/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
oversættelse dansk->italiensk
Fra : sismofyt
Vist : 939 gange
100 point
Dato : 01-11-07 14:10

Min kammerat vil gerne skrive en lille julehilsen til sin lokale pizzamand. Da ingen af os kender andre, der taler italiensk, håber jeg, at nogen på kandu kan hjælpe.

Hvordan skriver man:

"Til Danmarks bedste pizzeria med ønsket om en glædelig jul og et godt nytår. Venlig hilsen Martin"

På forhånd mange tak,

Sismo

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-11-07 14:33

Al pizzeria migliore di Denmarks vi auguro Natale allegro e un nuovo anno felice. Riguardi Martin

Du kan selv prøve her: http://babelfish.altavista.com/

Da den ikke kan dansk skal det lige oversættes til engelsk først:

To Denmarks best pizzeria I wish you a merry Christmas and a happy new year. Regards Martin

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-11-07 16:26

Jeg kan ikke selv oversætte det, men den sætning som Babelfish har skabt er i hvert fald noget vrøvl

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 02-11-07 12:24

Hvorfor synes du, at det er noget vrøvl, kontoververden (mærkeligt navn!!!)?

Kan dette være rigtigt:

Al migliori pizzeria di Dinamarca vi auguro Natale allegro e nuovo anno felice. Riguardi Martin

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 02-11-07 12:28

Eller dette oversat fra Engelsk ved hjælp af babelfish:

Al pizzeria migliore della Danimarca, augurandovi Natale allegro e un nuovo anno felice. Riguardi migliori da Martin.

???

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 02-11-07 12:34

I mine ører lyder det rigtigt, men så god er jeg nu heller ikke til italiensk.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 02-11-07 12:46

Tak for babelfish-tippet. Du får point, ikke for oversættelsen, men for tippet. Venlig hilsen Sismo

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 02-11-07 12:48

Citat
Jeg kan ikke selv oversætte det, men den sætning som Babelfish har skabt er i hvert fald noget vrøvl

Hvad er det så du ved, der er vrøvl ved den oversættelse, - når nu du ikke selv kan oversætte !?

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-07 12:53

Tak.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 05-12-07 11:25

Her er den korrekte oversættelse (fra mig som har boet 6 år i Rom):

Alla miglior pizzaria in Danimarca....tanti auguri di buon natale ed un felice anno nuovo. Distinti saluti Martin.

- og så lige et tillægsspørgsmål: HVAD ER DET FOR ET PIZZARIA??

Godkendelse af svar
Fra : sismofyt

Dato : 05-12-07 11:45

Tak for svaret marc43. Undskyld jeg glemte at give dig pointene for snart lang tid siden.
Venlig hilsen Sismo

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 05-12-07 11:49

Tak for svaret Acilia, jeg havde glemt at give marc points, som lovet. Ellers ville du naturligvis have fået dem for et ægte italiensk svar. Jeg kan ikke lige svare på hvad pizzeriaet hedder, da det er min kollega, der kommer dér. Men det ligger på Amager - tæt på både Englandsvej og Sundholmsvej (hvor bus 12 måske stadig kører). Venlig hilsen Sismo

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 05-12-07 12:08

Helt i orden gør ikke noget med pointene - det er sjovt at kunne hjælpe