/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilket mobilselskab er billigst og beds~
Fra : Nuserpigen
Vist : 1184 gange
200 point
Dato : 07-02-03 17:23

Hejsa
Hvilket mobilselskab er billigst og bedst? Her tænker jeg på servicen, dækning af netværk og prisen. Det skal ikke være taletid, eller hvor man skal "tanke op", for og kunne snakke og sende sms.

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 07-02-03 17:40

Hvad med servicen? Har de en kundetelefon man kan ringe til?
Det skal bare være et almindeligt abbonnement, hvor man får en regning hver måned...
Gider ikke alt det med at man selv skal tanke op osv.....

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-02-03 17:44

ja de har et telefon nummer og sidst jeg ringede ventede jeg ikke ret land tid ( kan ses under kontakt) men jeg mener ikke at man kan få regningen tilsendt med posten. den kan man læse på nettet og printe ud. nå ja jeg glemte at sige at de bruger TDC´s net

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 07-02-03 18:02

de to billigste er nok:

---------------------------------
http://www.cbb.dk/

Abonnement 0,00 Fast minutpris 1,10

Minimumsforbrug 0,00 Pris pr. SMS 0,24

Opkaldsafgift u/svar 0,00 Opkaldsafgift m/svar 0,25

-----------------------------------------------------------

www.telmore.dk

Abonnement 0,00

Fast minutpris 1,20

Pris pr. SMS 0,20

--------------------------------

/Steffan

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 07-02-03 18:05

Det skal IKKE være taletid eller TANKE OP....

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 07-02-03 18:13

Hej Nuserpigen

Jeg har TDC til 49 kr pr. måned. For det kan jeg ringe op og snakke 15 min. SMS betaler jeg 50 ører pr stk. Der er ikke includeret nogle i prisen. Det jeg ikke snakker for den ene måned bliver overført til næste, dog kan der max overføres 15 min. pr måned.

Det er passende til mig, og fungerer udmærket.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 07-02-03 18:18

Jeg bruger TDC, som koster 49 kr. om måneden, men jeg kan snakke for de 49 kr. og min. er normal og sms normal så det er rimlig godt. Der er aldrig problemer med det.

/Steffan

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 07-02-03 18:27

Kære Nuserpige.

Du vil helt sikker opleve, at det billigste selskab ikke er det bedste. I den verden har jeg opfattelsen af, at kvalitet koster penge.

Jeg har siden liberaliseringen været TDC-kunde, og er det stadig, idet ingen - når det kommer til stykket - har overbevist mig om, at andre er bedre og billigere (på een og samme gang). Selvom mange kolleger og bekendte har talt om deres "eget" selskab, som værende det bedste, så har der altid været et eller andet der ikke var helt godt.

Vi (min kone og jeg) har to vidt forskellige typer abonnement. Jeg har et alm. mobilabonnement og min kone et der kaldes 15-min. Vi er begge tilfredse. (15-min-abonnement (eller lign.) kunne måske være en model, du burde undersøge nærmere - nu kender vi jo ikke dit behov)

Mht dækning, har jeg den opfattelse, at TDC dækker bedst, men visse andre selskaber køber sig jo ind her, så de har vel den samme dækning.

Mht service, så er de nok lige dårlige alle sammen. Ingen af selskaberne har nemlig det mål, at de ønsker at betjene ALLE kald på deres servicetelefon. Jeg har en viden om, at selv de største erkender dette, når de er HELT ærlige.

Tjah - blev du klogere? *S*

/Knud

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-02-03 22:40

ks 9000

TDC er det DYRESTE selskab sammen med SONOFON, så hvordan i alverden kan du anbefale dem ?

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 08-02-03 10:21

Til Zonker

Når jeg læser det jeg har skrevet, kan jeg ikke se, at jeg har anbefalet TCD. - Jeg skriver, at jeg er godt tilfreds med TDC. Jeg ser ikke kun på prisen, men på kvalititen af det produkt, jeg køber og det er såmænd ok.

Hvad der der ved at benytte sig af et diskount-selskab, hvis produktet ikke er i orden?

Jeg er da også af den opfattelse, at hvis man regner ALT med, så vil man helt sikkert havne på ca. samme beløb hos alle selskaber. Men det kommer jo helt an på, hvordan ens behov er og hvordan ens forbrugsmønster ligger.

/Knud

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 08-02-03 11:30

Da mit firma betaler mit abonnement aner jeg efterhånden ikke hvad der er billigst, men jeg ved at da jeg ofte bruger telefonen i bilen på jobbet, er dækningen meget vigtig, især da jeg ofte kører i tyndt befolkede områder.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men det vil være en god ide at finde ud af om dækningen er ok ved det pågældende selskab. Du kunne jo spørge naboer eller bekendte hvordan deres net i dit nabolag. Der findes ikke noget mere irriterende end mobiltelefoner der falder ud.

Grundlæggende har TDC vist stadig det bedste net. På min hjemmeadresse kan jeg ligefrem se deres antenne, hvilket giver en fremragende dækning, mens Sonofons net har en elendig dækning, hvor man kun kan tale udendørs.

Kommentar
Fra : krellex

Dato : 09-02-03 02:25

Jeg tror man ikke man kan sige at der noget selskab der er billigst.
For som jeg kan tolke ud fra det du selv siger, så skal det være en kombination af telefoni, service og dækning
Og der vil jeg anbefale Orange, der er meget dårlig omtale i pressen om det selskab.
Men det syntes jeg man skal tage med et gran salt. Idet at de har et kanon abn, i form at Mono, hvor man henvender sig til studerende der ikke gider betale de 900 kr det koster at oprette et fastnet abn, men alligevel får det til fastnet pris.
Og jo det kan være svært at tyde deres regninger, men hvis man henvender sig i en af deres butikker er de flinke til lige at forklare.
Men jeg havde på et tidspunkt et godt øje til telmore og CBB. Men hvis jeg skal have ny telefon, hvis den går i stykker eller bliver stjålet så skal man jo give fuld pris.
Hvor imod hvis man har hos Orange eller Sonofon så får man den pris med tilskud. Og det er mindst 500 kr. Og så kan man jo lige stille regnestykket op om man virkelig spare 500 kr på Net selskaberne over 6 måneder. Og det kom jeg frem til at det gjorde man ikke.

Men det vigtigste når man skal finde et selskab der har det abn der passer en. Feks hvis man kun har mobilen liggende i bilen osv, ja så har sonofon et abn til 25 kr. Men så skal man heller ikke bruge den, for så bliver det dyrt.

Et lille tip: Hvis du har et mono abn, og vil ringe til veninder der bor på kollegie fra sit mono abn. Ja så er der på de fleste kollegier fastnet telefoner som dør telefoner. Og så er det jo 25 øre og 14 øre. Selvom de har mobil så kan man godt lige se det smarte at fange dem på kollegie telefonen

God jagt i telejunglen

Krellex

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 09-02-03 10:23

Så kom dokumentationen:

Telestyrelsens nyeste tal siger, at TDC i øjeblikket er billigst, hvis man tegner abonnement via nettet.

Hvis man ringer henholdsvis: 2 - 5 - 10 minutter
om dagen, er prisen: 170 - 367 - 701 kr. pr. kvartal og de er så meget
billigere end den næstbilligste: 41 - 147 - 107 kr.

(Puh ha hvor jeg manglede at kunne lave et skema til ovenstående opstilling - men jeg håber at Nuserpigen kan få lidt ud af det jeg skrev.)

//Knud

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 09-02-03 16:46

Til ks9000....
Det er mitix du hentyder til...ikke?
På den måde koster den penge og ringe til kundeservice, og de har heller ikke så længe åbningstider....Ved ikke lige om det er godt eller skidt....
Det er noget af en jungle og finde rundt i..... De finder jo hele tiden på noget nyt...

Accepteret svar
Fra : ks9000

Modtaget 200 point
Dato : 09-02-03 17:10

Til Nuserpigen

Jo det ser sådan ud - http://www.itst.dk/static/prispjece/januar2003/kap04.htm. - men ellers kender jeg ikke til denne type abonnement.

Men som jeg tidligere omtalte, og som både Stefanstefan og Grethes også skriver, så er TDC's 15 min.-abonnement til 49 kr./md. udmærket. - Det er i hvertfald vores oplevelse.

//Knud

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 09-02-03 18:17

Jeg har mobiltalk hos tdc m/ zone og stjernenummer....og har en telefonregning på omkring 500 kr om måneden....

Kommentar
Fra : andypandy1

Dato : 12-02-03 18:01

Hej Nuserpigen!

Du kan gå ind på telestyrelsen hjemmeside og indtaste dit forbrug, og så får du et resultat frem med det billigste til dine behov!!!

Men i det hele taget er langt de billigste dem du finder på nette, dvs. "de små selskaber". fx har jeg skiftet til www.gratistaletid.dk og nu er min regning faldet fra ca. 900 om måneden til 300...! mht. dækning, så lejer de fleste små selskaber sig ind på de stores net, altså tager vi igen www.gratistaletid.dk, så fungere de på TDC's net, dvs. dækning over alt!!!!

Lige en ting til! Det kræver du allerede har en mobiltelefon, ellers skal du ud og finde sådan en også!! men de kan faktisk også¨købes ret billigt ind imellem, dog er der oftest et dyrt abbonement med dertil! men det kan der også rådes bod på! rigtig mange mennesker kan gå ind og "låse telefonen op"! nogle gør det for ca. en 50'er!!! dem kan man også finde på nettet!!!

go jagt!!!
-Andy

Kommentar
Fra : nokia3510

Dato : 14-02-03 16:40

hej!!!!! jeg kender selv problemet men du kan prøve siden http://www.teleprisguide.dk/ VH MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Kommentar
Fra : snuseren_dk

Dato : 14-02-03 20:46

Telmore er det billigste, men Sonofon har den bedste dækning

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 14-02-03 21:13

Det er jo den rene jungle....
Tror jeg er noget frem til, at jeg beholder det abonnement jeg allerede har...
Det kan vist ikke rigtig betale sig, og flytte sådan rundt mellem selskaberne....De er de eneste der tjener penge på det...og ikke os forbrugere....
Tak for alle indslagene....

God Weekend

Qnuzer Nuserpigen

Kommentar
Fra : Fussi

Dato : 14-03-03 07:57

Davs !
Jeg bruger Elro abonnement til 14 kr om måneden - 23 øre for at sende sms, jeg er meget tilfreds med dette abonnement end hos de andre dyrere teleselskab, jeg synes at du prøver at se på www.elro.dk - god fornøjelse.
God rigtig weekend.

Kærlig hilsen & knuz fra Fussi

Kommentar
Fra : esh

Dato : 02-05-03 17:11

CBB Mobil er det jeg helt klart vil anbefale!! De har lige sænket prisen til 99øre pr. minut, sms-prisen er stadig 24 øre.
Med telmore er det faktisk 4 øre billigere end cbb at sende smser, men så er det til gængæld 21 øre DYRERE pr. minut at ringe. Og så plus alle de afgifter og den slags man får med telmore, er det HELT klart cbb der er det KLART bedste: www.cbb.dk ;)

Kommentar
Fra : Fussi

Dato : 03-05-03 03:32

Davs !
Ja jeg synes osse at det er bedste: www.cbb.dk for alle - men det med Telmore kan jeg ikke anbefale - fordi Telmore teleselskabet kan IKKE acceptere "Netbank" især hvis man har selv PC Bank som hedder Nordea bank. Bedre med www.elro.dk samt www.cbb.dk

Fortsat god weekend