/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forsikring af Uindregistreret
Fra : 15063637
Vist : 2310 gange
200 point
Dato : 06-11-07 22:47

Er der nogle muligheder for at tegne en forsikring mod brand og tyveri på en uindregistreret motorcykel som privatperson?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-11-07 23:23

Nej, det kan ikke umiddelbart lade sig gøre.

jeg ved, at nogle selskaber gør det ved veterankøretøjer, men ellers er det normalt et krav, at pladerne skal være på køretøjet.

også det der hed stilstandsforsikring (altså billigere forsikring i vintermånederne mod at køretøjet ikke blev benyttet) er så godt som afskaffet, men der krævedes det også at pladerne var på.

Forhandlere og værksteder o.s.v. kan dog tegne en forsikring for uindregistrerede køretøjer

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 07-11-07 09:02

Svaret er enkelt. Hvis du skal være dækket ind for brænd og tyveri. Skal du have din motorcykel fuldt forsikret med kasko.
Har selv undersøgt det da jeg skal købe motorcykel her til vinter. (Der er nemlig kr. og spare)

Koster din motorcykel mere end kr. 200.000 er mange forsikringsselskaber begyndt og forlange satellit overvågning på motorcykler.

Man kan ikke længere for stilstands forsikringer til motorcykler. Det kan man kun til biler.

Kommentar
Fra : moselund5

Dato : 01-02-08 20:52

Jeg har uindregistrerede mc derunder crosser forsikret hos Top Danmark for ca 500kr pr år pr cykel. Det er i forbindelse med landbrugsforsikring på vores ejendom.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 02-02-08 10:32

moselund...tro næppe du er forsikret mod tyveri og brand med den forsikring.

Kommentar
Fra : moselund5

Dato : 02-02-08 11:03

Jo ellers vil jeg jo ikke skrive det!!

På policen står der:
Maskinart motorcrosscykel
maskiner er forsikret til dagsværdi.
Vedr gocart motorcross og speedwaycykel:
Dækningen omfatter brand og indbrudstyveri.

Det kan da vist ikke misforståes

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 02-02-08 19:19

Går en motocross cykel ind under det samme som en gade motorcykel?
En crosser, har vel ikke plader på og behøver det vel heller ikke, da du kun benytter den på lukket bane.
Jeg kunne forstille mig at det er her forskellen ligger.

Ellers er noget jeg ikke forstår

Hvilket selskab har du?