/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Agurker & krympeflex !!!
Fra : viskinge
Vist : 909 gange
100 point
Dato : 01-11-07 08:28

Måske ikke den rigtige kategori, undskyld.

Når man køber agurker i et supermarked, er de som regel "overtrukket" med et stykke plastik.
Jeg tænkte på, hvordan får man "krympet" posen, så stramt om agurken??
Man kan vel ikke bruge varme, ligesom man gør ved ledninger & kabler, for så tager agurken vel skade, eller hvad???.

Jeg ved at man kan få plastik, der kan krympe ved hjælp af UV-lys, men mig bekendt er det yderst begænset, hvor mange procent, man kan få det til krympe, og kommer slet ikke op på siden af en krympeeffekt, som vi kender fra krympeflex til ledninger.

Kender du svaret?????

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 08:55

De bliver vel pakket med vacum.... ???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-07 10:00

Man kan få plast til at krympe ved stuetemperatur. Det er ikke så praktisk til eleknonik og den slags, så det du køber er normalt lavet til først at udløse krympningen ved omkring 100°.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-11-07 10:52

Jeg tro det sker ved en meget hurtig varme, efterfulgt af nedkøling.

Bjørn

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-11-07 11:33
Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-07 13:40

Jeg har spurgt COOP`s indkøber af agurker til hele FDanmark, svaret er her:

Hej Stig.

Undskyld det sene svar, som bla. skyldes at jeg har pisse travlt, og at den agurk leverandør jeg skulle kontakte var på ferie.

Men du har ret i at de varmer filmen op, så filmen strammer om agurken.
Håber det var svar nok. - Ha´ det godt og hils familien.

Med venlig hilsen/Yours sincerely
Finn Kofoed
Indkøber
______________________________
Coop Danmark

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 13-12-07 08:00

Tak for svaret stig54.