/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløst netværk hjælp! 100 p!
Fra : matiasnykfyahoo.dk
Vist : 4355 gange
155 point
Dato : 04-11-07 11:45

har lige købt en netgear router, WGR614 v5 men kan ikke få den til at virke?

Der var en cd med, men har ikke noget cd drev, kan det ha noget med det at gøre?
Men kan ikke finde softwaren nogen stedder på nettet?

Den er købt brugt, har prøvet at resette den, nogen bud på hvad jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-07 12:00

Der masser du kan gøre, jeg mener ikke det er nødvendig med software cd, prøv at læse på Netgears hjemmeside, om hvordan du kommer ind i routeren gennem din internet browser, og laver opsætning der

Kommentar
Fra : matiasnykfyahoo.dk

Dato : 04-11-07 12:31

har jeg prøvet det log-in der står på, med den adresse der også står bagpå!
men den siger at den ikke kan logge ind?
Kan det være den tidl. ejer som har ændret passwordet?

- Eller gør jeg det forkert? Når jeg taster adressen (http://192.168.1.1) og taster brugernavn og password ( admin - password) så har jeg bare netværksstikket i computeren, for hvis det sidder alene i routeren kan den ikke åbne siden?

(har forøget med 55 point)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-07 12:38

Jeg kender ikke den model i detaljer, men hvis den ikke har en antenne, så er der ikke nogen trådløs forbindelse i den. Men det kan du nok bedst se, da du har den ved dig!
Routere kan for de flestes tilfælde opsættes uden hjælpesoftware. Så her skal du ind via din browser.
Her skal du så linke ind til den, som om det er en hjemmeside du skal have forbindelse med. Du skal også have en adgangskode og et password, som kan variere fra det ene mærke til det andet.
Prøv en af disse to links her, og se om der ikke skulle være forbindelse:
http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1
Hvis en af dem virker, vil der komme en boks op på skærmen, hvor du skal indtaste din adgangskode og password.
Da du har resat den, vil det være fabriksindstillingen der er gældende.
Prøv nu med:
Adgangskode: admin og uden password, og godkend det.
Eller:
Adgangskode: admin og password admin
Men der kan naturligvis også være andre ord i fabriksindstillingen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-07 12:50

Vist er det da en trådløs router, læs på siden her, som er om din router: http://kbserver.netgear.com/products/wgr614v5.asp
hvis du klikker på Installation Guide, ovre til venstre, så for du et PDF dokument som du kan printe ud og gå frem efter, der er mange muligheder på den side, også opdatere firmware, men få den nu først til at virke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-07 14:25

Det er jo den TDC sælger og her er en god forklaring:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=8155

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 06-11-07 00:06

prøv at ændre tallene 192.168.1.11 inde i routerens opsætning. Du skal kunne ændre det i en af menuerne derinde. Ændre den til 192.168.7.2 og se hvad den så siger til det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-11-07 20:17

H A L L O
Hvad sker der her???
Køre det nu eller har du helt opgivet!