/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fransk tegnefilm
Fra : kettedk
Vist : 1804 gange
200 point
Dato : 03-11-07 09:46

For længe siden her på Kandu, blev der skrevet et tip om en side, hvor man gratis kunne
se de gamle, franske tegnefilm, der handlede om den der figur, der blot bestod af én streg.
Den gik rundt på en lang linje der var nederst i billedet.
Tegneren af serien var selv med i filmene,
f.eks. når figuren var utilfreds med noget, så kom hans hånd ind over billedet
og tegnede et eller andet.

Er der nogen der kan huske hvad den tegnefilm hedder?
Et link til det pågældende tip her på Kandu ville også være rart

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : karenD

Modtaget 210 point
Dato : 03-11-07 09:50

Hej kettedk.

Det var mit tip - her har du linket:

http://www.tv5.org/TV5Site/la_linea/

VH karenD

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 03-11-07 09:51

Og den hedder selvfølgelig La linea...

Godkendelse af svar
Fra : kettedk

Dato : 03-11-07 09:53

Tusind tak for svaret karenD. Nu vil jeg more mig med at se de gode gamle film

//Kettedk

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-11-07 10:10

Sådan bare lige for fuldstændighedens skyld:

La Linea, på dansk også kendt som Stregen, er en italiensk tegnefilm-figur, som blev skabt i 1969 af den italienske tegner og animator Osvaldo Cavandoli. Filmene blev oprindeligt lavet til brug i reklamer for det italienske firma Lagostina, der fabrikerede køkkenudstyr, og havde da titlen Carosello, mens figuren blev kaldt Agostino Lagostina, men allerede efter otte afsnit overgik figuren fra reklame til selvstændig tegnefilm.

http://da.wikipedia.org/wiki/La_Linea

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-11-07 10:52

hvor morsomt..