/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
fonetiske tegn i Word 2007
Fra : absinthe
Vist : 3073 gange
50 point
Dato : 30-10-07 17:22

Nogen der ved hvordan man får Word 2007 til at vise fonetiske tegn? Har et dokument med fonetiske tegn, som word ikke kan vise. Tror dukomentet er lavet på en Mac. Fik at vide jeg bare skulle downloade TextEdit, men jeg kan ikke finde det rigtige program.

hjælp en eller anden!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-07 17:26

At der findes et fonetisk alfabet, det ved jeg men at der ligefrem også er tegn til det, det vidste jeg ikke.

Men kan du bruge noget af dette???

http://tlt.its.psu.edu/suggestions/international/accents/codealt.html

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 30-10-07 17:31

Det er desværre ikke lige dem jeg mener. slå op i en dansk engelsk ordbog. Der er fonetiske tegn efter ordene, så man kan se hvordan man udtaler dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 17:32

Der har været for meget absint i theen.....

Det findes ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 17:36

http://www.dsn.dk/handbog.htm#udtale

Du kan få den i bogform....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 17:37

Selve tegnene - for det er vel dem du mener.... findes naturligvis også i div. fonte.....

Men der kommer du nok til at lede - tvivler på nogen har alle....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-07 17:45

Nååå på den lumske måde, det var det vi i skolen kaldte for lydtegn

Måske du skal prøve at søge på det ord??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-07 17:46
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-07 17:52

hvis du går i start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - tegnoversigt kan du både finde visse af tegnene og selv tilføje nogen du selv laver - hvis du kender dem i forvejen

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 31-10-07 12:17

Ok jeg prøver på en anden måde så. Er der nogen der ved om man kan downloade TextEdit fra Mac og få en version der virker til en pc?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-07 14:34

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-39,GGLG:da&q=TextEdit

Det KUNNE du selv have set efter.....

Du ved jo hvad du vil have - de gør vi andre åbenbart ikke.....