/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Arbejdsskadestyrkelsen
Fra : arnely
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 07-11-07 12:44

Hvor længe bør man vendte på en erstatning fra Arbejdsskadestyrkelsen.

Her i midt tilfælde var alle muligheder udtømte, og jeg blev tilkendt førtidspension den 1. juli i år.

Sagen har nu lagt mere end 2. år hos Arbejdsskadestyrkelsen. Så det er vel rimeligt at sagen burde være afsluttet – eller hvad?

Min Advokat og Erstatningsnævnet har rykket for en afgørelse. Svaret fra Arbejdsskadestyrkelsen er det samme hver gang. ”Sagen ligger ved sagsbehandleren”.

Hvad syntes i jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-07 12:47

Ja, det er svinagtig lang tid sagsbehandlingerne tager.

men du har advokat og erstatningsnævn til at rykke for det, så er der vist ikke andet at gøre end at vente.

Måske du har en fagforening der også kan gå ind og rykke for sagens afslutning.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 07-11-07 12:55

Det er en kendt sag at arbejdsskadestyrelsen er langsomme. Det har vist endda været i en af kontant/basta/???-udsendelserne.

Det betyder ikke, at man skal finde sig i det.

- Henvendelse til ministeren
- Henvendelse til dagspressen
- Henvendelse til elektroniske medier
- Spørgsmål på valgmøde (du kan nå det endnu)
- Ombudsmanden
- Daglige skriftlige og telefoniske rykkere (chikane - kan give bagslag)

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 07-11-07 15:09

Dagspressen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-07 17:27

Ork, der kan gå meeeeeeget lang tid endnu

Da vi havde ventet en evighed, jeg kan ikke huske præcis hvor længe, der begyndte vi at ringe
en gang om ugen

Jeg ved ikke hvordan det er nu, men dengang var der heller aldrig en medarbejders navn som underskift, men altid - region øst - eller sådan noget -.

Efter nogle opringninger fik vi ved et uheld fra deres side, oplyst navnet på lederen, så ringede vi til hende, det hjalp.

Ministeren, kendte godt til problemet, men det hjalp ikke at gå den vej. Så derfor, ring til dem i tide og utide, så bliver de trætte af at have dig hængende i røret

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-11-07 08:46

henrikkrebs - hvordan kan det give det?

Citat
Daglige skriftlige og telefoniske rykkere (chikane - kan give bagslag)

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-07 09:20

Parkinsons lov

Jeg reagerer selv hidsigt hvis folk rykker hidsigt. Fx får "Så må jeg jo gå til din chef" får mig til at lægge sagen underst i bunken - så må jeg jo hellere vente til min chef kommer og prioriterer mine opgaver. Det gør han aldrig.

Ulidelige rykkere skaber modvilje.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-07 09:42

Det behøver bestemt ikke nødvendigvis betyde at, en ugentlig opringning giver bagslaw, i flere tilfælde, er det sådan, at den der er vedholdende, får lukket munden, ved at få sin sag behandlet

Ikke kun hos arbejdsskadestyrelsen

Godkendelse af svar
Fra : arnely

Dato : 08-11-07 13:31

Tak for svaret henrikkrebs.