/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skoda
Fra : bpedersen
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 04-11-07 14:22

Hej.

Jeg har fundet en octavia 1.9tdi fra 2005 der har kørt 140.000 km. Bil er fyldt med udstyr(2-zonet a/c, fartpilot, elvarme i sæder, elruder, undervognsbehandlet, org. skoda radio og træk)

Jeg har fundet bilen ved en forhandler til 209.000 kr.

Er den det værd?
Burgte der ikke være mange gode kilometere i bilen endnu?
Plejer det at være let at få forhandler til at slå af i pris, og hvor meget syntes i jeg skal prøve med (det er en ren handel, han får ikke noget i byt)?

Glemte lige at sige at det er den nye model af octavia'en.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 04-11-07 14:28

Det spørgsmål har du da stillet en gang før, og accepteret svaret...

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 04-11-07 14:32

Jo, men vil god lige se om der var nogen der havde lift flere svar.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-11-07 18:29

Køb en bil der ikke har kørt som taxa.
alimak

Accepteret svar
Fra : olarsen

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-07 22:04

En bil fra 2005 som har kørt 140.000 km har ikke kørt som taxa, . . . så er vognmanden da i hvert fald gået konkurs

Men ellers har du ret, blot tror jeg at en MB er i orden mekanisk selv om den har kørt som taxa, hvad rust angår så ved jeg ikke rigtigt.

De få gange jeg selv har købt brugt, er bilerne blevet tjekket af FDM, det er naturligvis ikke en 112% garanti, men det bedste du ka' gi din brugte bil. Sidste gang købte jeg en CarinaII det kostede vist nok ca. 1500 for synet, men tandremmen, som skulle skiftes, kostede 4300, altså en pæn besparelse, samt et sparet motor havari!
Det betaler sig som regel i den sidste ende at få et ordentligt syn inden køb af brugt bil. FDM vil også kunne fortælle om prisen er i orden.
Jeg kan godt melde dig ind

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 06-11-07 13:41

Tak for svaret olarsen.