/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Download link
Fra : dvnielsen
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 08-02-03 16:37

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, men jeg er ikke så hård til html.

Findes der en kode der kan simulere højreklik, gem som funktionen, sådan at jeg f.eks. kan lægge et worddokument ind på min side, men at den ikke bliver åbnet, men gemt på computeren når man klikker på linket?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-02-03 16:48

Det sker jo normalt når du venstreklikker på et dokument, at den begynder at hente....

Du har jo også gem som liggende på højre musetast, så hvad er dit spørgsmål egentligt ?

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-03 16:57

dvnielsen vil bare være sikker på, at documentet ikke bliver åbnet af browseren, når brugeren venstre klikker, ligesom filen kan blive åbnet hvis det er en mp3, pdf og sikkert også andre. Men det kan man ikke undgå, det afhænger af den besøgendes opsætning af computeren. Du kan dog zippe dit word document. Så skulle du være sikker på filen bliver hentet.
Så nu kan du godt svare "Nej", zonker
mvh Random

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-02-03 17:00

Det kan godt lade sig gøre, men kræver mere end HTML.

Jeg ved at med et php/perl script kan man, men i HTML alene mener jeg ikke man kan.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 08-02-03 17:10

PHP og Perl er vel også HTML set fra klientsiden? Det er bare serveren, der så opbygger HTML siden...??
Kunne bedre forstå, hvis du havde sagt JavaScript, da det kører på klienten... Men har aldrig set funktioner til dette. Hvad man nogle gange gør fra download sider, er, at disable leftclick med JavaScript, og lave en alert med teksten Rightclick/Save Target As... to download.

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 08-02-03 17:25

Mit domæne ligger på azero og kan godt køre PHP og Perl, men er det ikke umuligt for mig at programere? hvis det ikke kan lade sig gøre må jeg jo bare zippe filerne (det drejer sig om word og pdf).

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 08-02-03 17:28

Idéen med at bruge JavaScript til at fortælle at man skal højreklikke kan man vel også bruge, men igen er jeg helt på herrens mark c",)

Daniel

Godkendelse af svar
Fra : dvnielsen

Dato : 06-04-03 09:12

Tak for svaret Random.
Undskyld den lange ventetid, men jeg har været offline pga arbejde.