/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
IBM PC server 330
Fra : DJfrakja
Vist : 358 gange
150 point
Dato : 08-02-03 04:28

Ingen af HD'er starter op...Hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-02-03 05:16

Har du efterset kabler - både til strøm og data?

Genkender BIOS dine diske - ingen bip ved opstart og/eller meddelelser om fejl...

Prøv at køre en detect på dine diske...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 08-02-03 11:45

Der er strøm til dem. Der sider 6 diske i, og under opstart melder den at 5 er offline og 1 defunct....Hvad det så end betyder. De har virket, men efter genstart af serveren gik det galt...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-02-03 12:58

Du får ikke nogen indikation af hvilket drev der er "defunct"???

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 08-02-03 13:15

Nu har jeg rodet lidt med det. Normalt er det sådan at HD 1+2 kører mirrow, og HD 3+4+5+6 køre hver for sig. Men hvis jeg nu kikker på HD configurationen, så er HD 1+2+6 i DDR mode og HD 3+4+5 en ONL. Og serveren skal jo boote fra HD 1+2! Hvis jeg tager alle diske ud pånær HD 1, så er den ONL, og jeg kan starte, (men kun med HD 1). Hvis jeg så sætter enten HD 3+4+5, så bliver HD 1 pludselig DDR. Det samme sker hvis jeg kun har HD 2 i. Så kan den også starte op, men igen kun med den ene disk (HD2)..Hvorfor.......?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-02-03 13:26

Det var sg* et godt spørgsmål. Prøver at tænke.

Henrik, Slagelse