/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Min hjemmeside og domæne.
Fra : MissXX
Vist : 1004 gange
50 point
Dato : 06-11-07 22:42

Hej alle

Jeg er ved at opbygge en ny hjemmeside gennem bricksite.com.

Men jeg vil gerne have mit eget domæne og det er jeg så ved at købe hos dandomain. Men hvad skal jeg købe? Kun domænet eller også webhotel? Jeg er ikke en ørn til alt det der hjemmesideopbygning, derfor bruger jeg bricksite.com.

Gode råd og forklaringer modtages med kyshånd!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-07 22:54

Dit domæne er navnet på den hjemmeside du vil have, fx. www.misxx.dk
Wevhotellet er den udbyder af serverplads som du skal bruge til at lægge siden op på.
Så rent faktisk skal du bruge begge dele.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-07 22:59

Det at lave hjemmesider er ikke så svært, hvis man starter med det grundlæggende i html. Når du så bliver fortrolig med det, kan du tilføje forskellige ting som css, javascript og senere mere avancerede måder at vise dine sider på.

Men for alt i verdenen, skal du starte med at lave sider, som du har på din harddisk, og kan køre lokalt. Når du finder dem i orden, kan du uploade dem til din hjemmeside.
Der er nogle simple spilleregler, som skal overholdes, for at siderne også vil fungere ude på nettet.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 06-11-07 23:00

Men har jeg ikke allerede gratis webhotel gennem bricksite.com? Det er det, jeg ikke helt forstår... Jeg har bare oprettet en gratis grundpakke inkl. hosting http://www.bricksite.com/?id=1081

Jeg har købt flere sider og gæstebog gennem bricksite, så jeg håber at det er korrekt det jeg har gang i.....

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 06-11-07 23:02

jeg kan anbefale One.com http://www.one.com/da/
jeg har selv mit domæne ved dem
og bruger dem til flere sider som jeg administrere.
1000mb kr.11.25 / måned fri trafik og en super god oppetid.

mvh Mad-Nuser

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 60 point
Dato : 06-11-07 23:05

Jo det kan du sikkert godt klare dig med. Men om du kan have dit eget domænenavn som www.misxx.dk, er så spørgsmålet. Og så er der lige det, at mange gratis pladser får man reklamebanner med i købet, hvilket ikke altid er lige det som man ønsker.
Det rareste er om man kan uploade sine konstruktioner til siden via et ftp program.
På nogle hjemmesider, skal man bygge siderne on-line, hvilket ikke altid er lige smart.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 06-11-07 23:07

Jeg er nu mest til det at bygge siderne online. Om jeg er faktisk ret glad for bricksite.com så dem beholder jeg. Og jeg mener at kunne læse mig til at jeg ikke får bannerreklamer med hos dem. Har nogen her erfaring med bricksite.com?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-07 23:11

Nej dem har jeg ikke erfarringer med, men det ser meget fornuftigt ud, og du kan tilknytte dit eget domænenavn til siden, som jeg læser det.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 06-11-07 23:13

Ja, det er også sådan jeg forstår det. Og det vil sige at jeg ikke skal købe webhotel?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-11-07 23:28

Det kan du godt som jeg ser det,via>>
Tilvalg / "brikkerne"
Vi udvikler løbende nye tilvalgsprodukter, som du med få klik kan tilføje på din hjemmeside. Blandt de mest bassale kan nævnes:
Tilføjelse af www-domæner (du afholder selv alle udgifter vedr. www-domæner)

http://www.bricksite.com/?id=167
Det kan være de kører dig igennem processen ellers må du købe et domæne hos >
http://www.dk-hostmaster.dk/
og så må der være et sted i din administrations panel
hvor du kan udfører operationen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-11-07 23:30

man kan også se via eksempler at folk
har deres egne domæne navne.
http://www.bricksite.com/?id=1080

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-11-07 02:07

Når Du har købt et domæne kan Du også til enhver tid flytte til et andet hotel.

Den første regning får Du samlet for webhotel og domæneregistrering, men de efterfølgende kommer hhv. fra webhotellet for forbruget og fra dk.hostmaster eller Dandomain for domænet.

Ps. Betal for domænet indenfor fristen, ellers mister Du det omgående, det er overgået selv Microsoft når de har glemt at betale for et af deres domæner.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-07 22:47

Når jeg nærlæser bricksite's sider, og tænker på den måde som en hjemmeside kan udvikle sig, så er det nok billigst at finde en hjemmesideudbyder, hvor det hele er includeret, og hvor du selv har den fulde kontrol med siderne, med hensyn til opbygning og opdatering via ftp-funktionen.

Det kan godt være at bricksite har nogle smarte og flotte skabeloner, som du kan bygge dine sider op på, men med lidt øvelse kan du lære at lave det lige så flot, og endda til en billigere pris.

Udbudet af webhoteller er lidt af en gråzone, når man ser økonomisk på det.

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 09-11-07 03:32

jeg her one.com og den kan du også opbygge din side onlinge nu holder jeg mig mest til FTP da jeg lave min hjemmeside i Adobe Dreamweaver CS3 som er en af de nemest hjemmeside programmer der er på maken af finde ud af. Hvis du spør mig

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 11-11-07 10:27

hej ved bricksite kan du få domænenavnt du har købt
når du er loket ind for at redigere flytningen sker under tilvalg

Godkendelse af svar
Fra : MissXX

Dato : 29-11-07 23:50

Tak for svaret severino.