/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Strømstyring på LG R400
Fra : Desmersnaps
Vist : 466 gange
150 point
Dato : 05-11-07 22:32

Hej gruppe
Jeg har nyligt fået mig en bærbar fra LG. Mit problem er at når den har stået i kort tid og kørt på batteriet, begynder skærmen at tone lysstyrken ned. Jeg vil gerne have den til at blive ved at køre for fuld lysstyrke. Dette er uanset om jeg har sat strømstyringsmodellen til høj yde-evne, og jeg kan simpelthen ikke finde indstillingen der slår dette fra.
Er der nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-07 22:41

Kommer lyset ikke igen ved fuld styrke, når du aktivere den med mus eller taster?
Det er jo en sparefunktion som ligger i den, men burde jo kunne styres.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 05-11-07 23:22

Jo, det kommer igen når jeg trykker på en knap, eller flytter på musen. Men jeg gider ikke konstant skulle sidde og aktivere computeren når jeg ser film på den

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 06-11-07 00:00

kan du ikke gå ind i pauseskærm indstillinger (højreklik, egenskaber, pauseskærm) så vælge strømstyring, og se om der er noget du kan stille på derinde...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-07 09:34

Hvis du regelmæssigt ser film på batteridrift, varer det ikke længe før du skal ud og købe nyt batteri.
Når man tærer på batteriet, begynder spændingen at falde, men alt fungerer alligevel indtil den er faldet for langt ned. Det sørger diverse invertere og regulatorer til computerdelen for.
Men lampen, som sidder bag skærmen er en strømsluger, og for at gøre kredsen til den så effektiv som muligt er der ikke noget til at regulere for batteriets spændingsfald.
Der kan ikke komme fuldt blus på skærmen, når denkører på batteriet alene. Sådan er det bare i de fleste bærbare. Ellers ville batteriet holde endnu kortere tid.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 12:06

Muligesteder at slå det fra:

1)
Når du hiver psu fra vil batteriet komme frem, højre klick på det og config instillingerene når den er på batteri, men det lød som om du allerede havde gjordt det.

2)
Vis du genstarter din pc og hobber ind i bios instillingerne kan du config din skærm der idne under, der skulle være noget lcd instilling et eller andet som du kan slå fra.

3)
Gå ind hvor du config din pauseskræm, tryk på "power" delen i bunden af dette skærm billde, der inde er der også nogle strøm instillinger du kan sætte og hvordan den skal reagere når den er på battrie eller ikke.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 06-11-07 16:28

@transor: Jeg ved godt det tærer på batteriet, men da jeg bruger den meget til at se film på på rejser osv, er jeg ret ligeglad. Det handler bare om jeg køber et nyt batteri på et tidspunkt. Desuden har jeg en forsikring der gør at hvis batterilevetiden falder til under det halve af hvad der var lovet/hvad den var fra start, går jeg bare ind og får et nyt. Mht lysstyrke, er den - på den indstilling jeg har nu - 100% lige så kraftig på batteri som når den er sluttet til.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 16-11-07 00:11

@Octon: Det hele er allerede prøvet, men det lader ikke til der er nogen indstilling for det. Sygt irriterende