/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Annelise 13 år - gratis?
Fra : hansilei
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 01-11-07 16:12

Jeg er uddannelsesmæssigt ved at lave en bograpport om Tove Ditlevsens 'Annelise 13 år' fra 1958.
Jeg undrer mig over hvorfor der ved udgivelsespris anno 1958 står 'gratis' (ex biblioteket). Ved nogen, hvordan det hænger sammen - er der en særlig grund, eller er det blot fordi de ikke kender prisen fra dengang?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-07 17:30

Er det din opgave ?

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 01-11-07 19:07

Hvis der skulle ligge lidt velgørenhed eller politik bagved, var det da sjovt at kunne inddrage det.

Kommentar
Fra : Jenspeter0504

Dato : 01-11-07 20:50

En del børne og ungdomsbøger kom dengang som særtryk og indstik i aviserne. Jeg ved ikke om det gælder Tove Ditlevs bog, men dert kunne være en mulig forklaring på den mærkværdige oplysning. Måske er der nogen på Center for Børnelitteratur, www.cfb.dk der ved besked.

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 01-11-07 21:30

Tak - jeg vil prøve at spørge