/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gl. Videokamera til computer
Fra : Jonn87
Vist : 469 gange
200 point
Dato : 03-11-07 12:46

Jeg har et gammelt videokamera som optager på P5-90 Videobånd, de små af dem. Så er spørgsmålet Hvordan får jeg optaget de bånd over på min computer som har videokort, 's-video' stik, Hvilket program skal jeg bruge for at vise det som sendes via videokameraet og gennem s-video stikket?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 12:55

På samme måde som et alm vhs-bånd....

Slut kameraet til computeren og vis det der er på båndet - samtidig med du optager det....

Derefter kan den optagede film så behandles....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 12:56

Det allernemmeste er selvfølgelig hvis du har en kombineret vhs/dvd optager til rådighed.....

Så kan det hele køre automatisk....

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 03-11-07 13:33

Hvilket program skal jeg bruge til at importere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 13:35

Du skal jo have TV/videokort i komputeren.....

Med det følger program.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 13:40

En kombineret vhd/dvd-optager kan købes for et par tusinde......

Så hvis det kun er et bånd det drejer sig om og du heller ikke har tv-kort i pc, ville jeg gå til en fotohandler og få det lavet/overført til DVD.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-11-07 14:47
Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 03-11-07 21:55

Du skal brug Movie Maker,jeg tror at du kan finder det i din windows,
jeg ved ikke om du kan finde noget der kan hjælpe dig i den her site:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=de1491ac-0ab6-4990-943d-627e6ade9fcb&DisplayLang=en
http://www.freedownloadscenter.com/Search/movie_maker.html
http://www.newfreedownloads.com/Multimedia-Graphics/Video-Tools/AnvSoft-PSP-Movie-Maker.html
JEG HÅBER A DET KAN HJÆLPE DIG
HELD OG LYKKE