/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Fast IP vs Dynamisk
Fra : disken
Vist : 1007 gange
41 point
Dato : 04-11-07 06:14

Nogen der bortset fra TDC orker at forklare mig den
Fast IP = lig med man kan linke ?
sine EGNE links - til sin EGEN PC_
hverrgang man starter sin PUTER op igen ??
Da den HAR/ bør have samme IP
Eller er den MISFORSTÅET

TDC ved INTET om det / bortdet fra alt andet
SOM ER BILLIGERE for kunderne.
Men ingen HOPPER PÅ

Vil bare lige næbne, at jeg har fået
forkøjet NETTET fra 4 mb/ 52
Ttil 8 Mb / 52 og sidder CA: 800.- billigere
MEDMINDRE og alt det andet.
--
Der RØG en TLF: som ingen ringer på
eller til, men ski´e dyr at have ABO på
DET VAR EN SIDE--- bemærkning

TAKKER

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 04-11-07 08:46

Køre du ikke men router på dit internet, så er det den der får fast IP ikke din computer.

Hvis du skal have kontakt med din computer udefra nette kan det være en fordel at have fast IP eller er det ikke nødvendigt.

Din IP telefon skal du jo ringe til dem du har abonnement for at få hjælp.

Men kom med lidt data om hvilket udstyr du har hvis du har problemer måske er der en på kandu der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-07 10:06

Med én statisk (énfast adresse) kan du ved direkte tilslutning, ikke både sende og modtage, til dig selv. - Hertil skal du f.eks. indsætte en router, og så vil det være muligt at kommunikere mellem to maskiner. (Men hvorfor det, når det kan klares lokalt over routeren).
Citat
Køre du ikke men router på dit internet, så er det den der får fast IP ikke din computer.

Den er lidt kryptisk
Det ercomputerens netkort der får en IP-adresse fra ISP, når den er tilsluttet direkte til nettet.
Hvis en router sidder direkte til nettet, er det den som får IP-adressen, og så deler ud af lokale IP-adresser til de tilsluttede computere!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-11-07 10:10

Fast ip er vel kun en fordel hvis man har en server.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 04-11-07 10:14

Citat
Den er lidt kryptisk
jaja

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 41 point
Dato : 04-11-07 11:03

Citat
Fast ip er vel kun en fordel hvis man har en server.

Ja det er det, men samtidig gør det også meget nemmere for hackere at forsøge at komme ind, da det altid er den samme adresse de skal hacke på. - Så her er det meget vigtigt at have sikkerheden i orden.
Selvfølgelig kan man også blive hacket på en dynamisk adresse, men det gør det lidt sværere at målrette et angreb på en enkel person, da IP-adressen kan ændres.

Med en statisk adresse (fast), vil du altid have forbindelse, da adressen er tildelt til en bestemt bruger.
Med en dynamisk adresse vil du normalt også have forbindelse, men kan teoretisk betyde, at der i travle perioder, kan være optaget på alle adresser; netop fordi en dynamisk adresse er en man låner når man skal på nettet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 18:42

Citat
Hvis du skal have kontakt med din computer udefra nette kan det være en fordel at have fast IP eller er det ikke nødvendigt.

Lige DET jeg skal...

Citat
Fast ip er vel kun en fordel hvis man har en server.

Der jeg ville HEN.

Har ikke Router, bare en almindelig ''BOKS'' på væggen
der sørger for forbindelsen.

Citat
Med en statisk adresse (fast), vil du altid have forbindelse, da adressen er tildelt til en bestemt bruger.
Med en dynamisk adresse vil du normalt også have forbindelse, men kan teoretisk betyde, at der i travle perioder, kan være optaget på alle adresser; netop fordi en dynamisk adresse er en man låner når man skal på nettet.

Derfor spørgsmålet.

Da jeg VIA en HJEMMESIDE, har henvisning til min PC
og når jeg som NU,
har en DYNAMISK IP, skal dette link
RETTES hver-gang jeg genstarter min PC
Træls eller bare godt for sikkerheden.
OK__ har selv styr på DET, med sikkerheden.

Men ville BARE værer RART ikke at skulle skifte LINK / s

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-11-07 20:00

Citat
OK__ har selv styr på DET, med sikkerheden.

Køre du men computer direkte på internet, og du vil gerne have adgang til den fra nette hmm, ja så er der meget sikkerhed på din computer.

lige mums for en hacker.

Hvis du ikke har fast IP kan du jo altid bruge http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/

Kan ikke lige huske hvordan den sættes op da jeg køre med router på, så kørernæsten med fast IP da jeg ikke har været ude for den har skiftes sinden den er blevet koblet på

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 23:51

Citat
http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/

Har ledt efter DET link __under søg ? dynip
Takker for DEN...
OG ? mener at huske, at siden KAN det samme,
som jeg tænker på__MEN
kræver bare oprettelse__Øv
via programmet.
1 par dage siden jeg var deromkring: "
NU__/ oprettelse før programmet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 23:55

Citat
Fast ip er vel kun en fordel hvis man har en server.

Citat
Med en statisk adresse (fast), vil du altid have forbindelse, da adressen er tildelt til en bestemt bruger.

Øvv. altsø det når man har travl/t

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 23:57

Citat
Med en statisk adresse (fast), vil du altid have forbindelse, da adressen er tildelt til en bestemt bruger.

KAN KUN sige
Man læser som ___ selv til tider...

TAKKER og har D