/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Selskabsleg mænd julefrokost
Fra : acilia
Vist : 5230 gange
56 point
Dato : 30-10-07 20:08

Jeg skal have 15 mænd fra mit firma til julefrokost.

Har lyst til at lave en alternativ ølstaffet eller et andet indslag - selskabsleg med mandehørm.

Jeg har meget meget lidt plads - dvs. når der er dækket op skal det faktisk være noget vi kan lave ved bordet for der er ingen gulvplads.

Hvad kan jeg finde på??

Som I måske kan regne ud er jeg IKKE en mand.. Men jeg er heller ikke særlig sart så I må gerne være fantasifulde..

Jeg har kun 56 point at give - har stillet alt for mange spørgsmål her på det sidste - men jeg håber I vil hjælpe mig allivl.
kh
Acilia

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 30-10-07 20:55

jeg følger lige lidt med her. Skal også selv arranger julefrokost

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 30-10-07 20:59

Jeg har foreløbigt fundet disse som jeg synes er ret sjove:

GavelegMan pakker en gave ind i et stykke ensfarvet papir. På papiret skriver man f.eks. "Til den med de længste fødder". Så pakker man den indpakkede gave ind i endnu et stykke ensfarvet papir - og her skriver man så "Til den med de rødeste ører". Og sådan kan man blive ved. Man starter så med at give pakken til en i selskabet - beder vedkommende om at pakke gaven op, og læse højt hvad der står på pakken, og herefter give pakken til den han/hun synes passer bedst på beskrivelsen. Legen giver anledning til en del grineri når man f.eks. skal finde den med "den bredeste rumpe" eller den "største mave".

.. og til senere:

Gurgle karaoke
Deltagerne bliver delt op i to hold. Derefter bliver en kurv med en masse små sedler med musik numre på sendt rundt. Et af holdene trækker en seddel op, og en af deltagerne skal gurgle denne sang med munden fuld af vand. Hvorefter medspillerne skal gætte hvilken sang det er. Det hold der gætter rigtig flest gange har vundet

Mon ikke nok en flok småsnalrede mænd kunne synes det var lidt sjov?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 56 point
Dato : 30-10-07 21:39

Jeg går ud fra det er den samme gruppe, som du skal købe gaver til

Citat
Vi har med en gruppe at gøre der er i 30-40 års alderen. Slipse og jakkesæt til hverdag.

Jeg vil da håbe, at der er en mand/mænd blandt brugerene, der kan give dig et råd.

Jeg er nu ikke sikker på, at en flok mænd vil synes, det er sjovt med en gavepakkeleg.

Måske skulle firmaet spare lidt på julegaverne og holde "frokosten" i byen i stedet.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 30-10-07 21:48

Kære ans
hov hov - vi holder julefrokosten privat fordi det var der mest stemning for. Jeg troede hellere de ville på diverse jet-set steder. Men det viser sig at de allerhelst vil være hjemme hos en person ("og se hvem der først drikker sig under bordet" citat fra een af gutterne).
Derfor lægger jeg hjem til.
I øjeblikket snakker de om hvor mange cigaretter der skal ryges den aften og hvor meget snaps der skal købes.
Så tror ikke at en smule sjov i gaden vil frembringe noget andet end lystig morskab.

Men da jeg ikke er helt uden situationsfornemmelse så vil jeg lade stemningen vejre førend jeg klasker allemulige selskabslege på bordet.

En julefrokost er jo en lang sag og derfor tænkte jeg at istedet for at vi udelukkende sidder og spiser og hælder den ene bajer eller snaps ned efter den anden - at een eller anden form for afbræk kunne være lidt lystigt.

Men jeg går ud fra at du er en mand?? Så vil jeg i hvertfald have i mente at det måske er en dårlig idé med nogle indslag. Så bare have dem "på lager" hvis situationen er til det.

Mht. julegaverne - okser jeg stadig løs - men tror jeg har fundet på en genial julekurv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-07 22:05

Citat
Men jeg går ud fra at du er en mand??

Neeeej det er jeg ikke. Derfor ville jeg håbe, at der kom nogle mænd med forslag.
[Men de vil sikkert også synes, det er en god ide, den du har)

Men jeg kan da godt forstå at 15 mænd vil hjem til dig

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 30-10-07 22:11

hihi ans jeg var sikker på at du var en mand når du var så mådeholdende overfor mandeselskabslegsidéen

Lad os se om der er nogle mænd tilstede som giver deres besyv med.. Kunne da være ret interessant..

Ja jeg tror nu også de synes det er hyggeligt at vi skal hjem til mig - men det bliver virkelig også "intimt" i den forstand at de allesammen jo har store villaer, vovser og alt det der - og jeg bor i en lillebitte hobbithytte med lavt til loftet og stråtag - ude i en skov..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-07 08:44

Hej igen

Start du aftenen med at sige, at det er forbudt at sige hinandens navne, så ikke noget med, at Jørgen siger - hej Jens send lige karrysilden op til mig.

Hvis Jørgen kommer til at nævne Jens' navn, skal han drikke en genstand

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-07 13:18

acilia

Er det ikke noget du kan oversætte

http://www.kandu.dk/spg111876.aspx

Jeg håber, du finder på en selskabsleg til de 15 mænd.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 05-12-07 11:05

Hov ans - havde slet ikke set dit link til en oversættelse - jeg ser lige om der er svaret ellers kan jeg da sagtens hjælpe..

Vi endte med ikke at lave nogen selskabslege - bare munter snak, dans og en masse øl..

kh
Acilia

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 05-12-07 11:05

Mænd gider vist ikke selskabslege... du havde helt ret