/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
"Sjoveste" søforklaringer
Fra : creamygirl
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 31-10-07 23:36

Jeg ved godt, at der på kandu ikke er den store interesse i politik. Men vi står altså midt i en valgkamp - og jeg synes en tråd om emnet er på sin plads..

Mit oplæg er følgende: Hvilken søforklaring mener du har været valgkampens hidtil "sjoveste"?!

Mit bud er denne -> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9178942.html

Ikke nok med at Søvndal medregner både medicinske afdelinger og uddannelsessteder, når han skal tælle til 20 plejehjem - så glemmer han også at spørge plejehjemmene, om de har oplevet personalenedskæringer under den siddende regering, INDEN han går ud og postulerer, at det har de allesammen.

Det er fandme useriøst og manipulerende Villy..

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-07 02:09

Hvor har du dog ret, det er virkelig noget, der giver politikkerlede, for han er jo ikke ene om det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-11-07 02:54

Nu har Villy Søvndyssende aldrig forekommet mig at være specielt pålidelig. Og efter denne omgang klokkeklare LØGN kan det forekomme besynderligt at nogle kan stemme på en sådan personage.

Endvidere kan jeg more mig fælt over Ny Arrogance's leder aldeles "pæne" måde at tiltale journalister på, omend pågældende faktuelt opfører sig som et dumt svin.

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 01-11-07 07:45

Kristian Jensens skattesnak om skattestop eftervalget og efterfølgende tilrettesættelse af Claus Hjorth Frederiksen var underholdende

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-07 08:05

Ja,det er sjovt at følge deres magtbegær,og deres overbud,for at nå magtens tinder.Et par eksempler:Helle`s frierier til Ny Alliance,Konservative og Radikale.Bendt Bendtsen`s tilbud om hjælp
til rengøring af børneværelserne.

Ja,man slår sig på lårerne.De skyr simpelthen ingen midler.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-07 08:28

Emne: Skatteplan!!!
Sæt så det kryds rigtigt !
JyllandsPosten:
'Regeringens skatteplan er en blankocheck til de højtlønnede danskere, mens folk på overførselsindkomster bliver ladt i stikken.Det mener Socialdemokraterne, der fastholder deres politiske strategi frem mod næste folketingsvalg: Danskerne skal vælge mellem mere velfærd eller skattelettelser.'
Historien nedenfor sætter udtalelsen i perspektiv:

'Her er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen. Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.De første fire - de fattigste - skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende,den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.
Rod med rabatten:
Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat.
»Eftersom I er så gode kunder,« siger han, »giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage.« En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.

Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale.

Men hvad med de seks andre - dem som betaler - hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive:

De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.

Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på,hvad hver person skal betale.

Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120 kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590.

Alle seks personer får en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis.

Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet. De står uden får restauranten.

»Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner,« begynder den sjette person og peger på den tiende. »Men du tjente 70.«

»Præcis,« siger den femte person. »Jeg sparede også bare en 10´er.Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!«

»Det er sandt,« råber den syvende person. »Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!«

»Hør et øjeblik,« forsøger de fire første. »Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige.«

De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk.

Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.
Der mangler 520 kroner.....'

Mosebaek.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-11-07 22:00

Tak Mosebaek,
Sådan har det altid været, nogen vil altid dele det de andre har.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-11-07 22:22

Citat
Endvidere kan jeg more mig fælt over Ny Arrogance's leder aldeles "pæne" måde at tiltale journalister på, omend pågældende faktuelt opfører sig som et dumt svin.

Hmmm ja - jeg er helt enig i, at det er noget forbandet svineri Qvortrup fik lavet. Men Khaders reaktionsmønster er tankevækkende. Hvis det er normalt for manden, at han reagerer så ukontrolleret og aggressivt - så skal jeg gerne indrømme at jeg ikke finder ham værdig til at agere politikker..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-11-07 22:32

Citat
Ja,det er sjovt at følge deres magtbegær,og deres overbud,for at nå magtens tinder.Et par eksempler:Helle`s frierier til Ny Alliance,Konservative og Radikale.Bendt Bendtsen`s tilbud om hjælp
til rengøring af børneværelserne.

Ja,man slår sig på lårerne.De skyr simpelthen ingen midler.

Taburetter, Gucci-tasker og ministerbiler er åbenbart blevet grundlaget for stærkt lederskab.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 02-11-07 00:51

Uha da-da..
Godt jeg ikke er politikker!!

Men jo, de kommer da med nogen vaskeægte "drønnerter" ind i mellem.
Nu skal man jo ikke skue hunden på hårene, men for nogen kan det jo være svært at tælle til 20!
Og Søvndal kommer jo nok fra "den stråtækte" skole, hvor ALT hvad læren sagde var rigtigt!!
Også selv om han heller ikke kunne tælle!!
Og han kan jo glemme, hvor det nu var, han havde været sidst,
han har jo travlt, den stakkels mand!!

Specielt hvis det kunne give én en fordel, at tælle forkert eller at få hukommelsestab!!
Nå han er nu ikke den værste!!

Har ingen jokes....
Og slet ikke i stil med Mosebaek's.

Men det var en "vinder" da Helle Thorning blev spurgt,
om udskrivningen af valget kom bag på hende..
Og hendes svar prompte kom: Nej, jeg har sovet med stiletterne på, de sidste par måneder!!

Men hvem er det nu lige der kan gøre det godt for os alle, når det nu er politik vi er inde på??????

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-11-07 03:46

Citat
Har ingen jokes....
Og slet ikke i stil med Mosebaek's.

Jamen så har jeg én...

En kvinde I en varmluftsballon finder ud af at hun er faret vild. Hun stiger nedad og opdager en mand i en båd.

Hun råber til ham: "Undskyld, men kan du hjælpe mig? Jeg havde lovet en ven at jeg ville møde ham for en time siden, men jeg ved ikke hvor jeg er."

Manden konsulterer sin GPS og svarer: "Du er i en varmluftsballon, ca. 25 meter over jorden og 225 meter over havets overflade. Du befinder dig 31 grader, 14,57 minutter Nordlig breddegrad og 100 grader, 49.09 minutter Vestlig længdegrad."

Hun ruller med øjnene og siger: "Du må være venstremand"

Manden svarer: " Det er rigtigt, hvordan kunne du vide det?"

Kvinden svarer: "Jo, for alt hvad du siger til mig er teknisk korrekt, men jeg har ingen ide om, hvad jeg skal bruge informationen til og jeg aner stadig ikke hvor jeg er. Ærlig talt, så er du ikke til megen hjælp."

Manden smiler og svarer: "Du må være Socialdemokrat."

Kvinden svarer: " Det er rigtigt, hvordan kunne du vide det?"

Manden svarer: "Jo, du ved ikke hvor du er, eller hvor du er på vej hen. Du har løftet dig op hvor du er ved hjælp af en masse varm luft. Du har givet et løfte og du har ikke nogen ide om, hvordan du skal holde det - og nu forventer du at jeg skal løse dine problemer. Ergo er du i nøjagtig samme situation som før vi mødte hinanden - og på en eller anden måde får du det vendt, så det hele er min skyld."

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 02-11-07 21:46

Den kendte jeg ikke...
Godt at blive fornyet lidt!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-07 16:16

Her er lige et forslag mere til morskaben.Jeg ved ikke om Lars Kolind har smagt rigeligt,på det nye julebryg,eller det er et udslag af hans humoristiske sans.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1154719.ece

Men det er da altid forfriskende,med nye tiltag. (Især nogle der kan bruges).

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-11-07 16:34

Mosebæk, jeg brækker mig af grin..

Aldrig har jeg set så tåbeligt et forslag - og det lader da også til, at både Kolinds eget parti. og de øvrige kun har en hovedrysten til overs for dette absurde forslag...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-07 16:39

Enig med dig,creamygirl.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-07 16:53

Citat
Lars Kolind understreger, at han har fået mange positive tilbagemeldinger fra folk, som er villige til at flytte til Fyn, hvis øen i midten bliver begunstiget med en lavere indkomstskat.

Fyn "Danmarks have",er da et dejligt sted at bo.Hvor jeg sagtens kunne finde på at slå mig ned,hvis ikke problemet var min fremskredne alder.Derfor synes jeg,på Fyn`s vegne,det virker lidt nedladende,med ovenstående citat.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-11-07 17:15

Mon ikke huspriserne på Fyn vil stige til svimlende højder, såfremt Øen bliver omdannet til et bette "skatteparadis".. Jeg er stadig i latterkrampe..

Offentliggørelsen af partiets spidskandidater, som indbefatter bl.a Jørgen Poulsen og Malou Åmund gjorde udslaget til, at de mistede enhver chance for min stemme.. Æv bæv..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-11-07 13:36

Det er ikke en søforklaring, men jeg har bemærket mig, at samtlige deltagere i showet i udpræget grad lider af ekkolali.

2 kombatanter er i clinch. Den ene stiller et spørgsmål og ber' den anden besvare det med JA el. NEJ. Tilspurgte kaster sig ud i en længe redegørelse, og slynger om sig med tal, datoer, og hvad oppositionen gjorde dengang. Spørger genstiller sp. idet han/hun ikke fik et klart ja el nej på sp.

LOOOOOL Og så kommer det hylende komiske. Som en grammofonplade kører tilspurgte nu en fuldstændig identisk speech af, på trods af det selsamme svar lige er blevet kasseret. Det er sgu da utroligt......denne manøvre har jeg overværet i en serie på 4, før spørger gav op.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-11-07 14:19

Fuldkommen korrekt observeret Klumme.. Det er ækelt!

Og som allerede skrevet i en anden tråd, er problemet at de vigtige ting i denne valgkampagne er blevet usynlige i mængden af fuldstændigt irrelevante mærkesager. 22 elever i hver klasse, billigere at køre i bybus, og retten til at klage til en velfærdsombudsmand, hvis ikke man kommer igennem til lægevagten indenfor 5 minutter..osv. Rend mig i røven!!

Jeg er efterhånden nået dertil, at jeg i protest kunne komme i tanke om at stemme på det parti, der i valgkampen har lovet mindst..

Jeg har i den grad udviklet politikerlede..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-11-07 14:45

Ja jeg kan osse bedre li æbletærte

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-07 13:26

Ok, valget er jo forbi - men jeg får lige lyst til at fryde mig lidt..

JØRGEN POULSEN ER EN IDIOT..

Faktisk har jeg ikke noget imod at topcehfer i humanitære organisationer får en ordentlig løn, men at Poulsen vil sidde i Folketinget med dertilhørende gage - og samtidig suge 750.000 ud af Røde Kors indsamlingsbøsse, DET forarger mig fandme voldsomt.

Først forlader han frivilligt en topstilling til en løn omkring 1 million om året, for derefter at kræve erstatning fra det, der reelt svarer til at aflive hans nye politiske karriere, hvilket med stor sandsynlighed betyder at han om 2-3 år hverken er folketingsmedlem eller generaldirektør i Røde Kors.

At være både uelegant og grådig har sn pris. Manden er stendød politisk – og se, det fryder mit kyniske Creamy hjerte ….

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-07 13:33

Og gimpen Pia Christmas Møller er ikke bedre. Hendes vælgerbedrag giver mig kvalme..

Når hun er færdig med at lege løsgænger, og med garanti melder sig ind i Ny Alliance, så har hun gjort sig "fortjent" til en lille sjat fra det demokratiske udsalg: http://www.flytetmandat.dk/

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 18-12-07 00:11

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-12-07 13:02

selv tak