/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
gæld
Fra : movser
Vist : 834 gange
50 point
Dato : 05-11-07 18:49

Hej.
Jeg har hørt der er et forslag på vej at private skal kunne inddrage gælp hos skyldnere.
Jeg har et banklån på 50.000kr det er gået til et opkrævningsfirma som så rykker.
Nu er jeg kommet til nogle penge lang fra nok, men vil gerne ha sagen ud af verden.
Kan man forhandle og i givet fald hvorlangt ned kan man forvente og komme.
takker for svar.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 18:59

Citat
Jeg har hørt der er et forslag på vej at private skal kunne inddrage gælp hos skyldnere.

Ingen nyhed
Citat
Kan man forhandle

Bare gå i banken_ DE TAGER MED GLÆDE MOD PENGE.

Men om de SÅ også sletter // INCASSO

TAL MED BANKEN

Eller indsæt dem på min konto__VITS

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 19:01

Citat
hvorlangt ned kan man forvente og komme

Du skylder 50,000-
og har fået lidt penge til OVERS,
Kommer du med 100.- eller 25,000-
Der er meget stor forskel

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 19:04

Men BANKER OG ANDRE
vil hellere have penge, istedet for DET, du har gang i.

GRUNDEN til du SIKKERT er havnet,, hvor du er NU
ER MANGLENDE kontakt med din Bank.

Men HVAD_______

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 19:06

Skægt__ hvorfor du IKKE nævner Riper´s = RKI
Er du ikke havnet DER, er det IKKE banken
du skylder PENGE.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 05-11-07 19:10

hvis du står i RKI for den gæld og du indbetaler restbeløbet, har de pligt til at slette dig.. også inden de 5 år er gået.. du skal selv holde øje med om du bliver slettet i RKI.. det oplyser de ikke om.. kun når du kommer ind i ders register får du brev om det..

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 60 point
Dato : 05-11-07 19:22

Citat
Jeg har hørt der er et forslag på vej at private skal kunne inddrage gælp hos skyldnere.

Det har de altid kunnet. I sidste ende med fogedrettens hjælp. Det der *tales* om er at de også kan bruge indrivelsesmidlet 'Tilbageholdelse i løn'. Men det bliver ikke vedtaget fra den ene dag til den anden.

Citat
Kan man forhandle og i givet fald hvorlangt ned kan man forvente og komme.

Der er ingen der forbyder dig at lægge op til forhandling.

Du kan jo lægge ud med (hvis det ikke er et helt lille beløb) at skrive at du har en engangsbetaling som skal fordeles blandt kreditorerne. Foreslå at hvis de får beløbet, om restsaldoen på gælden så kan nedskrives med det dobbelte af hvad du indbetaler. Det ville være godt hvis du herefter kunne love dem (og holde det) at betale 100 kr af hver måned. Ja, det er et latterligt beløb, men det er OK. Det er dog ikke OK at foreslå en akkord som den førstnævnte på et latterligt beløb.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 19:36

Citat
indbetaler restbeløbet, har de pligt til at slette dig

NOPE__men de gør det af ren og skær venlighed
Og det hjælper, hvis BANKEN skriver til RKI

Eller¨s nye regler___

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-07 06:46

Citat
Hej.
Jeg har hørt der er et forslag på vej at private skal kunne inddrage gælp hos skyldnere.
Jeg har et banklån på 50.000kr det er gået til et opkrævningsfirma som så rykker.
Nu er jeg kommet til nogle penge lang fra nok, men vil gerne ha sagen ud af verden.
Kan man forhandle og i givet fald hvorlangt ned kan man forvente og komme.
takker for svar.

Tvivler på du skylder banken PENGE_
Citat
Jeg har et banklån på 50.000kr det er gået til et opkrævningsfirma som så rykker

MEN UDELUK DA ANDRE FOR AT ville hjælpe___________
SÅ GÅR TUREN OMKRING
den lille neglesaks.

HVILKET ikke er RKI, men det ved du sikker bedre end selve dit INDLÆG

Så fyld os med LØG ikke løgn,
da den DU fyrer af ER FOR GAMMEL til ?????? genbrug
aF DEM DER, DER MULIGVIS kunne hjælpe.

disken/ sofus

HAR DU PENGE = BETAL
HAR DU EN BANK = BETAL OG KOM NED I GÆLD

FRIT VALG__

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-11-07 06:48

FRA DISKEN = BLAKKET

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 09-11-07 07:16

Tak for svaret henrikkrebs.