/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojan.Small.gv
Fra : minnam
Vist : 574 gange
200 point
Dato : 05-11-07 00:42

Ved at køre spywarefri s onlinechecker finder den Trojan.Small.gv som står som High Risk

På Spywarefri.dk og internettet generelt kan jeg ikke finde meget info om den trojan ... ihvertfald på dansk og engelsk.. Er der nogen der ved noget om det ??

og hvad jeg skal foretage mig da jeg nødigt bare sletter uden at være helt sikker...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-07 00:46
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-07 00:47

Upload den pågældende fil her http://www.virustotal.com/

Så bliver den scannet af mange andre virusscannere. Siger de det samme, så bare væk med den

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-11-07 01:16

Til stl_s
jeg har uploadet den fil jeg mener det er og ca halvdelen nævner den ved samme navn eller noget andet.. kan jeg så gå ud fra at den er farlige og skal fjernes ??

til Bentjuul

ved at klikke på dit link får jeg en megalang liste ... lidt svært at finde info om den trojan..
måske kigger jeg det forkerte sted.. kan du linke lidt mere præcist til info om den trojan der ??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-07 01:22

Så kan du roligt lade scanneren fjerne den. Tag så en genstart af maskinen, og tjek med scanneren, at den ikke har gendannet sig. Er den væk, så rens lige ud i tempfilerne, og tøm systemgendannelsen. Så skulle det være ok

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 05-11-07 01:25

Desværre var der en fejl i linket http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=42415

Men nu er stl_s på banen og så er du i gode hænder.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-07 01:29

Tak for tilliden bentjuul

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-11-07 01:56

Hej igen

Det er ikke min computer jeg roder i så derfor gør jeg nødig noget forkert..
jeg har prøvet at komme til at slette en vigtig fil som blev betegnet som farlig
og så fik jeg en masse problemer med at få computeren til at fungere igen...

jeg kan nu se at filen ligger i en mappe der hedder Add on og indeholder noget
software FSC-OdysseyClient.msi
og wlan og så den exefil proginst som Spywarefri online checkeren vurderer
som high risk ... filen er installeret helt tilbage i 2005 kan jeg se og det virker
som om den ikke bliver brugt til noget så jeg sletter den og genstarter osv som du
har foreslået..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-07 02:00
Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-11-07 02:17

jeg har selv studeret den tyske side og det virker som om at det er noget forældet software og selve threaden er total volapyk for mig.. dvs jeg forstår godt tysk men kan ikke se sammenhængen...

jeg har kigget i programfilerne og i contral panelet .. software og kan ikke lige finde det program FSC-OdysseyClient.msi så det er vel slet ikke i brug.. og bare noget vedkommende har fået med ind da han købte computeren....

jeg ved så stadig ikke om det er en egentlig high risk exefil som spywarefri online scanneren mente og flere andre på totalvirus.com

jeg tror jeg venter med at slette den og måske finder du mere info så sig endelig til..

m

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-07 02:24

Jeg har fundet nogle andre tråde, hvor scannere også finder noget i den mappe. Det lader til at være noget tilbehør til en Fujitsu Siemens maskine (Hotspotfinder ).

Hvis du vil gøre mere ved det, så lav en zippet kopi af exe filen, og send den til mig på admin (snabela) malwarecheck.dk så tjekker jeg den lige.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-07 02:25

Spywarefri mener umiddelbart at det er falske positiver som der står i det nye link jeg lagde.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-07 02:33

Du har ret bentjuul. Der er masser af tråde på Google, om scannere der finder den som virus, på Fujitsu Siemens maskiner http://www.amilo-forum.de/topic,5794,15,-Neues-M1439G-mit-Trojaner.html

Så jeg syntes du skulle stikke bentjuul pointene, og så lade mig skamme mig over, at være for hurtig på aftrækkeren

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-07 02:47

Du skal overhovedet ikke skamme dig stl_s og du har jo været inde på at den ikke skulle slettes - du fortjener om nogen pointene - du er altid klar til at hjælpe og tak for det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-07 03:04

bentjuul, jeg er så rutineret, at jeg burde have fået flere oplysninger om filen. Det fandt du, så derfor syntes jeg, at du fortjener pointene

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 05-11-07 03:24

Tak for svaret bentjuul.

dit svar var korrekt .. men jeg fattede ikke hvad det betød så stl_s fik med sin store hjælp mig videre og linket http://www.amilo-forum.de/topic,5794,15,-Neues-M1439G-mit-Trojaner.html
siger jo det hele... falsk alarm..

I burde dele pointene...

jeg takker jer begge for hjælpen og samarbejdet og giver point til Bent Juul og håber jeg kan trække på jeres viden en anden gang..

M

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-07 03:30

Jeg syntes den rigtige fik point, og du fik den hjælp du havde brug for, så alle er glade

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-07 11:35

jamen jeg takker og bukker