/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
køb af dyse til ciao
Fra : mogens6
Vist : 3204 gange
110 point
Dato : 01-11-07 05:20

Hej alle... Håber nogle kan og har lyst til at hjælpe!

Jeg har en ciao hvor jeg gerne vil købe en 2 til 3 dyse størrelser til..Jeg har en dyse på str ca 65 på den nu. Denne dyse er lidt for stor! (Det skal siges at den er gearet så den ikke kører mere end 40 km/t...)

Jeg vil gerne købe en str 60, 62 og 64 dyse.
Jeg ved jeg kan købe de størrelser på www.scooter-dele.dk og på www.scooternet.dk men der skal jeg også betale 60 kr i porto oveni..+ ca 30 kr pr dyse

Dyserne skulle gerne have en mm på 5mm som passer til en DELLORTO karburator..
Det vil være meget billigere for mig hvis jeg kan købe dyserne hos thansen hvor de kun koster 19 kr stykket og uden porto, dog er der under katagorien vespa ciao på thansen kun dyser op til dyse str 50..

Men thansen har dyser under andre typer knallerter med mærket DELLORTO...

F.eks: http://www.thansen.dk/search.asp?c=1383795357&n=1706712804

F.eks til DELLORTO dyser til ap50, Estilete, Katana, Zillion i størrelserne 60,62,64,65

<b>Kan jeg købe en af de dyser til min ciao og vil de passe til den? Eller er de i en helt anden størrelse eller mål?</b>

For hvis de alligevel er de samme og passer til ciao også, så er det billigere og nemmere...

venlig hilsen mogens

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 01-11-07 07:25

Din dyssestørrelse er ikke ca. et eller andet.
Størrelsen står på dyssen. og så har den intet med gearingen at gøre.
Da du alligevel skal skille din kaburator, tager du bare dyssen med til TH
så du kan tjekke gevindet,så kan det ikke gå helt galt.
mvh halvdum

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 01-11-07 18:33

Hej halvdum og i andre...

Jeg ved godt at en dyse har en fast størrelse, grunden til at jeg siger at jeg har en dyse på ciao`en med en dyse på ca str 65 er fordi den er boret op fra en mindre dyse nr.! Og den er så lidt for stor.. Min knallert forhandler kan kun lave dem i 0 og 5 trin..

Og ja ved godt at dyse ikke har noget med gearingen at gøre da ciao kører med en rem og en str remskive...

Dog kan jeg godt tage ned til thansen og prøve at få dem til at hente 4 dyser tilhørende de forskellige knallert mærker som nævnt i 1 ste tråd og sammenligne, men det er ikke så nemt når der sikkert er en kæmpe kø der og at ekspedienten skal hente en masse til måske ingen verdens nytte...osv

Derfor spørgsmål?

Kan jeg købe en af de dyser til min ciao og vil de passe til den? Eller er de i en helt anden f.eks gevind størrelse eller mål, så de ikke kan bruges?

F.eks til DELLORTO dyser til ap50, Estilete, Katana, Zillion i størrelserne 60,62,64,65..

For måske har thansen nogle dyser som passer og er ens som ikke står i katagorien ciao dyser...Da nogle dellorto dyser måske kan sættes på flere typer knallerter i karburatoren!

Venlig Hilsen Mogens..

Ps: hvis ingen kender noget til det må jeg ty mig til sammenlignings svaret....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-07 22:15

De fleste knallertmekanikere har de dyser, eller kan de file dyser op til det du vil have, eller de skaffer dem.
http://www.scootershop.dk/group.asp?group=5993&sub=602
http://www.scootershop.dk/group.asp?group=246&sub=245
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 13-11-07 07:29

Hmm. Ja det bedste forslag er nok fra pallebhansen.
De dyser jeg havde udset mig fra thansen var ikke den type jeg skulle bruge. Desværre. Det ville ellers have været nemmest.

Nu prøver jeg så at tage rundt i århus forskellige knallert forhandlere. Min egen knallert forhandler, hos karls motor service har kun dyser op til størrelse 41. Ciao bruger normalt dyse 39.

Han kan kun bore den i størrelse 60 og 65, og jeg ville gerne prøve en størrelse ca 62..

Men kigger rundt i byen..

Giver point om højst 2 dage.

Venlig Hilsen mogens

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-07 17:00

"Ciao bruger normalt dyse 39."
Ja men om det er 41 eller 39 er uden betydning, jeg vil tro at en lovlig Ciao kører bedst på 41 da motoren er slidt.
"Han kan kun bore den i størrelse 60 og 65, og jeg ville gerne prøve en størrelse ca 62"
Hvis din 65 er for stor, så er en 62 det nok også.
Så hvorfor ikke få ham til at lave 55 og 60

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 14-11-07 15:05

Hej pallebhansen

Mange Tak for dit svar. Også det her til sidst. Jeg har fået fået min forhandler til at lave en dyse str 60 nu. Og sat den på. Og det tyder stærkt på at den passer meget bedre. Eller helt perfekt. Den 4 takter ikke mere ved lyskryds så det er godt.

Min ciao er ulovlig med hensyn til motor af den årsag, at jeg på ingen måde kunne komme op af de meget stejle bakker her i århus med det motor udstyr jeg havde på før. Jeg måtte cykle hele vejen op af bakken. Og cyklisterne overhalede mig.

osv. Det var tilsidst temmelig træls, dog var den gamle cylinder også slidt helt ned.

Jeg har ikke brug for fart, ville bare gerne op af bakkerne i en rimelig fart, så remskiven m.m gør at jeg har en fin top fart på ca 40 km/t Og det er bare super..

Mange Tak for svaret Palle Hansen..

Godkendelse af svar
Fra : mogens6

Dato : 14-11-07 15:09

Point til Palle.