/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Canon A40 digital kamera
Fra : bimbobo2
Vist : 474 gange
20 point
Dato : 08-02-03 16:49

Hej,
når jeg kobler en strøm adapter til mit digitale Canon i et stykke tid, bliver så batterierne automastisk koblet fra, eller skal man tage dem ud? Det ville være dumt at sætte strøm på kameraet og bruge batteristrøm samtidig.
Jeg forsøgte at læse mig frem til det i Canon bog, men der står ikke noget om det.
MVH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-03 18:51

Som standard vil moderne apparatur selv koble batteri forsyningen fra, når man tilslutter net-adapter. På nogle vil enda også batteriet blive ladet op (genopladelige).
Emesen.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 08-02-03 19:32

Hej Emesen,
tak for svaret... mit kamera er en nyere model, så det kan være at du har ret, men jeg vil prøve at kontakte
Canon på mandag.
MVH

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-02-03 19:36

Jeg er helt på linie med "emesen" jeg er overbevist om at der ikke bruges batteri når net-adaptor er lilsluttet, men mener dog ikke det Camera oplader batterier der sidder i Cameraet:
http://www.powershot.com/powershot2/a40-30/accessory.html

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 08-02-03 19:46

Jeg er enig med dig, "lillemig", jeg tviler på, at denne adapter charger også batterierne.....
Vi får se, når jeg taler med Canon....men tak for svaret.
MVH

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 08-02-03 19:53

jeg tvivler også
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 11-02-03 10:54

Tak for svaret emesen.