/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
luftsolfanger
Fra : jarl246
Vist : 5052 gange
100 point
Dato : 03-11-07 17:22

Jeg har i denne uge set et tilbud på en luftsolfanger fra Dansolar i Bauhaus som kan anvendes i
almindelige huse. (altså ikke noget med vandvarmertilslutning) Bare indblæsning af varm luft så længe solen skinner, og et sundere indeklima.

Det undrer mig at jeg ikke har været i stand til at finde tests på nettet af sådanne anlægstyper, ligesom jeg heller ikke kan finde uvildige kommentarer på emnet.

DanSolar siger at investeringen er tjent ind på 2 år. Det passer dårligt sammen med Energitjenestens udsagn om at 1m2 solfanger sparer ca. 50 ltr. olie på årsbasis. (anlægget koster ca. kr. 6.000,00).

Nogen der kan give mig lidt mere info/ henvisninger/egne erfaringer om et sådan anlæg ?

Venlig hilsen

Jan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-07 18:06

Du kan høre med dem her.
http://www.teknologisk.dk/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-11-07 18:09
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-11-07 15:20

Jeg vil gi dig ret i, de er for dyre. Imprægneret ramme, glas eller plexi, 1 kvadratmeter sort hvadsomhelst, 10 * 20 cm solbatteri, ventilator, bagklædning.
Øvkæ - som bestillingsarbejde er prisen rimelig, som industriprodukt vil jeg sige det er groft optrækkeri!
mvh
pbp