/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spyware
Fra : ultra2
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 06-11-07 09:37

hvor dan stopper man spyware i komme ned
jeg får ca 20 om dagen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-07 09:39

mener du at du bliver inficeret hver dag - eller mener du spam mails ?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 06-11-07 10:48

prøve at installere. Google tool bar og yahoo toolbar.
Det hjælper megeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 11:43

Det lyder som om du er hårdt ramt, det sker som regl når man køre rundt på de mere ikke lovlige sider, efter craks, porno osv.

Hvad du skal gøre at at slå din windows firewall til vis den ikke allerede er slået til.
Installer et antivirus og spywere program (der findes masser af gratis på nette)
Installer google tool-bar der er en udemærket pop op bloker og lad være med at installere yahoo's samtidig, det vil drive dig til vanvid at alt hvad du trykker på bliver bloket.

Lige nu ligger der tracker cookis på din pc som guider det andet spyware ned til din pc, så hvad vi skal havde gjort er at køre anti virus programmet først, der efter spy-ware toolet og til sidst åbner du et internet vindu, går op i "tools", "internet options", det første vindue der kommer frem vil der være noget der hedder "slet filer" tryk på den sæt hak i "slet alt offline" også tryk ok, tiden for prosessen kan tage lidt tid vis du ikke har gjordt dette før, når den er færdi trykker du på knappen "slet cookis" som ligger lige ved siden af den anden, og trykker ok, når den er færdi trykker du ok, lukker dit internet vindue ned, genstarter din pc, husker at køre dit spyware tool en gang om dagen og dit anti virus program en gang om ugen.

Vis du gør dette burde det løse dit problem.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-07 11:55

hvis her er tale om spyware og ikke spammails (undrede mig over spørger havde tal på - derfor mit første spørgsmål) - så få renset din pc ordenligt først

du kan gratis oprette/tilmelde dig som bruger her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

følg derpå denne vejledning:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 og læg logsene ind i kategorien hijackthis og rootlog og du vil få den mest kompetente hjælp du kan ønske dig

bagefter kan du bede om råd til bedre beskyttelse eller selv checke det ud bla her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=39d04dc6fb3a6ccafc4faa9957c683fc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-07 11:56

Octon ..... skidt og møg er ikke alene på de kendte usikre sider men dukker op stort set overalt - - hvilket er til at blive godt sur over

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 12:07

Hehe tja det handler om at være hurtig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-07 12:11

Citat
Hehe tja det handler om at være hurtig
... tjaaeeehhh - men desværre er de cyberkriminelle på speed

jeg vil sige det handler om at være forsigtig og vide lidt om hvad man skal passe på - og så ellers holde øje så godt man kan - bortset fra at have sikret sig så godt som muligt.

Det er IKKE muligt for almindelige brugere at sikre sig 100% - men man kan da gøre sit til at forhindre så meget som muligt

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-11-07 14:51

det er spam mails
alt er sat til spyware antivirus/avast
lige lidt hjælper det stofa burde stoppe det

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 15:55

Har du prøvet Spamfighter det er et rimelig godt freeware program til spam mails, det er jo vær at prøve, det kan jo ikke blive være. :)

http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Product_Info.asp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-07 16:57

jeg ville nok anbefale cactus spam filter

Må sige at jeg aldrig har oplevet noget bedre indtil dato - lille - nemt og fylder ikke og er "nemt at opdrage" der er mange muligheder - sætte spam i mappe - - sende videre - ikke hente fra server osv - det er bare godt

http://www.codeode.com/spamfilter/index.html

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 25 point
Dato : 06-11-07 17:59
Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 06-11-07 18:56

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-07 20:02

velbekomme husk at bruge oplæringen - training arena