/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Strøm?
Fra : BarsKill
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 02-11-07 07:56

Når pc'en ikke bare er død, men STENdød (ingen bip, ingen lys, ingenting) - og der lige forud havde været arbejdet på elledningerne udenfor med deraf følgende spændingssvingninger...Er der så nogen somhelst grund til at mistænke andet end strømforsyningen?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-11-07 08:05

Tag strømstikket ud af strømforsyningen, tryk og hold startknappen inde i 10-15 sekunder, sæt kabel på, og prøv igen.

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 02-11-07 08:28

HVIS det havde virket - hvad havde så orsagen været?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-11-07 08:29

Det sidder en thermoswitsh i PSUèn, der slår fra ved fejlstrøm.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-11-07 08:30

Du kan altid tjekke, om psuèn er defekt, du tager ATX-stikket af bundkortet, kortslutter den grønne ledning med en vilkårlig sort, start psuèn ikke, er den defekt.

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-07 09:52

Vis der ikke er strøm på alt andet dine højtaler din lampe et eller andet som er sluttet til samme stickdåse som din pc så Lyder det som om din psu er defekt. Køb en ny det er nederen men man lære at komme over det, jeg har brændt 3 af mine af.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 02-11-07 15:31

Hviken os brug du?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-11-07 15:33

jabalya->> Hvad har det med et OS, at gøre????????

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 02-11-07 17:30

Tak for svaret Octon.
Det VAR strømforsyningen der var brændt af...