/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten strinter.
Fra : disken
Vist : 969 gange
50 point
Dato : 03-11-07 20:57

Nogen der personligt kender til dette
middel mod katte-strinten.

Har lige opdaget at min kat er begyndt
ikke fordi det er et STORT problem,
men bare irriterende, Sikkert også for katten.

Men kan ikke lige komme på en grund til den skulle starte på det.

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=223/sprog=1/grp=2/menu=2/

http://www.dyrlaegevagten.com/shopframe.cfm?id=419&sprog=1&item=yes

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-11-07 21:10

det er kattens natur at afmærke territorium. det kan du ikke bare sådan tage fra den

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-11-07 21:15

Gør jeg heller ikke, men virker midlet...

Og det er noget den !!? lige er begyndt på.

Citat
Feromonerne i kattens strint signalerer stress, og at katten føler sig utryg.

Citat
Feromoner, som katten sætter med ansigtet, signalerer tryghed og velbefindende.

Som jeg får masser af.

Så jeh kan ikke rigtig blive klog på katten for tiden.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-11-07 21:33

Han-, hun- eller kastratkat?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-11-07 21:35

HUN____på P-Piller.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-11-07 21:36

Den har lige været skudt i RØ___ med et luft-gevær/ dårlig JÆGER
Men den har selv fjernet haglet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-07 22:03

Citat
HUN____på P-Piller.

Hormonforstyrrelser.........få katten steriliseret, det vil hjælpe på problemet, og samtidig sparer du din kat for risikoen for at få livmoderbetændelse, kræft og en masse andre grimme ting, som P-pillerne kan være skyld i/øge risikoen for.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-11-07 22:15

Citat
Hormonforstyrrelser
OK
Men Dyrlægen fraråder det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-11-07 22:17

Men som skrevet, ? nogen der kender til midlet.

ELLER skal man betragte det som ENDNU et vidunder-middel

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-07 22:47

Midlet er godt nok, og værd at prøve. Dog, der gives ikke samme resultat på alle katte. Du skriver din kat lige er blevet skudt på, ja bare dén forskrækkelse har gjort katten meget utryg og givet den stress. Det virker på mig, som om den afgjort reagerer på denne forskrækkelse.
For øvrigt burde du nok også give katten P-pille pause her i den mørke tid.
Hvorfor fraråder dyrlægen sterelisation?
MVH Akle

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-11-07 23:04

Citat
Det virker på mig, som om den afgjort reagerer på denne forskrækkelse.

MON IKKE_ og så er JAGTEN på markener LIGE gået ind.

For øvrigt burde du nok også give katten P-pille pause her i den mørke tid.
Tager en nærmere SNAK med Lægen.

Citat
Hvorfor fraråder dyrlægen sterelisation?

ALDER ?? +
Og katten er sund og ingen problemer, / Øhh.

Citat
Dog, der gives ikke samme resultat på alle katte

Sikkert ligesom katte, der kan lide Baldrian,
og ANDRE ikke kan fatte meningen med det...

Men tror jeg prøver at flytte, stolen, det går ud over,
da jeg ALTID smider mit overtøj på den.
Og muligvis har FREMMEDE dufte med hjem.

Har PT lagt aviser UD, som normalt IKKE går på
da de knaser, MEN ALLIGEVEL !! Øv.

Takker for deltagelse.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 03-11-07 23:05

Ikke helt 5*

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-11-07 23:25

Tak for det, 'disken'.
Det at din kat bruger stolen, hvor du lægger dit arbejdstøj fra dig, er helt sikkert fordi din lugt hér, beroliger katten. Fjerner du stolen, er jeg bange for den vil prøve et nyt sted. Synes du skal prøve det beroligende middel fra dyrlægen.
Hils Misser!
MVH Akle

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-11-07 23:38

Citat
Fjerner du stolen, er jeg bange for den vil prøve et nyt sted.

TROR__/ ved du har næsten ret.
Andre har GKORT som mig med,
diverse afskrækkelse- metoder = uden resultat.
OG; at SKEÆMME katten gør det ehller ikke bedre PT
Men nu kan jeg da i det mindste fjerne lugt/ urin,
Og NYTÅR er godt på vej __igen. Øvvvvvv
Næste ÅR kan KUN blive VÆRRE. Desværre.
venter og ser tiden AN.

Takker___

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-11-07 08:46

Brug af Feliway kan hjælpe til at gøre katten mere tryg.
Det er klart den stresser p,gr.a skudepisoden, derfor kan det være det går over, og nemmere med lidt hjælp fra Feliway, hvis den ellers ikke er i risiko for at blive udsat for det igen.
http://www.korsgadedyreklinik.dk/feliway.htm

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-11-07 08:49

Jeg plejer at bruge det ved når de skal noget de ikke er vant til, som de ikke er helt trygge ved og jeg mærker at det hjælper med det samme.