/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
HKCU popup
Fra : oz1eqp
Vist : 620 gange
500 point
Dato : 03-11-07 07:42

en af mine venner har fået en popup,som han ikke kan fjerne igen.
Den hedder HKCU software.Er der nogen som vil hjælpe med det.
Jeg er ikke sikker på,at han kan finde ud af at lægge hijackthisfile her ind på siden.
oz1eqp

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-11-07 08:02

Det er åbenbart et kendt problem, det optræder i flere spørgsmål hvis du Googler det...

Der er en mulig løsning her: http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=26&tid=330797

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 03-11-07 08:03

det lyder som din ven har fået en bagle orm variant og det skal ud !

bed din ven om at tilmelde sig som bruger her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/ det er gratis både at tilmelde sig og bruge

Bed ham derpå følge vejledningen her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 den er tydelig og klar at forstå

logsene skal derpå lægges ind (kopieres ind) i kategorien hijackthis i et spørgsmål han opretter der - og han får vejledning og hjælp hele vejen

ps du kan måske hjælpe ham lidt på vej ??

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 03-11-07 09:07

Foreløbig tak for hjælpen. Jeg har opfordret ham til at melde sig ind hos Kandu,så jeg
afventer lige lidt for at se,hvad der sker.
oz1eqp

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-11-07 17:46

Tak for svaret miritdk.
Han kontakter Arles.dk. Det mente han,at han nok kunne finde ud af,og så får han sikkert løst sit problem.
Tak for hjælp,alligevel.
oz1eqp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-07 17:49

jamen jamen - jeg linkede til www.malwarecheck.dk fordi netop både stl_s og arlet opererer der jo - og fra arlets side bliver der linket videre til samme