/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Stemningen på kandu.dk ?
Fra : Jesper_wood
Vist : 692 gange
50 point
Dato : 02-11-07 19:41

Nu efter jeg har været på siden et stykke tid, og takker mange gange for gode svar.

Men tænker på om folk på siden prøver at bitche hinanden, sys at flere og flere af de indlæg jeg læser, bliver folk overfuset med kritik.
Er der denne side ikke til for at hjælpe folk, som skal bruge hjælp ?

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 02-11-07 19:42

her gælder janteloven.. ifølge nogen..

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 02-11-07 19:43

her gælder janteloven.. ifølge nogen..

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 02-11-07 19:43

ups

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-11-07 19:44

Du har ret det er hjælp til selv hjælp og ikke alt det andet vås.

Der er bare nogen der ikke kan styre deres egne forstokkede meninger.

MVH Bevi54

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-07 19:48

nogle bedømmelser af tip er hel ved siden af
hvis man ikke kender noget til emnet, hvorfor så bedømme

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 02-11-07 19:50

Men hvis man læser de forskellige indlæg, så kan man sku godt blive "bange" for at skrive ind, for folk kan jo gå amok over de mindste ting, og indlæget blivet til en internbattle.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 19:50

Ja desværre har nogle få brugere og lidt medløbere formået at tage lysten fra en del enddog meget dygtige Kanduer.

Der mangler, syntes jeg, en moderator til at verfe de ødelæggende brugere ud.

Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-07 19:57

Jesper_wood ->
Citat
Er der denne side ikke til for at hjælpe folk, som skal bruge hjælp ?

Citat
Velkommen til Kandu.dk

Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper og vidensdeling.

Tjaeh.. som sagt: Velkommen på Kandu.dk

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=246402

Citat
Jesper_wood (Superbruger)
Medlemsnummer : 246402
Superpoint : 370
Medlemsdato : 22-11-2005
Seneste login : 02-11-2007

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-11-07 19:58

Så sandt det er sagt.
Ned med de dumme.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-11-07 19:58

En moderator hjælper ikke ret meget; se blot på itsvar.dk, få fora har så meget kontrol og så mange moderatorer og sitet virker ikke...

Det eneste der er at gøre er at ignorere dem der ikke kan holde en ordentlig tone.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-07 20:01

e.c ->
Citat
Der mangler, syntes jeg, en moderator til at verfe de ødelæggende brugere ud.

Ønsketænkning !

Eks. http://www.kandu.dk/Tip7539.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 20:03

Ja Bertel - jeg er da heller ikke sikker på at det er løsningen.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 02-11-07 20:03

Forstår ikke MOLOKYLE's indlæg ?!?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-07 20:04

BEMÆRK:

Citat
Alle indlæg og profiler fra disse to personer vil blive slettet så snart de bliver opdaget.

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

..hvilket så IKKE sker !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 02-11-07 20:05

LOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 20:05

Jo da Molokyle - men en aktiv moderator ville bare smide dem på porten når de kommer ind igen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-11-07 20:10

Citat
Jo da Molokyle - men en aktiv moderator ville bare smide dem på porten når de kommer ind igen.

Problemet med det, er de bare dukker op med et nyt navn inden for få minutter, og så går der dage inde moderator finder ud af at det er den samme.

For at det kunne virke skulle man kræve at brugeren havde digital signatur, men det er der stadig temmelig mange der ikke har.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 20:10

Citat
Forstår ikke MOLOKYLE's indlæg ?!?

Molokyles indlæg læser jeg som at ram og co. blev smidt ud men stadig huserer her inde på Kandu.

Du kan tydeligt kende dem - de hopper ind i et spørgsmål bare for at genere en eller anden, men svarer så vidt mulig ikke på noget i selve spørgsmålet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-07 20:13

Stemningen på kandu er da på nuværende tidspunkt tilforladelig.

Prøv du at oprette sådan ca. 20 "spørgsmål" til en bruger, så skal du se løjer.

Er det ikke rigtigt e.c ????, så er der de brugere, der bliver sure, men der er også den bruger, der bliver glad.

Citat
Der mangler, syntes jeg, en moderator til at verfe de ødelæggende brugere ud.

Hvornår er en bruger ødelæggende !!!!!!

1. Er det når brugeren giver en anden bruger point !!!

2. Er det når brugeren siger sin mening, som "andre" så ikke er enige i.

Vi sidder jo hver især bag en skærm. Hvis mosten ikke kan tåles, så er der jo ingen, der tvinger een til at blive.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-11-07 20:13

Citat
Du kan tydeligt kende dem - de hopper ind i et spørgsmål bare for at genere en eller anden, men svarer så vidt mulig ikke på noget i selve spørgsmålet.

Et program/søgemaskine der læser indlæg, er de ikke relevante eller har
fyord slettes indlæget automatisk.
Moderator kan læse anders and i fred.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-07 20:14

e.c -> JA ..og?

Dermed kan en 'profil' netop IKKE opbygge et renomé som spradebasse og 'meningsforstyrrer'.

Midlet og dermed 'formålet' med; at 'føre sig frem' under et af de andre brugere 'kendt' pseudonym er ofte 'benzinen' på 'bålet' som får 'vedkommende' profil/-er til, at insistere på til stadighed vedblive, at deltage 'uden for nummer'.

Dén går ikke ...hvis man konstant må skifte 'nick'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-07 20:16

Ps. Hvis mit sidste indlæg lyder kryptisk?

..så er det så sandelig meningen

</(MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 02-11-07 20:18

Har fået flere gode svar fra MOLOKYLE mener jeg, men stadig sys jeg ikke at stemningen er optimal. Lad da folk mene hva de vil, på godt og ondt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 20:18

Det største problem er nok at en del brugere IKKE besidder selvrespekt.....

De stiller spørgsmål der er helt hen i vejret for "normale" mennesker - men bevares - det skal de da have lov til....

Så er der en STOR portion "skolebørn" der blot tror alt er gratis....

Så er der de lidt større der "skider" på loven og bare vil bryde den....

Osv. osv....

Det er den slags der ødelægger sagligheden

Personligt har jeg mistet MEGET for Kandu....
De er tilsyneladende fløjtende ligeglad med hvordan det kører - bare det kører er der penge i kassen....

At der så findes brugere der KUN er ude på at ødelægge - er en anden historie....
Men der burde Kandu jo træde ind - men det rager dem tilsyneladende en piratos.....

Hele konceptet er efterhånden så fuld af huller at man skal passe på man ikke falder i
Pointsystemet er latterligt og burde afskaffes... Det har INGEN relation til spørgsmålene og de dertilhørende svar....

Jo mere tid du bruger på Kandu jo flere point får du samlet - at de så intet kan bruges til , eller siger noget om brugerens dygtighed, gør at det burde fjernes TOTALT

Der er masser af DYGTIGE Kandubrugere - det er bare ikke altid deres svar er "populære"

Og så skal "masser" nok tages med et gram salt - jeg tvivler på Kandu nogensinde har bestået af mere end 100-200 medlemmer - resten er "tomme" nicks....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 20:19

Det gav lidt luft inden weekenden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-07 20:19

Et spørgsmål som dette Jesper_wood det kan da få gang i det, som du selv mener ikke skal være på kandu LOOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-07 20:21

Citat
Jesper_wood

Dato : 02-11-07 20:18

--------------------------------------------------------------------------------
Har fået flere gode svar fra MOLOKYLE mener jeg, men stadig sys jeg ikke at stemningen er optimal. Lad da folk mene hva de vil, på godt og ondt.

Hvorfor så dette spørgsmål !!!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 20:32

Citat
Stemningen på kandu er da på nuværende tidspunkt tilforladelig.
Jeg gider ikke så meget statestik.
Men klamme klumme ram2 osv. har lige i et spørgsmål uden videre kaldt en bruger for et eller andet.

Citat
Prøv du at oprette sådan ca. 20 "spørgsmål" til en bruger, så skal du se løjer.
Hvad mener du Ans.

Citat
Er det ikke rigtigt e.c ????, så er der de brugere, der bliver sure, men der er også den bruger, der bliver glad.
Hvad er rigtigt........
Citat >>Der mangler, syntes jeg, en moderator til at verfe de ødelæggende brugere ud. <<

Citat
Hvornår er en bruger ødelæggende !!!!!!
Når spørgere og andre brugere i et spørgsmål hejles ned.

Citat
1. Er det når brugeren giver en anden bruger point !!!
Det må de selv om

Citat
2. Er det når brugeren siger sin mening, som "andre" så ikke er enige i.
Det ved du jo godt at det ikke er.

Citat
Vi sidder jo hver især bag en skærm. Hvis mosten ikke kan tåles, så er der jo ingen, der tvinger een til at blive.
Nej vel - og det er jo også derfor en del dygtige Kanduer er forduftet.............

Bær venligst over med min stavning / tastning / tegnsætning / osv

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-11-07 20:34

Citat
De er tilsyneladende fløjtende ligeglad med hvordan det kører - bare det kører er der penge i kassen

Jeg tvivler stærkt på at der er nogen der tjener penge på kandu.dk, eller nogen tilsvarende fora.

Men ellers synes jeg egentlig tonen i det store hele fungerer ok, der er naturligvis undtagelser, men, som sagt, det bedste er at ignorere disse.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 02-11-07 20:36

blacklist er vel til for at blive brugt??

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-11-07 20:36

Prøvede noget i samme stil her: http://www.kandu.dk/Spg107832.aspx - jeg ved ikke om det hjælper dig med dit spørgsmål. Jeg tvivler da Kandu (ligesom alle andre steder på nettet) er et sted hvor brugerne får ondt i en hvis del af kroppen hvis nogen "klarer det bedre end andre". Oftest fordi en del snyder så det driver.......og ja jeg ved at jeg sikkert nu bliver svinet til, men har i det mindte ikke nævnt navne !!!

Så svaret til dit spørgsmål er vel: jo det er en side til at hjælpe hinanden, men ikke alle deler denne opfattelse.

God weekend.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 02-11-07 20:36

# ans
Dette er jo ikke et indlæg mod Molokyle...
Sys bare at stemningen herinde er blevet lidt hed.
Kan ikke forstå at folk ikke kan hjælpe andre med deres viden uden at det går ud over andre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 20:47

Citat
Blacklist er vel til for at blive brugt??

Ja da - problemet er det bliver MISbrugt

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 02-11-07 21:19

refi.. ja det ved jeg jo ikke.. er jo "ny" her.. jeg blakker sgu hvis folk er modbydelige

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-07 21:48

for ikke så længe siden havde axelbjarne et tip om problemer med VISTA i Holland, hvor ca. 5000 mennesker havde problemer
en af dem der bedømte havde tilsyneladende stor kendskab Holland, han kunne ihvert skrive følgende:
"Det er jo næppe et tip der kan bruges til meget, eftersom det handler om nogle sure mennesker i Holland, som alligevel ikke får noget ud af det"

jeg kender mange Hollændere i Holland og her i Danmark, det er alle nogle dejlige mennesker,
Jeg blev faktisk meget ked af det på mine venners vejne,
men jeg kender heller ikke 5000 mennesker i Holland
JEG KAN IKKE FORSTÅ, AT DET VAR NØDVENDIG AT VÆRE SÅ NEGATIV

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-07 21:54

Jeg skulle måske tilføje, at jeg afinstallerede Vista i sidste uge og kører nu med Win XP
jeg havde alt for mange programmer, der ikke kunne køre med Vista

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-07 21:56

Citat
Jesper_wood

Dato : 02-11-07 20:36

--------------------------------------------------------------------------------
# ans
Dette er jo ikke et indlæg mod Molokyle...
Sys bare at stemningen herinde er blevet lidt hed.
Kan ikke forstå at folk ikke kan hjælpe andre med deres viden uden at det går ud over andre.

Jeg har heller ikke skrevet et indlæg mod molo i denne tråd.

Men du stikker selv snuden i en hvepserede.

Forstået på den måde, hvis du havde holdt din k... så ville denne/dine tanker slet ikke have været oppe at vende.

Diskussion blandt brugerne, det har du selv sat i gang.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 02-11-07 22:06

ØH....
Stemningen er da, som flere skriver, meget tilforladelig i øjeblikket....
Der er masser af spørgsmål, både kloge og dumme, der bliver besvaret fornuftigt..
Men som i alle livets andre forhold så er der også i dette forum, nogle der synes at dette er stedet for deres private "jihad"!!

Citat
Det eneste der er at gøre er at ignorere dem der ikke kan holde en ordentlig tone.

Vi andre kan jo bare forsætte uden at ænse "ødelæggeren".. Så bliver hun/han da nok træt på et tidspunkt!!

Men kom dog bare med hvad du har; acceptér andre som de er; bland dig uden om hvis du "lugter" problemer!!

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 02-11-07 22:45

Blive positiv så har du ingen problemer med andere negative folk
Keep smiling.Har i læst "THE Secret" prøve lige læst den bog .
pømske

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-11-07 22:55

Tror efterhånden du har fået dit svar i denne tråd. Kommentarene har her bare været rimelige høflige, da du jo nu spørger om stemningen.

Kanduerne vil jo på den ene side gerne svare på alt, vide alt og for alt i vernde ikke blive modsagt. I dette indlæg er det bare fint pakket ind, men faktum er, at folk her, ligesom alle andre steder, får afløb for deres problemer i hverdagen, problemer med konen/arbejdet etc. og det går ud over de personer som vælger at lade det gå ud over dem.

Konklusion: slap af....det er snart weekend og der er andet i livet

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-11-07 23:19

Citat
Jeg tvivler stærkt på at der er nogen der tjener penge på kandu.dk, eller nogen tilsvarende fora.

Jeg tvivler på de kører det blot for deres blå øjnes skyld...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-11-07 23:37

Citat
Jeg tvivler stærkt på at der er nogen der tjener penge på kandu.dk, eller nogen tilsvarende fora.

Jeg tvivler på de kører det blot for deres blå øjnes skyld...

Sagen er at enhver med lidt forstand på at lave hjemmesider kan strikke et fora som kandu.dk sammen på et par uger, og det betyder at der er mange der forsøger.

Jeg tror gerne at dem der arbejder med siden får deres udgifter til hosting osv. dækket og med lidt held kan de også få dækket udgiften til månedenspræmie. Men derudover tror jeg de skal være glade hvis de kan købe kage til kaffen en gang imellem.

Det er nok også derfor der ikke bliver lagt det store arbejde i siden, eller andre tilsvarende sider, der er ikke penge til at betale for det.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-11-07 23:46

Citat
Sagen er at enhver med lidt forstand på at lave hjemmesider kan strikke et fora som kandu.dk sammen på et par uger, og det betyder at der er mange der forsøger.

ja det er bare vældig...
Jeg tror stadig ikke det kører i syv år uden nogen form for vederlag...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-11-07 00:06

Citat
Jeg tror stadig ikke det kører i syv år uden nogen form for vederlag

I det daglige er der ingen arbejde med at vedligeholde en side som kandu.dk.

De eneste indtægter kommer fra reklamer, og jeg er ret sikker på at det er meget begrænset hvad der kommer af indtægter den vej.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-11-07 09:06

Hej Bertel

Sjovt Du nævner It-svar i denne forbindelse, visse brugere derindefra er vist stadig i spændetrøje.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-07 13:53

Citat
Der mangler, syntes jeg, en moderator til at verfe de ødelæggende brugere ud.

Det er jeg enig i.

Der vel 7-8 brugere der p.t. leger moderator, moralens vogter osv, men heldigvis har de ingen bemyndigelse, for så var der kun dem tilbage på kandu.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-11-07 14:06

Citat
Sjovt Du nævner It-svar i denne forbindelse, visse brugere derindefra er vist stadig i spændetrøje.

Min aktivitet på itsvar ophørte da de fandt på at alle svar skulle gennemlæses og accepteres af moderator inden de blev lagt op, hvilket naturligvis betød at der gik timer inden ens svar kunne læses. Så vidt jeg kan se er siden stort set død nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 14:08

Citat
men heldigvis har de ingen bemyndigelse, for så var der kun dem tilbage på kandu.

LEVE ANERKIET.....

Vi lever i et "frit land"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-07 14:13

refi

Det staves anarki

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-07 14:26

De såkaldte anarkister er et frihedselskende folk og staver det sådan: LEVE ANERKIET.....

De anerkender det nemlig.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-11-07 18:35

Jeg mener ikke kritik er af det gode, og får skudt i skoene, eller hvad det hedder, at jeg "har en svaghed, for man skal være i stand til at modtage kritik", Jeg bliver således i den forlængelse etikeret med betegnelsen rygklapper og dum, foruden svag som nævnt.
Nu er der forskel på kritik, ofte oplever jeg, at nogen er, hvad jeg nærmest vil kalde respektløse og grove i deres kritik, idet de bruger meget negativt ladede ord og ofte mange af dem, samtidig merd at de påber¨åber sig at være konstruktive, selvom der intet konstruktivt er i hælene på deres grove kritik.

Jeg har den indstilling, at kritik bør undgås, idet den blokere for udsynet og resultere i afstumpethed. Der kommer ikke nogen udtryk for dybsindighed eller kreativitet, når man er opslugt af, at finde fejl.
Der kommer ingen selvindsigt eller selvkorrektion hos en selv når man har travlt med at strø om sig med adjektiver og heller ikke hos den man forsøger at "Hjælpe", ja der er det dumhed at tro at det er ens opgave at rette vedkommende med sine domme og når man er ude i at kritisere en person vil de ofte lukke i, så kommunikationen går i hårdknude eller slutter.
Vi kan i steden for tale af egen erfaring, prøve at inspirere, fortælle hv ad vi føler ved situationen, men at anklege den anden for vores føleser og være hård og uovervindelig med kritik det er ren nedtur.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-07 19:02

Mulberry - jeg har læst dit indlæg flere gange og kun fundet adskillige fejl i stavning og gramatik.
Hvad der egentlig stod så jeg ikke på grund af nærlæsningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 21:07

Beklager en ÅBENLYS stave/slå-fejl - det gik lidt stærkt da vi fik gæster

Men meningen forstod vist ALLE.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-07 06:22

Tilde38 ->
Citat
blacklist er vel til for at blive brugt??

Joeh.. som du selv er inde på:
Citat
..jeg blakker sgu hvis folk er modbydelige

Men hvad hvis de 'modbydelige' opretter en tråd om din person, hvor du svines til i fuld offentlighed?Samtidig har trådens ophavsmand blacklistet dig, så du ikke kan tage til genmæle

Det var vist ikke liiiiige sådan at blacklist funktionen var tænkt, men det er gentagne gange set, at det er sådan den benyttes. Jeg går ud fra at du vil medgive mig, at det ikke er særligt befordrende for 'stemningen'.

En blacklistning er at betragte som et redskab til indførelse af cencur

</MOLOKYLE>