/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pletsølv
Fra : katinka01
Vist : 6310 gange
200 point
Dato : 06-11-07 16:21

Er der nogen, der ved hvordan pletsølv renses?
Har prøvet at google, men har kun fundet ud af, at man skal være forsigtig og at der ikke må anvendes et slibemiddel.
Der skal renses ned i nogle kroge, så jeg forestiller mig noget med iblødsætning.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-11-07 16:28

Du kommer det i en gang kogende vand, tilsæt staniol og en sjat køkkensalt, sluk for vandet og

ladet det stå til vandet er koldt igen

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 210 point
Dato : 06-11-07 16:33

Aluminiumfolie er bedre. Staniol er i øvrigt ikke til at opdrive nu om stunder og har ikke været nemt at finde de sidste 50-60 år
mvh
pbp

Men vær varsom. Hvis der er små huller i belægningen, får du dem gjort større på den måde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-07 16:52

og så den rigtig gamle metode - en alm gryde - tilsæt en gang maggie boullion - ned med sølvtøjet - og det bliver så flot som nogen kan ønske sig (det var en guldsmed langtbortistan der lærte mig det engang )

Godkendelse af svar
Fra : katinka01

Dato : 06-11-07 17:15

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : ela

Dato : 26-02-08 17:24

Man kan hos en guldsmed købe noget sølvrens,der følger brugsanvisning med,det er effektivt,
det vil jo altid slide lidt på sølvtøjet men det vil det gøre uanset hvad du bruger.Når der er slidt for meget af sølvbelægningen, kan man få lavet en forsølvning på emnerne igen,det er ikke så voldsomt dyrt .

håber du kan bruge disse tips!!