/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
vægge
Fra : myes
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 05-11-07 07:47

Hejsa alle

Vi skal have lavet nyt køkken og har været henne og rive det gamle ned. Der var sat fliser op før, som også er pillet ned, de har ikke lavet nogle grimme huller, så det er kun det gamle fliseklæb tilbage på væggen, hvordan får man nemmest det af????

Og så lige et spørgsmål mere, hvad pudser man bedst op med bagefter??? Vi har snakket med nogle forskellige om det, nogle siger at når det ikke er store voldsomme huller, men lige en overflade der bare skal gøres glat, så kan man sagtens bruge sandspartel, men andre siger at det må mn slet ikke bruge... Skal jo helst ikke risikere at væggen falder ned*G*

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-11-07 08:21

er det en trævæg?
under alle omstedigheder skal lippen af hammer og mejsel eller kongohammer

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-07 08:25

Jeg tror det nemmeste, og hurtigste er at mejsle/skrabe fliseklæben af. Da fliseklæben er hårdere end den underliggende puds, vil pudsen altid følge med, og dernæst er det så behandling af væggen, alt efter hvad der skal være på væggen efterfølgende. Skal der opsættes fliser igen, skal den oppudses med en gang finpuds, eller alm. puds, alt efter hvor skadet den er. Skal den tapetseres og males,- skal den finpudses og sandspartles.
Jeg har også set køkkenvægge som er vandskuret, så skal al pudsen skrabes af, og derefter filses.
Ja.- hvad ved jeg mere ud fra de opgivne oplysninger.
Held med projektet.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-11-07 08:46

Du skal bruge finpuds du må ikke nøjes med sandspartel alene.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 05-11-07 10:37

Det er betonvæg..
Men vi tog en tur i byggemarkedet for at se hvad de sagde, men de mente også det var hammer og mejsel og så bare igang, så nu har vi købt nye mejsler og så er det bare igang. Det er ikke så slemt nu hvor mejslen er noget mere skarp end den gamle vi havde.
De mente til gengæld godt vi kunnne nøjes med sandspartel, når det ikke var mere end det, det er ikke en hel væg der skal ordnes men bare en lille bane lige over hvor køkkenbordet har været, men jeg tror nok vi lige vil kigge ind op det med at finpudse den for en sikkerheds skyld så..

Jeg takker jer mange gange for jeres hurtige svar

Godkendelse af svar
Fra : myes

Dato : 05-11-07 10:39

Tak for svaret stilkene.

Jeg vælger at give dig pointene selvom de andre også havde nogle gode svar, var du mere detaljeret.. Og vi er bare nogle kvinder der skal have tingene skåret ud i pap *GG*
Nej pjat, men derfor var det en god besvarelse

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-11-07 12:55

Jeg takker, og god held med arbejdet.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 05-11-07 13:14

Ja du får balladen, når det hele falder ned om ørerne på os *GG*

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-11-07 13:20

Ja men skide med det, nu har jeg jo fået pointene.