/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch monza 4 gear-gearskifter?
Fra : Puch1
Vist : 1059 gange
100 point
Dato : 03-11-07 10:03

Hej.
Jeg er igang med at samle en Puch Monza 4 gears motor. Jeg satte en gearskifter I, den var fra en 3 gears, da jeg havde en del af dem liggende, og der var ikke forskel på nogen af dem.
Men kan det være rigtig at der er forskel på en 3- og 4 gears gearskifter?
For jeg tænkte: at når den 4 gears gearskasse kan sættes i den 3 gears motor burde gearskifterne også være de samme?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-11-07 11:31

jeg har billeder af begge motore indenvendig, hvis du vil have dem.
så kan du selv se efter.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 03-11-07 12:40

Jeg har printet en tegning over motoren ud fra n50.dk
Og der har jeg også kigget meget nøje på gearskifteren, men synes den ser ud til at ligne den jeg har.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 05-11-07 13:49

Har jeg ret i når jeg spørger, at der ikke skal ligge et frigear over 3 gear på en 3 gears motor?
For på min Monza kan man skifte op til frigear, og man kan mærke der kommer et lille huk som kom den i gear. I så fald burde det være en skiftetromle fra en 4 gears motor der sidder i den 3 gears?

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 26-11-07 20:44

Det har du ret i der ikk skal. Det lyder det hvertfald som, og nej der er ikk forskel på en 3-gears og en 4 gears gearskifter. de er helt ens

Kommentar
Fra : Friborg71

Dato : 30-01-08 15:34

gammel type gearkasse 3gear deler skiftegafler med 4gear, det gør senere ikke, forskellen på gaflerne r i plaseringen af styrestifterne, på 4gears sidder helt ude på kanten, det gør de ik på 3gears