/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Antennesignal via netværk
Fra : Falcham
Vist : 4610 gange
200 point
Dato : 02-11-07 18:42

Hejsa

Er der nogen der ved om der findes et system som ikke koster spidsen af en jetjager, hvor man kan sende sit antennesignal via sit netværk, således at man kun behøver at have et kabel.

Jeg ved at IHC net kan dette, men det koster jo en del.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 18:55

Vil du til at sende "lokaltv"

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 02-11-07 18:57

He he næææ, bare lidt træt af lidt for mange kabler på panelerne, da jeg har etableret fuldt netværk i min lejlighed, men ikke antenne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 19:04

Har du ingen fjernsyn ??????

Det er den forkerte vej du går.....

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 02-11-07 19:07

Jo da, ide´en er jo at "konvertere" antennesignalet tilbage ved TV apperaterne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 19:19

Og hvad skulle formålet være med det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 19:21

Umiddelbart virker det fuldstændigt latterligt at putte et TV signal ind i en komputer og tage det ud igen for at føre det til et TV...

Medmindre det er loven du prøver at omgå....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 19:22

Citat
Og hvad skulle formålet være med det

Vel færre kabler tror jeg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 19:25

Du kan IKKE sende det trådløst - hvis det er det du vil opnå.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 19:27

Citat
Vel færre kabler tror jeg.

Umiddelbart vil jeg mene det giver FLERE kabler....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 19:41

Største problem der fylder er nok:
Converter ved afsendelsen.
Converter ved hver modtager / kabler.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 19:44

Citat
Jeg ved at IHC net kan dette, men det koster jo en del.

Og sidste skud på IHC-stammen er trådløst.
(og fjernkontrol via comp og internettet...................ikke billigt)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 19:55

Ja - den dag kommer jo nok hvor det er "standard" i ethvert hjem at ALT ligger i stikkontakten.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 19:57

Men trådløst er det så ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 20:00

TV ............... trådløs link og flad skærme på alle vægge (helskærme)
telefon ..............dekttelefon (trådløs fastnet)
lysstyring .........IHC tråløst
Godnatkys fra konen.................fiberkabel m/ konverter

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 02-11-07 20:07

Grunden til at jeg spørger er for at sparer mine coax antennekabler.

Netværkskablerne skal kun bruges til at "transportere" antennesignalet, jeg har ikke behov for at se TV på min PC.

I netværkskablerne bruge jo kun de 2 par til netværk, så der er 2 par ledige, disse kan jo
bl.a. bruges til POE strømforsyning af IP kameraer.

Inden for videoovervågning har man nogle 2-tråds transmittere/resivere som kan sende analoge videosignaler, det var noget i den stil jeg søgte, bare til antennesignaler.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-07 20:22

Dit coax antennekabel bærer et utal af videosignaler (kanaler). Der findes INGEN teknologi der kan lægge så meget på et ethernet (10/100/1000). Men der er da en del trådløse teknikker - specielt hvis du kan nøjes med een kanal - men det kan da være et problem, hvis der er 300 i husstanden der alle vil se hver deres kanal.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 20:29

Du smider da bare 100.000 i huset/lejligheden og får HELE kabelnettet skiftet ud.....

Så er de væk og du får aldrig mere brug for dem... - medmindre du borer hul i væggen liiige der hvor ledningerne ligger....

Citat
TV ............... trådløs link og flad skærme på alle vægge (helskærme)

Det er stadig IKKE trådløst - ledningen ligger bare skjult

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 02-11-07 20:36

Nåååå ja, det gør jeg da bare, en total renovering af min lejlighed, så snupper jeg sgu lige et nyt køkken og badeværelse nu jeg er i gang he he

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-07 20:39

De to par ledige er til telefon men bruges ikke samtidig da signalerne ødelægges.
Det er sådan at man i begge ender bestemmer sig for om det skal være net eller tlf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 20:45

Citat
Nåååå ja, det gør jeg da bare

Det var jo et sådant netværk du startede med - billigere fåes det nok ikke....

Godkendelse af svar
Fra : Falcham

Dato : 02-11-07 20:56

Tak for svaret henrikkrebs.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 04-11-07 20:58

rolig nu...

den gamle IHC dims, virker på den måde at den omformer dit analoge antennesignal der normalt skal i gennem et coaxkabel, til et andet analog signal som "kan komme igennem" et net-kabel.

Hvis du har et godt kraftigt signal (stofa, kabel-tv, eller sådan noget), så ville jeg være frisk på et lille forsøg.

Tag et netkabel, og lad som om det er et antennkabel, tag hver anden leder og "lad" som de enten er inderleder eller skærm, og på med et antennestik i enderne...

Det kan godt være det ikke virker, men det kan også være at det faktisk virker.

jeg har før brugt alle mulige kabler som erstatnig for antennekabler, det var i min meget pure ungdom, hvor lysten til at se tv, var størrer end pengepungen.

sybil

Kommentar
Fra : bildskirner

Dato : 04-12-07 12:36

Måske blev jeg bare forvirret af at læse alle rådene/kommentarerne , men :
Jeg har sat-tv i mit sommerhus og ville også gerne kunne se TV i mit anneks - ca 30 mtr fra sommerhuset og hvis det kunne lade sig gøre uden at grave min græsplæne op for at lægge antennekabel ville min dovenskab rose mig. Findes er et anlæg hvor man også kan skifte kanal i den anden ende af det trådløse system ?