/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
"gevinst"
Fra : jomfruane
Vist : 1934 gange
300 point
Dato : 04-11-07 11:07

Hej en sag for hvem?

Forbrugerskema lover et gratis gavekort til H&M mod besvarelse af et spørgeskema.
Ordret lyder det således:

Citat
Så er der 100 kr. du kan bruge i H&M Vi har fundet et gavekort på 100 kr. fra H&M til dig. Du skal bare blot teste din viden, ved at klikke her:

Et par dage efter besvarelsen af skemaet kommer så denne ordlyd i endnu en mail:

Citat
*Udbetaling af bonus samt gavekort er købsbetinget og forudsætter oprettelse af konto hos Danlotto. Oprettelse indeholder automatisk 4 ugers gratis LOTTO. Pris for oprettelse af konto: 104 kr.

Nu er der med andre ord kommet endnu en betingelse på.

Hvor og til hvem melder man den slags fup?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 04-11-07 11:20

Hej måske her !
http://www.forbrug.dk/klage/love/
Go vind

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-11-07 11:27

Det er da en meget god forretning, et gavekort på 100 kr. som du kan erhverve for KUN 104 kr.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 04-11-07 12:03

forbrugerstyrelsen.. det er jo falsk reklame

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-07 12:13

Jeg TVIVLER på du har LÆST de oprindelige betingelser ORDENTLIGT...

Der har garanteret et eller andet sted stået med, muligvis småt, at det var købsbetinget.....

Så mon ikke du bare er hoppet på endnu en reklamefidus....

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 300 point
Dato : 04-11-07 12:24

Det er stadig ulovligt at kalde det en gevinst og så gøre det købsbetinget, uanset hvilke præmisser man stiller op på forhånd

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-11-07 13:41

En gevinst må ikke være købsbetinget, derfor skrev CocaCola på deres flasker at man kunne henvende sig pr. mail hvis man ville deltage i deres konkurrence...........sikkert for derefter at blive glemt, men det kan ikke bevises.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-07 13:53

Kære venner - vi taler IKKE om et dansk selskab.....

Så sammenligning med Coca Cola du´r ikke - de det var den danske afd. der lavede det....

Citat
Denne hjemmeside er ejet og administret af AD Management Ltd., Suite 238, Vincenti Buildings, 14/19 Strait Street, Valletta VLT 08, Malta. Net Group Ltd., Costa Rica er indehaver af en spillelicens som er en del af AD Management Ltd.

Citat
Regler og retningslinjer

DanLotto tilvejebringer serviceydelser over for såvel de enkelte medspillere i klubberne som klubben tilsammen. For at spille med og for DanLotto's serviceydelser er de nedenstående deltagerbetingelser gældende.

1. Generel Introduktion, definitioner og bestemmelser

1.1 "En DanLotto konto" er en konto holdt af en af DanLotto's kunder, med det formål at varetage spil på forskellige lottosystemer gennem Internettet.

1.2 "En Kontoindehaver" er en kunde hos DanLotto, som har en individuel konto hos DanLotto.

1.3 "Kontrakten" er den kontraktmæssige forbindelse mellem DanLotto og en kontoindehaver følger "DanLotto's Regler", det vil sige "Regler og Betingelser".

1.4 "Siden" er Internet siden hvor alle informationer om DanLotto bliver offentliggjort. Siden er tilgængelig på internetadresse www.DanLotto.com.

2. Konto Regler

2.1 En person der søger om en DanLotto konto erkender og accepterer;

" Alle definitioner og bestemmelser, som udtrykt under punkt 1 og/eller heri;
" Alle DanLotto regler der i øjeblikket er publiceret på siden, så vel som fremtidige forandringer til DanLotto reglerne, som vil blive publiceret på siden;

2.2 DanLotto reserverer retten til, på alle tider at;

" Nægte at åbne en konto og/eller lukke en eksisterende konto, uden forklaring,
" og /eller Overføre og/eller licensere, uden tidligere notits, retten, ansvaret og/eller operation af en DanLotto konto til en anden juridisk entitet, forudsat at DanLotto garanterer opfyldelsen af den overførte ansvar.

2.3 En person der ansøger om at blive en kontoholder garanterer ikke at være under 18 år.

2.4 En kontoholder garanterer, på alle tidspunkter ikke at være:

" Indbygger på Malta;
" Begrænsede af juridisk kapacitet;
" Fungerende på andres vegne;
" Diagnosticeret Ludomaner;
" Indsætte penge som kommer fra kriminelle aktiviteter;
" Indsætte penge gennem et kreditkort, som kontoholderen ikke er autoriseret til at bruge;
" Udøve kriminelle handlinger der involverer en DanLotto konto.
2.5 Hvis en DanLotto konto er blevet åbnet/brugt i violation med klausul 2.3 og/eller klausul 2.4 kan DanLotto og/eller de ledende autoriteter konfiskere penge på en sådan DanLotto konto.

2.6 DanLotto garanterer, på alle tidspunkter at stå for udgifter og betale spilleskatten, på kontraktstedet.

2.7 En kontoindehaver kan kun have en DanLotto konto af gangen.

2.8 Enhver juridisk uoverensstemmelse angående en DanLotto konto og/eller transaktioner lavet i forbindelse med en DanLotto konto bliver afgjort i overensstemmelse med den gældende lov ved stedet, hvor kontrakten er indgået.

3. Betalingsregler

3.1 Betalingsmuligheder;

" Kreditkort - Du vil blive opkrævet en gang om måneden på dit kredit kort. Det er kun muligt at betale med VISA og Master Card.
" Bankoverførsel - Du skal her selv sørge for at overføre penge til din konto hos DanLotto. Du vil modtage en mail, når der skal indsættes penge.

3.2 DanLotto accepterer ikke kontanter sendt direkte til DanLotto.

3.3 Indskud til og udbetaling fra en DanLotto konto skal altid gøres gennem en anerkendt bank eller andet godkendt finansielt institut. Procedurer og betingelser kan variere fra tid til tid såvel som mellem forskellige lande og forskellige banker etc.

3.4 Spillekontoindehavere som overfører penge gennem kreditkort er kun tilladt overførsler til deres egen DanLotto konto med et gyldigt kort udstedt i deres navn.

3.5 Udbetalinger fra en DanLotto konto bliver gjort gennem betalinger adresseret til kontoindehaveren eller overført til kontoindehaverens bank, som adviseret.

3.6 DanLotto opkræver ikke afgifter for udbetalinger.

3.7 Internet spil kan være ulovligt i det område som kontohaveren befinder sig i. Hvis dette er tilfældet er kontoindehaveren ikke autoriseret til at bruge sit kreditkort med Internet spil som formål.

3.8 Overholdes betalingsfristerne ikke vil dette udløse et rykker gebyr på kr 75,00 ved første rykker og kr. 75,00 ved anden rykker. Betales anden rykker ikke overdrages sagen til retslig inkasso med yderligere omkostninger forbundet hermed.

4. Sikkerhedsregler

4.1 DanLotto garanterer at behandle alle spillekontoer med den største fortrolighed. Fortroligheden kan kun blive brudt efter ordre fra de ledende myndigheder og/eller i tilfælde af at en kontoholder bryder DanLotto's regler.

4.2 En kontoindehaver bliver givet et personligt kontonummer. Kontoindehaveren bruger egen e-mail adresse og vælger et password. Det er kontoindehaverens eget ansvar ikke at dele denne information. Hvis kontoindehaveren har grund til at tro at andre har fået del i denne information, skal kontoindehaveren kontakte DanLotto på info@DanLotto.com straks og ny kontodata vil blive givet.

4.3 For at beskytte interessen og sikkerheden for DanLotto og kontoindehaverne, reserverer DanLotto retten til at anmode om dokumenter der kan afgøre identiteten, samt bevis for, at det brugte kreditkort er udstedt i kontoholderens navn.

4.4 Anmodning om udbetaling fra DanLotto konto kan risikere Forsinkelser hvis klausul 4.3 tages i brug.

5. Diverse

5.1 Alle referencer I reglerne til ental skal inkludere flertal og omvendt, og alle referencer til "den" skal inkludere "en/et" og omvendt.

6. Disclaimer

6.1 DanLotto tilbyder ikke råd til spillekontoindehavere. DanLotto rådgiver heller ikke spillekontoindehavere i skattemæssige og juridiske spørgsmål.

6.2 I tilfælde af at klausul 6.1 er blevet brudt, erkender DanLotto ikke noget ansvar for givne råd.

6.3 DanLotto erkender eller accepterer intet ansvar for "skade" for kontoindehaveren og/eller tredjepart:

forårsaget direkte eller indirekte, af enhver fejl, trykfejl, misforståelse, hørefejl, fejllæsning eller fejloversættelse, stavefejl, , transaktion fejl, teknisk fejl, registreringsfejl, manifest fejl Force Majeure og/eller lignende pågjort skade, direkte eller indirekte, af tredjepart;
Skabt ved brud på DanLotto regler;
Finansiel risiko eller tab, inklusive ændringer i vekselkursen og/eller På grund af juridisk forsømmelighed;

6.5 DanLotto reserverer retten til, på alle tidspunkter, at behandle uenigheder ved egen diskretion i henhold til alle rimeligheds principper.

7. Prisregulering

DanLotto forbeholder sig ret til at hæve prisen for medlemskabet, såfremt prisen på de ydelser, som DanLotto er afhængige af, stiger.

8. Fortrydelsesret

Da DanLotto leverer en serviceydelse, tilbydes der ikke fuld returret. DanLotto kan altså ikke returnere en service, som én gang er leveret. Det er derfor vigtigt, at du gør dig bekendt med hele DanLotto-servicen, før du melder dig ind.

9. Præmier

9.1 Deres præmier bliver automatisk overført til deres DanLotto konto. Hvis præmierne er over 250kr. Vil de blive overført direkte til deres bankkonto.

9.2 Deling af præmie - Gevinster går 100% til medlemmerne af den vindende klub.

9.3 Såfremt medlemskabet ikke er betalt, forbeholder vi os retten til at tilbageholde gevinster.

10. Systemerne

10.1 System6 - Der spilles på 6 udgangstal, og systemet garanterer så, at det syvende og sidste Lottotal ALTID er et vindertal. Det vil sige, at hvis blot 3 af de 6 udgangstal rigtige, så er der gevinst, da DanLotto altid garanterer et vindertal. De 6 tal er tilfældigt valgt af DanLotto. Dog tilbydes det at vælge sine 6 helt personlige lykketal.

10.2 System5 - Systemet garanterer lige som System6 et vindertal. Der spilles på 5 udgangstal, og systemet garanterer så, at det 6. og sidste Lottotal ALTID er et vindertal. Her er det også muligt at vælge sine helt personlige lykketal.

10.3 System 7-9-13 - Der spilles på en sammensætning af henholdsvis 4 reducerede og 2 matematiske systemer på i alt 834 rækker! Der spilles helt præcist; 1 stk. R20-450, 2 stk. M10-120 samt 3 stk. R14-48. Det er muligt som medlem at se samtlige af de 834 spillede rækker. Idet System7-9-13 består af en sammensætning af reducerede og matematisk systemer, hvorfor du som medlem skal være klar over, at findes de 7 vindertal blandt dine udgangstal, er du ikke 100% sikker på at have 7 rigtige.

10.4 System Statistik - der spilles på et matematisk system med 10 udgangstal. Er de 7 vindertal blandt de 10 udgangstal, er der 1. præmie garanti. De 10 udgangstal består af de 5 mest udtrukne tal i LOTTO siden 1989 kombineret med 5 tilfældigt udvalgte tal. De spillede tal ændres hver uge, som statistikken måtte ændre sig.

10.5 Ved system6, system 7-9-13 samt system statistik spilles der med på dansk tipstjenestes lørdags Lotto. Ved system5 spilles der med på dansk tipstjenestes onsdags Lotto.

11. Licens

Kontrakt stedet for Licensen til udbud af Lotto væddemål er placeret på Belize

12. Tilmeldingsfrist
Som udgangspunkt kan du tilmelde dig DanLotto hele døgnet rundt. Dog skal vi henlede din opmærksomhed på, at tilmeldinger i tidsrummet lørdag, kl. 15.00-18.00, og for system5 onsdag kl.15.00-18.00 kan ikke garanteres deltagelse i den pågældende uge. Derfor kan nye medlemmer, som tilmelder sig inden for dette tidsrum, ikke gøre krav gældende for eventuelle præmier, som bliver udtrukket den pågældende lørdag eller onsdag.

13. Nyhedsservice

Du kan frit vælge, om du ønsker at modtage e-mails fra DanLotto. Du kan til enhver tid til- eller afmelde dig denne service. Disse e-mails indeholder nyt fra lottoklubberne samt information om eventuelle nye tiltag.

14. Abonnement

14.1 DanLotto servicen er et løbende abonnement, dog kan udmeldning ske når som helst, jvf. punktet 14.2.

14.2 Ønsker du at afmelde dit DanLotto - abonnement, sender du blot en e-mail til info@DanLotto.com med følgende oplysninger. Deres navn, kundenummer samt oplysninger om dato for opsigelse. Desuden skal konto nr. samt reg.nr. opgives, såfremt overskydende kontobeholdning eller eventuelle gevinster ønskes udbetalt. Udbetalingen kan KUN ske ved bankoverførsel.

14.3 Konto beholdning på under kr. 250 kr. Kan ikke udbetales ved afmelding af Danlotto's service. 15. Accept af regler

15.1 Når du tilmelder dig DanLotto, samt hver gang du tilmelder dig en klub, accepterer du samtidig DanLotto's gældende regler. Hvis du ikke kan acceptere alle reglerne, bør du ikke tilmelde dig. DanLotto kan til en hver tid ændre regler og retningslinier for deltagelse. Kunder bør derfor gennemse reglerne med regelmæssige mellemrum for at holde sig underrettet om eventuelle ændringer.

15.2 Hvis du fortsætter med at benytte DanLotto betyder det, at du accepterer den til enhver tid gældende udformning af reglerne.

16. Sign-up bonus

Hvis du tilmelder dig DanLotto med Visa/Mastercard, vil du modtage 4 ugers gratis lotto til en værdi af 100 kr. Tilbuddet gælder kun ved oprettelse med Visa/Mastercard! De 100 kr. vil automatisk blive indsat på din DanLottokonto ved tilmeldigen.

17. Ophavsret

Alt materiale på vores webside i form af tekster, grafiske udformninger, design m.v. er ophavsretligt beskyttet.

Læg især mærke til

Citat
Kontrakt stedet for Licensen til udbud af Lotto væddemål er placeret på Belize

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-11-07 17:43

Tak for svarene.

Grunden til at jeg gidder gøre noget ved det er, at det er et meget aktivt firma som af mange bliver opfattet positivt. Havde det været en spammail jeg reagerede på var jeg næsten selv ude om det - her synes jeg man som opmærksom forbruger har et morask ansvar, når ikke firmaet lever op til deres.

Refi er vist gået i selvsving

Det er "forbruger skema" der er den ansvarlige - jeg tror det er mailpepper og et dansk firma.

Forbrugerstyrelsen har intet om den slags fup.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 04-11-07 17:46

Hvem har udsendt forbrugerskemaet/ hvor er du stødt på det...?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-11-07 17:52

Citat
Fra: Nanna Davidsen (nanna.davidsen@ugensmails.dk)

Så er der 100 kr. du kan bruge i H&MVi har fundet et gavekort på 100 kr. fra H&M til dig.Du skal bare blot teste din viden, ved at klikke her: http://vsrv117.less-is-more.dk/tryk/ugens2007Nov02.jsp?....

Ha' en god weekend! Med venlig hilsen Kundeservice Nanna Davidsen

det var den oprindelige mail.
I nummer to mail kalder de sig forbrugerskema.dk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-11-07 21:27

Det var nogle flotte og lange betingelser, og det er muligt at de er bosiddende uden for Danmark, men når man markedsfører sig i Danmark er det den danske lovgivning der er gældende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-07 08:23

Citat
men når man markedsfører sig i Danmark er det den danske lovgivning der er gældende.

Danske Spil er det ENESTE lovlige i Danmark - Hvad laver alle de andre så ???????

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-11-07 06:12

Ja jeg så også operation X igår og det lader til det hele er noget værre fup. Så hermed advarsel imod ugens mail.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-11-07 19:30

Jeg har skrevet til it - kriminalitetsafdelingen hos politiet.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 06-11-07 19:32

Jeg fandt selv svaret, så eftertidens læsere kan godt få noget ud af tråden, selvom jeg vælger et ukonkret svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 20:00

Citat
Jeg fandt selv svaret

Og HVAD var så det ????