/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fjerne gamle Java
Fra : o.v.n.
Vist : 3650 gange
100 point
Dato : 06-11-07 13:04

Hej når jeg kører Secunias Software Inspector finder den 4 gamle Java installatoner før den finder den seneste nye, det vil sige at jeg stadig har de gamle, selv om alt Java har været afinstalleret fra Tilføj og fjern programmer for flere uger siden, hvordan fjerner jeg de gamle ? Det er kun den seneste 6.0.30.5 som kan ses i Tilføj og fjern nu, hvad gør jeg ?
Jeres svar læses først en gang efter midnat

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-11-07 13:20
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-11-07 13:24

Prøv CCleaner

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 13:36

Jeg havde det samme problem da jeg skulle installere en ny sql, og jeg kunne simplethen ikke finde ud af hvor den sidst del af den lå, men fandt den til sidst.

Tjek inde under "regedit" og søg efter java

Men før du gør dette så slet også den nye, så du for fjernet alt java fordi så er det nemmer at skelne mellem tingne i "regedit"

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-11-07 18:12

Jeg tror, at Software Inspectoren kigger i uninstall nøglen. I Regedit, så klik dig frem til denne nøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Det er sikkert "nummer mapperne" du skal klikke dig igennem, for at finde de gamle java versioner. Når du har slettet dem, tror jeg ikke, at "inspektøren" finder flere gamle java.

Som altid, så lav backup, inden du sletter i regedit.

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-07 21:27

Jeg fandt dem via stifinder!! og så programmer. Der lå de ligeså nydelig på rad og række.

MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-07 02:34

Tak for svaret chaufrat. jamen det var jo så enkelt jeg slettede simpelhen alle mapper, undtagen den sidste og kørte en reg cleaner, prøvede Secunia Software Inspector igen, nu var der grønne markeringer over alt i Adobe mappen lå også mapper med tidliger versions numre på, men mapperne var helt tomme så der reagerede Inspectoren ikke, der var meget i Java mapperne, det må være en dårlig uninstall som Java bruger

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 07-11-07 07:51

Hej o.v.n.. Jeg bruger også secunia software og var rigtig længe om at finde metoden til at få fjernet mapper både i Java og Adbe. Kunne ligesom dig ikke finde dem indtil jeg kom i tanke om stifinder. Godt at få fjernet de gamle opdateringer.
MVH chaufrat