/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Stof og maling
Fra : andreas15
Vist : 3298 gange
100 point
Dato : 07-11-07 14:23

Hej Alle..

Jeg er medlem af en håndboldklub hvor vi skal have lavet et kæmpe banner.

Banneret skal være ca. 20x2 m, og skal være hvidt.

På banneret skal der med rødt males: "Ikast KFUM - mere end en klub" Hvis man kan forestille sig det af nedenstående:
_______________________________________________

I K A S T K F U M
- mere end en klub
_______________________________________________

Er der nogen af jer "hobby-folk" der har en god idé til hvor man forholdvis billigt kan anskaffe sig hvidt stof på 20x2 meter, samt noget forholdsvist billigt rød maling?

Mvh. Andreas Justesen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-07 14:44

Noget af det billigste er noget der hedder Ubleget lagenlærred, det er så ikke helt hvidt, men nærmest lidt gullig/hvidt....men det fås altså, ligesom andet stof kun i 1,5 meters bredde.

Det koster, hvis man køber 20 meter, 17,95 pr meter

http://www.hema-hobby.dk/tekstiler.htm

Ellers må i til at sy sammen, eks. gamle lagner (genbrugsbutikker) brug dem på højkant, så har du de to meter i højden, men så skal der jo bruges 13-14 lagner for at komme op på 20 meter i længden.

M.h.t. skriften, kommer det ikke til at passe med at skrive det under hinanden, men sådan her:

"Ikast KFUM - mere end en klub"

Ellers får du nogen små bogstaver midt på de 20 meter, og kun et stort bart stykke i hver side.

Billig maling i Jem & Fix

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 07-11-07 14:49

Ja lige mine ord Dova. Man kan købe ubleget lagenlærred i Jysk også. I kan også købe rødt lærred og klippe bogstaverne ud og lime på. men det billigste er selvfølgelig nok at male dem på.

Kommentar
Fra : lynogtorden53

Dato : 07-11-07 23:26

man kan også købe hvide lagner i røde kors butikker de koster mellem 2 og 5 kr stk så støtter man stamtidig et godt formål