/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst kabel tv?
Fra : Octon
Vist : 5340 gange
100 point
Dato : 07-11-07 13:25

Er der nogle der kender til en trådløs kabel tv løsning som ikke køre på batterie, men med konstant strøm, og skal kunne deles mellem 2 fjernsyn.

Link til hjemmesider må gerne vedlægges.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 07-11-07 13:44

Skal det være kabel eller trådløst?

Hvis du mener noget i denne retning, http://www.justbuyit.dk/shop/tv-link-64c1.html - så kan man få det 'overalt'. De drives typisk af en lysnetadapter og kan opfattes som en slags Scart-kabel, der blot på midten er erstattet af en trådløs forbindelse. Bemærk - kun een kanal ad gangen - 'afsenderen' bestemmer.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 07-11-07 13:56

En kanal ad gangen så vil det virke som en parbol modtager?

Så kan det jo være lige meget med at have 2 tv ind gange når man kun kan se en kanal ad gangen.

Hele iden ligger jo i jeg kan se fodbold og damen kan se what ever..

Hvad så vis jeg har 2 cabel tv bokse og til slutter en til vær?
Køre de så enlig ind i hinaden eller kan jeg godt splite signalet sådan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 14:19

Du kan ikke få noget som helst trådløst TV med mere end en kanal af gangen....

Der skal andre løsninger til.....

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 07-11-07 14:34

Hmm det er da enlig utråligt det ikke kan lade sig gøre, det burde vel kunne være muligt at sende lyd og billde af 2 kanaler ad gangen, du kan gøre det med en spliter på et kabel hvorfor kan det så ikke gøres trådløst, det enste den boks gør er vel bare at fjerne kablet og sende signalet ud i rummet så flere tv kan opfange det. hvorfor burde man så ikke kunne se 2 forskellige kanaler på en gang?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 14:40

Hvis det var så simpelt var der jo ingen grund til at have mere end 1 tilstutning i hver by - og så dele den allesammen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 14:44

Men er det ene koblet "normalt" op kan du jo bare "trække" signal ud som om det var til en video....

Altså med f.eks. en trådløs scart-løsning.....

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 07-11-07 14:52

Ja det kunne jeg men det vil jo stadig kun give mig en kanal at se på
Når det må vel blive kabel så, det er jo enlig heller ikke længere ind 2 meter til den ene side og 3 til den anden men gider bare ikke have alle de kabler sidene på panelerne, det ligner jo snart at jeg har tapeseret med kabler.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-07 15:11

Prøv lige at tænke dig om:

Der skal en tuner til at skille et analogt antennesignal til een kanal. Der FINDES dobbelttunere, men normalt hedder det 'kun een kanal ud ad gangen'.
Der skal en sat-box + LNB (eller satbox + multiswitch) til at skille et satelit-signal. Det hedder 'kun een kanal ad gangen'
Der skal en kabel-boks til at skille et kabel-signal. Det hedder 'kun een kanal ad gangen'

Så ja, hvis du vil have 10 kanaler på en gang, så kræves 10 kabel-bokse. Trådløst eller ikke.

Det der hedder 'TV link' er teknisk begrænset til at transmittere 1 eller ganske få videosignaler ad gangen. Det transmitterer ikke antenne-signaler.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 08-11-07 08:48

Citat
Der skal en kabel-boks til at skille et kabel-signal. Det hedder 'kun een kanal ad gangen'

Med antenne kabel kan du bruge en spliter som sender signalet 2 steder hen, og med denne funktion har du antenne signal i begge, tv også kan du side og blader alle de kanler igennem du vil på begge tv. Så det må vel også kunne skaffes noget der sender trådløst antenne signal ud, med en kode så andre ikke kan hoppe på signalet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 08:53

Citat
Så det må vel også kunne skaffes noget der sender trådløst antenne signal ud, med en kode så andre ikke kan hoppe på signalet.

Ja - du skal bare trække "mulvarpen op og være parat til at betale 2-300.000 - så er det sikkert ikke noget problem.....

Nej - det findes ikke til "menigmandsbrug"......

Godkendelse af svar
Fra : Octon

Dato : 08-11-07 09:27

Tak for svaret henrikkrebs.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-11-07 09:39

Citat
Ja det kunne jeg men det vil jo stadig kun give mig en kanal at se på
Når det må vel blive kabel så, det er jo enlig heller ikke længere ind 2 meter til den ene side og 3 til den anden men gider bare ikke have alle de kabler sidene på panelerne, det ligner jo snart at jeg har tapeseret med kabler.

Ikke nødvendigvis kabel. Du kan anskaffe dig to kabelbokse og to 'tv link's og putte det hele i en kasse i nærheden af hvor kabel-tv'et kommer ind. Der findes faktisk også TV-links med to eller fore indgange beregnet på 2-4 modtagere der kan stå forskellige steder. Men det blir nemt mere rodet end 2 + 3 meter kabel.

Hvad med en kabelkasse/kabel-kanal?
Her foran familiens dobbeltskrivebord har jeg på væggen hængt en kasse i asketræs-gulvbrædder på 15*15 cm * 2 m - den indeholder alt til min computer + vores 3-4 PC'ere + netværk + telefon + skrivebordslys.