/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Problem Microsoft Outlook!
Fra : tildestrup
Vist : 1770 gange
50 point
Dato : 07-02-03 18:17

Jeg har i lang tid benyttet Microsoft Outlook 2000 uden problemer - pludselig har jeg fået følgende fejlbesked når jeg åbner og der søges efter servere:
*Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren (Konto:"Get2net.mail",POP3-server: "wien.get2net.dk", fejlnr.:=x800ccc0e)
*Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren (Konto:"pop3.mail.dk",POP3-server: "smtp.mail.dk", fejlnr.:=x800ccc0e)
*Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren (Konto: "pop3mail.dk",POP3-server: "pop3.mail.dk", fejlnr.:=x800ccc0e)

Det skal siges, at min outlook express 6 virker med på disse servere, når jeg har benytter det program, som jeg er nødt til nu.
Jeg har ADSL opkobling til TDC. - derfor kun en udgående server men to indmailpostkasser.
Hvad er problemet - kan nogen hjælpe mig?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-02-03 22:23

Apo tag dog og hjælp istedet for den der billige løsning, det kommer tildestrup jo ikke videre med.
TIldestrup du kan afvise hans formodede svar, hvis du ikke synes det er løsningen.
EN af årsagerne kan være din antivirus, som hvis den har beskyttelse af emails kan blokere så du ikke kan sende.
Hvilket OS kører du ?
Har du "gammeldags modem" ?

Kommentar
Fra : tildestrup

Dato : 08-02-03 07:00

Jeg ved ikke hvad OS er - men jeg bruger et SpeesSteam modem.
Jeg har hele tiden brugt NortonAntivirus hvilket ikke tidligere har givet problemer.

Accepteret svar
Fra : no2003

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-03 11:52

GET2NET kræver forbindelse via et direkte opkaldnummer til GET2NET.

Opret hellere en mailkonto (gratis) hos TeleDanmark og anvend den som standard i outlook.
I din ADSL brochure står beskrevet, hvordan du skal gøre

http://webmail.teledanmark.dk/

Den gamle get2netkonto kan du beholde: Evt. kan du gå ind på web-delen af din get2net og sætte den op til at
videresende mail ti ldin nye TDC-konto. Så taber du ikke noget post. http://webmail.get2net.dk/

OS betyder iøvrigt operativsystem, Windows 98 o.s.v

Kommentar
Fra : tildestrup

Dato : 09-02-03 09:46

Jeg har mailkonto hos TDC og anvender den som standard i Outlook - kontoen hos GET2NET benyttes kun som indkonto, idet man ikke med ADSL hos TDC kan sende udgående mails via get2net.

Godkendelse af svar
Fra : tildestrup

Dato : 09-02-03 09:47

Tak for svaret no2003.