/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundeadoption
Fra : rødbasset
Vist : 3315 gange
20 point
Dato : 01-11-07 19:51

Jeg har en dejlig 7 årig Basset Fauue de Bretagne som er glad, børnevenlig og rolig. Hun er steriliseret. Jeg ønsker at finde et godt og kærligt hjem til hende, da mine børn er blevet så store, og min samvittighed kan ikke bære, at hun er så meget alene hjemme. Hun er ægte og med stamtavle.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-07 19:55

Åhh nej hvor trist. Er der slet ikke nogen du kender rigtig godt der kunne tænke sig en hund, nææ det er der vel ikke når du spørger her.

http://www.dyrenettet.dk/

Det er godt nok en svær og tung beslutning, håber du kan finde et rigtigt godt og kærligt hjem

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-11-07 20:53

DET gør du ikke...

Hvis du spørger hende, så vil hun hellere have LIDT tid med dig end at blive bortadopteret!!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-11-07 21:58

Kan du ikke finde en pensionist eller lignende, som kan vandre med hende midt på dagen.

Så er nok opmærksomhed til hende, hun er jo også oppe i årene. Man skiller sig da ikke af med en hund, når man har et problem som kan løses.

Jeg har en mistanke om du blot er træt af at stå med arbejdet alene, nu børnene ikke er der til at tage en del af opgaven. Det er ikke for hundens skyld du gør det. Du er hele hendes verden, hvorfor dog ville tage detfra hende.

Men hvis du vil finde et hjem til hende, skal du bestemt ikke gøre det gennem kandu, den gule avis og lign. Kontakt http://www.bassetklubben.dk/d_index.html og få hunden på omplaceringsliste. Jeg kan se de har sådan en på hvalpelisten. Sansynligheden for du kan finde et hjem, som er seriøst er størst her. Ellers ved du ikke hvad du sætter hunden ud til.

MEN først og fremmest skal du kontakte din hunds opdrætter, det er sansynligt, at vedkommende vil løse dit problem.

Personligt starter jeg bilen straks i sådan en situation og henter hunden.

Jeg håber du overvejer din situation endnu engang.

mvh
qfha

Accepteret svar
Fra : hundelene

Modtaget 20 point
Dato : 01-11-07 22:56

Måske kender jeg en´, der gerne vil overtage hende, hvis du mener det alvorligt og nænner det.
Jeg vil personligt skrive under på, at hun vil få det godt.
Hvor bor I og hvordan kan du kontaktes i givet fald ?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-11-07 23:33

Ja hvor ville det være rart hvis folk ville skrive, hvor i landet de boede.

Så kunne www.dinhundelufter.dk være en mulighed.

Hun har trænet hos mig og jeg kan indestå for at hun er seriøs.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 02-11-07 06:57
Godkendelse af svar
Fra : rødbasset

Dato : 02-11-07 10:14

Tak for svaret hundelene.

Jeg har selvfølgelig været i syv sind - er det muligt at finde et nyt hjem, hvordan kan jeg være sikker på at hun får det godt. Men vi fik hende selv, da hun var 3 år gammel, fordi den familie der havde hende - der havde konen fået allergi og de kunne ikke længere have hende.

Omplaceringen til os gik helt fantastisk. Molly er en meget tillidsfuld hund, bare hun bliver kælet, får mad og går tur, så er hun glad.

Jeg bor i nærheden af Holbæk, og du kan kontakte mig enten på min mailadresse lj60@ofir.dk eller på min mobiltlf. 40 54 43 18.

God weekend.

Lene

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-11-07 21:54

En omplaceringshunds skæbne. Det ses desværre ofte, at de lever en svingdørstilværelse. Dit hjem var åbenbart heller ikke det rigtige.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-11-07 07:49

Du må have vist for 4 år siden, at dine børn ikke blev hjemme for evigt.......??????????

Det 4 hjem på syv år........ikke sjovt og være i vejen .........yt a min butik

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-11-07 14:53

..Det er jo bare en hund..

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 03-11-07 22:08

Dit tlf. nr. er givet videre. Jette vil kontakte dig, hvis hun er interesseret.
- Hellere det´ end en aflivning af en dejlig hund, omend det ikke er sjovt igen, at skifte hjem for din hund.
Håber du finder den bedste løsning set med hundeøjne.