/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gemme adgangskoder i Vista
Fra : palleby
Vist : 1486 gange
200 point
Dato : 31-10-07 20:09

Hej.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Det viser sig at Vista ikke gemmer adgangskoderne overhovedet, selvom jeg beder den om det.
Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan ændre dette.
Ved Outlook skal jeg skrive adgangskoden hver gang jeg logger på mailserveren, og det virker sålænge jeg ikke lukker programmet
Jeg kan heller ikke spille min musik i medieplayer 11 og heller ikke i Winamp.
Den prøver at åbne www.247license.com der skriver en fejlmeddelelse. TDC svarer ikke på mine henvendelser.
Jeg tænker om det er fire-wall'en der gør knuder?
venlig hilsen palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-07 20:25

Skal nok lade være at forstyrre....

Men tjek lige dit tidligere spørgsmål - der kom lige et par fif.....

Kommentar
Fra : ONIT

Dato : 01-11-07 16:44

Jeg får denne fejl når jeg åbner den side du henviser til:

An application error occurred

--------------------------------------------------------------------------------

Your request could not be processed and has been logged. We will investigate as soon as possible, so please try later again. You may also contact the shop’s support if you require more help.

Så får du den samme har du nok ikke et problem. Det kan være du skal gå ind i dine email konto indstillinger og sikre dig at det er det rigtige password der er tastet ind og gemt der.

Kan du sende og modtage e-mail korrekt?

JEg tror ikke du skla regne med at det er din firewall der driller med de ting... Med mindre den firewall er et program som gerne vil bestemme alle mulige ting... Hvad er det for en firewall du snakker om. Der er ikke noget galt med TDC's udstyr(sådan generelt).

Kommentar
Fra : ONIT

Dato : 01-11-07 16:46

Lige en ting mere.... Hvad er det for en fil du prøver at åbne... Hvis det er en video der kræver license kan det være derfor... jeg vil ikke anbefale dig at åbne sådanne filer. Det er normalt nogle Internet hajer der prøver at sælge dig noget..

Accepteret svar
Fra : ONIT

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-07 16:52

Der er lidt mere info her... http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=26&tid=279744 Det kan også være en sang du har hentet.. jeg syntes klart ikke det er noget du skal rode med... Hvis du køber musik online så sørg for at købe den et sted hvor du kan få dem i mp3. Hvis du har købt din musik i et andet format så gem kviteringen og hent den et andet sted. Bare husk at gemme dokumentation på at du har ret til at have filen.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 01-11-07 20:27

Hej ONIT. Tak for dine råd.

Jeg bruger den indbyggede firewall i Vista og jeg har tilføjet wmplayer som "programmer der har tilladelse til at kommunikere gennem Vista Firewall", uden at det hjælper. Filen jeg klikker på er et musiknummer jeg har købt i TDC-onlineshop. Den åbner medieplayer, der siger at den ikke kan vise websiden 247....da der ikke er forbindelse til internettet..Jeg har ikke fået svar fra TDC på mine mails.
Jeg forestiller mig at der er en "setting" der forhindrer adgangen. Jeg har re-downloaded musikken, men mangler åbenbart licensen.
Mine problemer med outlook XP(2002) havde jeg ikke i XP.
Jeg har ikke problemer med Windows Mail, der fungerer fint.
Når jeg redigerer min e-mail-konto og sætter flueben i "Gem adgangskode" viser den ***** i boxen.
Næste gang jeg åbner programmet er **** forsvundet og jeg skal indtaste password påny.
Jeg vil nok undlade at købe .wma , men det er ikke alt man kan købe som mp3.
Jeg er også glad for outlook, men kan selvfølgelig også finde et alternativ.
Venlig hilsen
Palle

Godkendelse af svar
Fra : palleby

Dato : 01-11-07 20:28

Tak for svaret ONIT.

Kommentar
Fra : ONIT

Dato : 01-11-07 21:49

Jeg har ikke brugt den gamle version af Outlook i office. Men Outlook i Office 2007 virker fint :) Men det var vel også at forvente.

Kommentar
Fra : sikko000

Dato : 22-01-08 09:35

Hej,
Jeg har nu samme problem som Palle med at Outlook 2003 beder om koderne, hver gang jeg sender/modtager mails.Jeg kører under Windows Vista. Findes der en anden løsning end at anvende Windows Mail eller Outlook i Office 2007 (som jeg meget nødigt vil anskaffe).
venlig hilsen Ken