/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fuglene flyver hen over byen?
Fra : Lfelby
Vist : 4731 gange
50 point
Dato : 06-11-07 13:38

Har melodien i hovedet og vil gerne vide, hvilken sang, den er fra. Den er i visegenren, ville jeg antage.

Der er også noget med - JEG DANSER...

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-07 13:43

Jeg kommer umiddelbart til at tænke på sangen - Duerne- sunget af Cæsar

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 06-11-07 13:45
Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-11-07 14:04

Teksten til den Nordsted nævner er her:

Duerne flyver af og til op,
ingen ved rigtigt hvorfor.
Duerne flyver af og til bort,
ingen ved rigtigt hvorhen.
Der står du på pladsen,
er pludselig alene og hører dem klapre afsted.
Duerne flyver hen over by'n,
duerne flyver i flok.

Så mærker du hjertet,
der osse vil lette,
og drejer dig,
stirrer mod tårnet og solen og se,
ud af skiven den glimtende blinde
er to hvide duer på vej.
Duerne flyver hen over by'n.
Flyver de hen til dig ? Til dig ?

Kommentar
Fra : Lfelby

Dato : 06-11-07 14:47

Nordsted1 og dova: Præcis den var det! (ved ikke hvordan jeg fik viklet så meget sludder ind i den sang, så rigtig godt genkendt Nu forstår jeg selvfølgelig også, hvorfor jeg ikke kunne google mig til noget svar. Mange tak til jer begge. Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-07 14:54

Jamen, lige så snart jeg så dit spørgsmål, så vidste jeg bare at det var den, pudsigt nok

Og nu er jeg godt nok ved at være muggen, for lige siden du oprettede spørgsmålet, har jeg haft den melodi i hovedet, og ledt efter den på pc'en, men det ser ud til at jeg har fået den slettet

Godkendelse af svar
Fra : Lfelby

Dato : 06-11-07 15:18

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-07 15:23

Selv tak, men øv at jeg ikke kan finde den igen, det er ikke sådan når man er flere om at dele den samme computer