/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
S-kabel uden lyd
Fra : metteto
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 07-11-07 15:18

Hej

Jeg har købt et S-kabel fordi jeg ville kunne se optagede udsendelser på et TV i et andet rum end der hvor optagerne står. Men der kommer ingen lyd med over, en fornuftig forklaring og evt. en løsning på problemet?? Skal jeg virkelig investere i et 10 M HDMI-kabel??
Jeg ville også gerne kunne overføre udsendelser til HD, men kan ikke finde DVDafspilleren når jeg starter Windows Mediaplayer, kan det overhovedet lad sig gøre???? Eller skal jeg brænde udsendelserne ned på DVD, og så manuelt lægge dem over på HD.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 07-11-07 15:37

Mig bekendt er der ikke lyd i S-kabel men prøv med en media transmitter i stedet for.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 07-11-07 15:53

S-video leverer kun billede ikke lyd.

Du kan købe ledninger hvor audiokablet er sammen med S-video stikket.
VIl man bruge sit S-video fra computer til fjernsyn, skal man også have et jack stik i lydkortet og et phonostik i den anden ende til fjernsynet.

Her kan du se forskellige kombinationskabler:
http://www.av-connection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=7&ML3=0&ML4=43

Enten med S-video og jack fra computer og scartstik i den anden ende.
Eller Scart og phono i begge enden, som nok er det du leder efter.

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 07-11-07 15:55

Tak for svaret thulin.
Så blev jeg også lidt klogere idag

Kommentar
Fra : Onfire

Dato : 27-12-07 21:09

Men har du muligheden for at køre med HDMI så kan det varmt anbefales...