/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
world of warcraft og vista
Fra : Tonks24
Vist : 2534 gange
100 point
Dato : 02-11-07 16:14

hejsa

ja jeg har købt en bærbar med det fordømte vista på for det kan jo ikke undgås..og ja jeg kan ikke spille world of warcraft for skærmen bliver bare sort og når skærmen så vender tilbage påstår den der er en videohardware fejl og skriver osse noget med nogle skærmdriver...og har hørt fra flere vista og wow ikke fungere sammen...jeg har prøvet at hente opdated til mit grafik kort men intet hjælper...og nu har jeg desvære ingen windows xp liggende..så vil høre om andre har oplevet det problem og ved hvad jeg kan gøre

Kommentar
Fra : skt_Thomas

Dato : 02-11-07 16:53

har prøvet at køre Wow i kompabilitetstilstand for windows 2000?.

ellers så gør du det sådan her:

>højreklik på genvejen til world of warcraft
>klik på fanen kompabilitet
>tryk på Kør dette program i kompabilitetstilstand for, og vælg Windows 2000 i drop-down listen.
>tryk på OK og prøv igen.

ellers kan det være at du bruger de forkerte grafikkortdrivere, downloader du fra Fx. Nvidia's hjemmeside (hvis du altså har et nvidia kort) ellers, skal du bruge det firma der har produceret computeren's hjemmeside til at finde drivere. eller eventuelt prøve www.laptopvideo2go.com, men den kender jeg ikke, og resultatet af de drivere du downloader der kan variere i kvalitet

Kommentar
Fra : Tonks24

Dato : 02-11-07 19:35

hmm det første du skrev virkede ikke rigtigt...

ja det kan være men nu er det sådan at jeg ikke har en dyt begreb på grafikkort driver..men mit grafik kort hedder NVIDIA GeForce Go 7600..om det så er 32bit eller 64bit aner jeg ikke..er der nogen steder man kan se det?????

Kommentar
Fra : Tonks24

Dato : 02-11-07 19:40

ups glemte at skrive at det er en acer Aspire 9810 hvis det kan hjælpe lidt

Kommentar
Fra : skt_Thomas

Dato : 02-11-07 19:44

det kan du se, ved at holde windowsknappen (den med windowslogoet) nede, og derefter trykke på R.
indtast derefter dxdiag.exe og et vindue vil åbne.

Under fanen Skærm, vil du kunne se info om dit grafikkort.

undskyld den lidt mærkelige måde at komme ind på dxdiag, men jeg har ikke vista og aner ikke rigtig hvordan det virker.

Kommentar
Fra : Tonks24

Dato : 02-11-07 19:52

det er et 32bit hvad jeg kan se..

Kommentar
Fra : Tonks24

Dato : 02-11-07 19:53

nu vil jeg prøve at hente det via deres egen hjemmeside..men mener det er forsøgt en gang før uden det virkerede

Kommentar
Fra : Tonks24

Dato : 02-11-07 19:56

jep den vil ikke install dem...så er på bar bund

Kommentar
Fra : Tonks24

Dato : 02-11-07 20:46

fandt ud af det var den forkerte driver og den driver jeg skal bruge findes slet ikke på deres egen hjemmeside og kan bare ikke finde den driver nogen steder uden man skal give kassen for det..men tak fordi du prøvede at hjælpe men det skal nok være en der har forstand på vista

Kommentar
Fra : skt_Thomas

Dato : 03-11-07 00:20

det var så lidt, ked af at jeg ikke kunne hjælpe, eventuelt kan du prøve at kigge inde på wow's fora, der er måske nogen der har det samme problem.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 05-11-07 15:51

Download den her driver... den burde hjælpe dit problem...

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=12612

Den hjælper med dit Go-kort 32bit i Vista...!

Kommentar
Fra : Draeken

Dato : 20-11-07 17:40

Heeej. Jeg her en ide. Hvis du nu venter til det nye World Of Warcraft Wrath of the Lich King. Så kan det jo være at det virker for så er wow jo opdateret en del :). Me nu får vi se

Kommentar
Fra : Crazyfists

Dato : 02-12-07 04:38

Hej. Jeg ville lige tilføje lidt til samtalen. WoW og Vista kan sagtens køre sammen, jeg har selv Vista. Og har aldrig haft nogle problemer med det. Så jeg vil også mene at det er din grafikkort driver der er skyld i det, det med om du kører 32bit, kan forståes på forskellige måder. Kører dit grafik kort med 32-bit farver eller mindre (det mest normale er at den automatisk vælger 32bit)
Men den anden ting der kan være snak om er om du kører 32-bit(x86) eller 64-bit(x64) windows vista. det er ikk det samme som 32-bit farver i "grafik-snak" håber du forstår.
Ellers er her måske lidt hjælp.

Fra microsoft's hjemmeside:
Betegnelserne 32-bit og 64-bit angiver den måde, en computers processor (CPU) håndterer oplysninger på. 32-bit- og 64-bit-versionerne af Windows er beregnet til brug i computere med henholdsvis 32-bit- eller 64-bit-processorer.
Mange programmer, der er beregnet til en computer, som kører en 32-bit-version af Windows, kræver ikke ændringer for at køre på en computer, der kører 64-bit-versioner af Windows. I nogle tilfælde kan der dog være forskelle i ydeevnen. Hvis du har en 64-bit-computer, er det bedst at køre programmer, der er beregnet til at køre på en 64-bit-computer.

Så hvis din Windows Vista, som du kører på er en 32-bit (x86) skal du sikre dig at den driver du henter til grafikkortet også er beregnet til 32-bit. Da det vil køre bedst sammen, jeg tør ikk sige hvad der sker hvis du prøver med 64-bit udgaven istedet. Og selvfølgelig også omvendt hvis din Vista er 64-bit så hent den til 64-bit :)

Ellers hvis intet ikk har virket indtil nu, så prøv at hente denne driver.
http://drivers.softpedia.com/get/GRAPHICS-BOARD/NVIDIA/Nvidia-GeForce-Go-7400-7600-8454.shtml

Og så lige en lille off-topic. Draeken. Hvorfor i alverden skulle han da vente på at den kommer?
Ved ikk om du selv spiller WoW, men det koster faktisk penge at spille, så han sku bare gå glip af sin spilletid for at håbe at Blizzard fixer et grafik problem for ham? det tror jeg næppe han vil få noget som helst ud af. Da det jo ligesom ikk er dem der laver grafikkort drivere til han NVIDIA kort :P

Kommentar
Fra : Tonks24

Dato : 02-12-07 13:40

hejsa..

ja det er længe siden jeg har regeret men opgav mere eller mindre for intet virkede men vil da prøve de sidste 2 der er blevet postet....og så lige en ting mere jeg er en pige hehe,men ja som du skrev så er det lang tid at vente men har dog min stationære så tiden spilder jeg ikke men irreterne at jeg ikke kan spille på den bærbar for skulle bruge den til lan osv i den dur,men ja tid er penge i wow så tiden skal udnyttets til fulde

Kommentar
Fra : Tonks24

Dato : 02-12-07 13:41

nåe ja..det er et 32bit windows vista jeg har og kan ikke install det der hedder 64bit for har prøvet snart alverdens driver hehe

Kommentar
Fra : Synk

Dato : 29-12-07 22:46

Hej med jer

Vil bare lige fortælle, at jeg netop har investeret i en bærbar med Vista præinstalleret.
Jeg har installeret WOW uden problemer.

-Jeg ville gøre som Crazyfists anbefaler.