/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
ER KANDU BLEVET EN LEKTIE CAFE
Fra : hawaii7
Vist : 755 gange
10 point
Dato : 07-11-07 14:57

Jeg er ved at få det indtryk at det gode gamle "KANDU" er ved at blive en lektie cafe for børn, der ikke gider laver deres lektier de får for i skolen.
Det er næsten dagligt der kommer spørgsmål fra børnene med deres lektier.
Det kan da ikke være rigtig at de bare kan komme med deres opgaver og så bare får et svar og en løsning.

hawaii7

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 07-11-07 15:08

Er det ikke OK, hvis forældrene ikke kan supplere??

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 07-11-07 15:16

Altså hvis det decideret bærer præg af, at det er kandubrugerene der løser opgaverne, så nej det er ikke i orden.

Men er spørgeren gået i stå, og ellers viser at der er forsøgt en løsning, så syntes jeg det er helt ok

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 07-11-07 15:18

Og alle de tråde der lige har været med 2. gradsligninger er bestemt ikke i orden, det bærer i den

grad præg af dovenskab, sikkert nogle lektier der skulle have været løst i går

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-11-07 15:43

Jeg syntes ikke kandu har ændret sig og det er jo helt frivilligt om man vil hjælpe.

For mig er det helt OK at de unge stiller spørgsmål om deres lektier - det er jo op til de der svarer om de vil hjælpe den enkelte på vejeller lave ligningen færdig eller hvad det nu måtte være.

Og når jeg ser her http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=10201 bliver jeg bekræftet i det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 16:09

Kan være de har fundet ud af at kandu giver hurtigere løsninger end ARTO

Accepteret svar
Fra : hyggemor

Modtaget 10 point
Dato : 07-11-07 16:58

Jeg syntes at det er helt okay, hvis det bruges som alternativ i stedet for forældre. Der er mange forældre i dag, der ikke kan følge med børnene mere og her er det da ok, at andre kan træde til.

Løsningen skal selvfølgelig ikke forelægge (det er for nemt), men det er fint med en ledetråd så man kan hjælpe dem videre i forløbet.

Og så har jeg det ligesom bentjuul - det er jo frivilligt om du vil hjælpe.
Iøvrigt er Kandu for alle, også dem der ønsker lektiehjælp, eller har jeg misforstået dette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:28

Citat
Iøvrigt er Kandu for alle, også dem der ønsker lektiehjælp, eller har jeg misforstået dette

Nej - du har IKKE misforstået - sågar "bankenøgler" har været oppe og vende flere gange....

De 15 årige der vil køre 100km/t på knallert får skam også hjælp.....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-07 17:45

Det er vel helt i orden at de unge lærer at bruge de tilgængelige kilder til at finde løsninger.
Blot giv dem ikke den konkrete løsning, men metoden til at finde frem til den...
hilsen Svend

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-11-07 18:51

Citat
De 15 årige der vil køre 100km/t på knallert får skam også hjælp.....

Hmm, vores søn er igang med knallertundervisning og i denne sammenhæng spurgte han om vores mening omkring en boret knallert, hvilket vi var ret negative over.

Så jeg må nok hellere holde et skarpt øje med hans spørgsmål herinde

Kandu er sk... godt til rigtige mange ting. Rådgivning/hjælp kan vi alle få brug for, og i den tid jeg har haft herinde, er min opfattelse at her er mange forskellige ekspertiser. Hvorfor så ikke gøre brug af dem... uanset om det er lektiehjælp eller madlavning.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 07-11-07 18:56

Det er jo sådan at kandu er en viden dele side.
Så er der noget man ikke gider svare på, så hopper man da bare forbi den pågældende tråd.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 07-11-07 19:14

Jeg synes bestemt ikke der er noget galt i at få hjælp til lektierne herinde, det er da kun skønt der er nogle til at hjælpe. Dog mener jeg jo at den bedste hjælp er forklaring til hvordan man løser det selv, end at folk sidder herinde og får svarerne på opgaverne. Så heller give et eksempel med nogle andre tal, så kan vedkommend ud fra det se hvordan det skal løses.

Hmm.... hjælp til selvhjælp..
Vedkommende skulle jo helst kunne forstå det bagefter også. Man kan risikere pludselig at stå ved tavlen, og så kan man ikke lige logge på kandu og få hjælp..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 19:19

Citat
Man kan risikere pludselig at stå ved tavlen, og så kan man ikke lige logge på kandu og få hjælp..

Det kommer nok

Kommentar
Fra : myes

Dato : 07-11-07 19:42

Refi, kunne sgu være kønt... Står der ved tavlen og beder om udsættelse så man lige kan smutte forbi kandu og høre om der er nogle der liiiiiiige ved hvordan den skal regnes ud...

Så kan det da godt være man skulle overveje at begynde på noget universitet eller sådan noget....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 19:47

Yes...

KANDU - DIN PERSONLIGE LEKTIEHJÆLPER DER ALDRIG SOVER

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 07-11-07 21:20

Ser da slet ikke noget problem i at folk får hjælp til lektier. Idag er der mange forældre der ikke er i stand til at hjælpe... Så er det da genialt, man kan bruge Kandu!

Så synes det er list småligt, med at kundu er blevet en lektie cafe

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-11-07 18:27

Hekt ærligt. Der er skam da også voksne, der stiller spørgsmål, hvor man kan sætte spørgsmålstegn ved nogle ting.

Jeg har skam også efterlyst lidt hjælp til at finde nogle sider til min dreng, der gerne vil lære mere, end han ellers gør i skolen.

Synes man ikke om spørgsmålene, er det jo også tilladt at lade være med at læse dem.

Jeg synes det er fint ungerne/de unge spørger fremfor at sidde og svede og få det dårligt med sig selv.
Det er som nævnt ikke alle forældre, der kan hjælpe.

Synes du selv det her spørgsmål er ok? Jeg gør ikke.
Vi skal sørme ikke cencurere hvem der må stille spørgsmål og om hvad!!!

Sker den slags, tror jeg kandu.dk mister mange tilhængere.

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 09-11-07 15:24

Tak for svaret hyggemor.
Det her er sku da blevet svært. Hvad skal jeg accepterer som et svar. Jeg kan gode rifi's fine kommentarer og bemærkninger, men skal jeg se lidt mere alvorlig på sagen har jeg valgt hyggemor. Ja selvfølgelig kan det være svært for forældre at følge med de unge i skolen i dag. Det vi andre lærte i skolen bruges ikke mere idag. Jeg har bare fået det indtryk som andre har skrevet, at det er dovenskab fra de unges side. Når man kan få svaret leveret, rygtes det hurtig og som refi skriver er KANDU nok hurtigere og meget bedre end ARTO.
HURRA for det, da der kommer mange gode svar og henvisninger som vi andre også kan bruge.

Jeg håber ikke jeg skuffer nogle som har svaret, men jeg skal jo have afsluttet dette spørgsmål.

Hilsen
hawaii7