|
| Pilotcertificat Fra : s_søren | Vist : 724 gange 30 point Dato : 01-11-07 19:28 |
|
Hejsa
Jeg går og drømmer lidt om at tage et pilotcertificat og at købe del i et lille 2-mands fly.
Det er rimeligt dyrt abre at få certificatet og flyet, og jeg kunne godt tænke mig at vide
hvor meget det (cirka) koster at vedligeholde sådan et, og hvor mange penge man skal bruge på
kurser og sådan til at forblive up to date mht flyvning.
Har i nogle erfaringer med det?
Evt. også hvilke små fly i mener er bedst og billigst?
Vh
Søren
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 01-11-07 19:38 |
|
Hvis du brænder for det, så ville jeg da anbefale dig at opsøge en privat flyplads en week-end, så skulle du nok kunne møde nogle mennesker, og det skulle da mærkeligt være om ikke de gerne ville fortælle dig alt om dette.
Og så var det måske en god ide at have lidt forhåndsviden:
http://hjem.get2net.dk/flyforum/Flyvningcertifikat.htm
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:10 |
|
Et Acertifikat koster ca 60.000 så flyver du efter VFR regler.
At vedligeholde certet kræver mindst 10 timer/år.
Hvilket er meget lidt.
Et brugt fly får du ikke for under 400.000.
Nogle køber i USA til lavere pris. Så skal man finde en modig pilot der vil
flyve det hjem til dk
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:15 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:17 |
|
Citat Og hvad koster det så, at erhverve et PPL-certifikat? Vi kan desværre kun fortælle, hvad det minimum koster, da antallet af flyvetimer meget afhænger af den enkelte elevs evner, tid til rådighed o.s.v.. Men, du skal som nævnt, flyve mindst 45 timer under uddannelsen, og det koster dig ca. 54.405. Hertil kommer teorikursus, som koster 10.700: beløbet er inkl. nødvendige kursusmaterialer. Endvidere skal der erlægges 1.795 i gebyr til Statens Luftfartsvæsen. Endelig skal du også betale lægen for din undersøgelse, og det koster ca. 1.500 ! Du skulle således kunne "slippe" med ca. 68.400, men det er dog de færreste, som kan klare det på absolut minimum tid; du bør nok afsætte 70.000 i budgettet, når du skal i gang med denne spændende uddannelse. .
© 1998 Ikaros Fly ApS
Sidst opdateret 300402 |
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:18 |
|
Retter lige til 70.000 kr.
Mit A-cert kostede 25.000 i 1986.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:20 |
|
Citat Praktisk prøve aflægges over for en kontrollant fra Statens Luftfartsvæsen. Normalt tager prøven ca. 3 timer. Den starter med en overhøring i teori, efterfulgt af en flyvetur. Denne indledes med en kort navigationstur. Herefter demonstrerer du beherskelsen af diverse flyvemanøvrer og simulerede nødsituationer. Turen afsluttes, naturligt, med et par landingsøvelser. Prøven er således en stikprøve i alle dine flyvemæssige færdigheder.
PPL-certifikatets rettigheder
Certifikatets rettigheder er ret vidtstrakte. I princippet gælder dit PPL-certifikat i f.m. privat flyvning over hele verden. Dog skal der være rimelige vejrforhold, altså ikke skyer under en vis højde og en sigtbarhed på normalt ikke under 3 kilometer. Flyver du uden for Danmark, skal du dog være indehaver af et internationalt radiobevis, (engelsk flyversprog).
Som privatpilot med PPL-cert. må du gerne medtage passagerer, dog ikke mod betaling. Men du må godt dele alle udgifterne med venner og/eller familie, som du har med. |
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:21 |
|
Glem ultralette fly, det er kun legetøj.
Livsfarligt legetøj.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:25 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:26 |
|
Citat PPL Certifikat (Private Pilot License)
--------------------------------------------------------------------------------
Dette er det første certifikat man skal i gang med når man går ind til en trafikflyveruddannelse. Det giver adgang til at flyve næsten alle enmotors propelfly. Der er undtagelser for fly med halehjul, da man skal have et specielt certifikat til dem, fordi at man ikke kan se banen under landing. PPL certifikatet er begrænset på den måde, at du må kun flyve i godt vejr. det vil sige i klart vejr, med sigtbarhed på mere end 3 km. og 1,5 km til nærmeste skyer, og så må du ikke tage penge for at flyve. Indgående i PPL, får du et radiocertifikat, til enten nationalt brug, eller internationalt, det afhænger af skolen. For at tage et PPL certifikat skal du have bestået et medical class 2 lægetjek, som kan tages hos nogle bestemte læger eller på Rigshospitalet. Kontakt en flyveskole, for at få en liste over lægerne. Uddannelsen koster mellem 60.000 og 100.000 kr. som afhænger af skolen, og til slut vil du have omkring 45 timer i logbogen, hvoraf ca. 15 af dem er solo. |
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 20:27 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 01-11-07 22:20 |
|
http://www.slv.dk/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
En side du får brug for hvis du skaffer eget fly.
Dit fly skal ha et Luftdygtighedsbevis. Dyrt.
Al service skal føres i en logbog af certifieret flymekaniker, igen dyrt.
Du må faktisk ikke røre en skrue selv.
Reservedele skal være af godkendt kvalitet til fly.
o.s.v. o.s.v.
Læs og lær
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 02-11-07 14:58 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|