/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda sfx el el og mere el
Fra : Rotta
Vist : 1811 gange
125 point
Dato : 05-11-07 18:55

har en honda sfx... der komme ikke nogen gnist når jeg kicker den (kickstarter) hvad kan det dog være ??

min mit lys virker ikke... hvor meget koster et nyt el'net eller er der en næmmere måde at lave det på er ret sikker på det er en kortslutning i en ledning...

Og ham idioten jeg har købt den af har sat en fart begrænsning på altså en lille separat box (til 250 kr i thansen) hvordan får man det lort væk... ?

ved godt det er mange spørgsmål men håber der er nogen der vil hjælpe mig :)

tak på forhånd ;)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 135 point
Dato : 05-11-07 18:56

Har du tjekket, at der er strøm på batteriet, eller at det i det hele taget virker ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 21:26

Citat
der komme ikke nogen gnist når jeg kicker den (kickstarter)

Har selv haft en gammel Honda, og DU kan ikke
BARE SIGE, at det er tændrøret / CDI
Men er du ikke tilfreds med svarene, så prøv scootergalleriet<_dk
Eller imd på kinøjser _ dk
Der kender de ALLE til det.

Også at fjerne begrænsninger.

Kommentar
Fra : Rotta

Dato : 06-11-07 09:45

det er ikke CDI'en det er sådan en lille klam box...... forsår baare ikke hvorfor der ikke kommer nogen gnist når jeg kicker den hvad kan det være ??

Kommentar
Fra : Rotta

Dato : 06-11-07 21:28

hjælp ;/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-11-07 21:39

Citat
det er ikke CDI'en det er sådan en lille klam box

Nej vel
Citat
Og ham idioten jeg har købt den af har sat en fart begrænsning på

FJERN DEN___
Men gad vide HVORFOR, den skulle PÅ.

NYT tændrør?

Havde en GAMMEL Honda // den mindede om en Maxi.
OH DEN kunne jeg ikke KRE 50 KM på, og forvente at
den startede DAGEN efter, DOG var der MASSER af gnist,
MEN STARTE _________på ingen MÅDE,
har du flere tæbdrø, så prøv at skift MELLEM dem,
læg dem i DIESEL eller andet, der kan RENSE røret.

Ellers tag en // synål - andet, der kan KOMME HELT
op i tændrørets ? !! KRANS, mellem elektrode - STEL
Er der det MINSTE LØBESOD = går det hele direkte i stel

Men et svar af gangen DAKKER__
Ellers prøv en af siderne.

Har du BTW prøvet at holde din TÆNDRØR's hætte
i HÅNDEN og starte.

Kommentar
Fra : Rotta

Dato : 08-11-07 14:29

ja gad jeg sku også... ja har prøvet at stikke en skrue trækker ind i tætten og der sker ikke en skid... hvad mener du med at det går i stelet ? så der må slet ikke være noget sod altså næsten ... ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-11-07 04:26

Citat
ja har prøvet at stikke en skrue trækker ind i tætten og der sker ikke en skid... hvad mener du med at det går i stelet ? så der må slet ikke være noget sod altså næsten ... ?

Så !! går det hele ''GNISTEN = +''sikkert i stel
SE efter ledninger/ løse forbindelser.
KNÆKKEDE/ TÆREDE ledninger
Der skal ikke meget til

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-11-07 18:42

Tag dit svinghjul af og se om det rusten på spolerne, magneterne og cdi-pickuppen.
Eller så er det tærrede/knækkede ledninger.

Godkendelse af svar
Fra : Rotta

Dato : 23-01-08 10:28

Tak for svaret dova.