk mente jeg.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-11-07 17:12

Enig med Teil.

Frieda

engelsklærer

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-11-07 17:21

Ikke helt perfekt,men kan bruges

http://gramtrans.com/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-07 17:26

Last year we spent our holiday in Italy.
One day we went out in the country.
There we saw an old monastery by the foot of a mountain.
The guide told us, that 50 monks are living in the monastery.
allthough the sun was burning from the sky, we saw many of the monks working hard in the fields.
But one of them agreed to show us the monastery.
In the dining hall there were crucifixes on the walls and some old bibles were lying on the long table.
As we left, we saw the patron saint for the monastery, it was placed on top of the tower

Sådan ca. deromkring

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 07-11-07 21:31

Let måde at lave lektier på

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-11-07 21:46

Dova: Du er altid sød til at hjælpe, men jeg synes helt ærligt, at du gør dem en bjørnetjeneste.

De bør i det mindste gøre et rimeligt forsøg, og dernæst evt. bede om hjælp.

De vil jo ikke kunne trække på en sød og hjælpsom Dova, hverken til eksamen eller "ude i verden", vel?

Frieda
lærer

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 08-11-07 09:46

Vi tilbragte (to spend) vores ferie i Italien sidste år. En dag var vi på landet. Her så vi et gammelt kloster (monastery) ved floden af et bjerg. Guiden fortalte os, at der var 50 munke(amonk) på klosteret. Selv om solen stod (to be) højt på himlen, kunne vi se mange af munkene arbejde hårdt på markerne.
Men en af dem lovede at vise os rundt på klosteret. I spisesalen (dining hall) var der krucifikser (a crucifix) på væggene, der lå nogle gamle bibler på det lange bord. Da vi tog afsted, så vi klosterets skytshelgen (patron saint), der var placeret på toppen af tårnet.

Last year we spent our vacation in italy. One day we went to the country side where we saw a monastery by the foot of a mountain. The guide told us that there were 50 munks at the monastery. Eventhough the sun was high on the sky, we could see many of the munks working hard in the fields. (but) One of the munks promised to show us the monastraty. in the dinning hall there were crucifixes on the wall, there were old bibles on the long (dinning) table. When we left, we saw the guardian angel of the monastery which was placed on top of the tower.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 08-11-07 09:49

an old monestary ofcourse