/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Solfilm Sort 0% gennemsigtig
Fra : Douink
Vist : 1507 gange
50 point
Dato : 01-11-07 00:24

Hej

Jeg har været i T Hansen og Jari Auto. Men ingen af dem har 100% sorte solfilm. Jeg har set varbiler med total sorte vinduer. Kan man virkelig ikke få mindre end 2% gannemsigtighed?

Jeg er på jagt efter en 100% sort, så ingen kan se værktøjet i bilen. kan nogle hjælpe mig med det? evt link, firma eller adresse?

MVH

Douink

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-07 00:37

Du skærer selv et sort stykke pap til. eller limer sort plast på. Alufolie er også en mulighed.
I praksis er det nok ikke til at se udefra ind gennem en rude med kun 2% gennemskinnelighed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-11-07 02:37

Det letteste er nok, at spraymale ruderne i bilens farve. (Husk at rense ruderne med samme fortynder som er spraymalingens opløsningsmiddel)

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 50 point
Dato : 01-11-07 05:03

brug noget af det folie vi laver streamers med , det kan ingen se igennem
husk at det kun er de bageste sideruder du må blænde af IKKE bagruden
skal bagruden blændes af skal du have den synet med afblændet ruder , det kan give et klip i kortet hvis du blænder bagruden

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-11-07 08:35

Reglerne er ændret i 2004

Det eneste krav er at der skal være monteret udvendigt spejl på højre side hvis lysgennemgangen er mindre end 70%

http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Meddelelser/1843.pdf

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 01-11-07 11:06

Ok tak for svaret alle... Så jeg må næsten gå ud fra at der ikke findes solfilm der ikke er gennemsigtig?
Hvis i finder solfilm der er total sort må i godt skrive det her!

MVH

Douink

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-11-07 11:51

bredker.... vedrørende streamer på bagrude, så gælder reglerne kun for biler på hvide plader.....

Gulpladebiler må stadig godt have streamers i bagruden...

http://www.fstyr.dk/sw126404.asp

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 06-11-07 13:11

bredker ved du hvor man kan købe det sorte streamers der ikke er gennemsigtig? Da det er det jeg er på jagt efter?

Med Venlig Hilsen

Douink

(Undskyld forsinket deltagelse, har haft meget travlt på det sidste)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-11-07 15:41

det kan du købe flere steder , her har jeg fået fra flere gange
http://nwd.dk/shopv3/catalog/index.php?cPath=9999_9998

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 12-11-07 00:03

Tak for svaret bredker.