/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
print ud fra server
Fra : fredag
Vist : 519 gange
500 point
Dato : 30-10-07 15:00

Hej, jeg sidder hjemme og arbejde via remote desktop connection på serveren fra mit arbejde og har egentlig behov for at printe ud her hjemme fra serveren. Men kan det lade sig gøre?
Har installeret min hjemmeprinter på serveren og kan også se den hjemme, men der er ingen forbindelse. Er det noget jeg har glemt??

Kommentar
Fra : zith

Dato : 30-10-07 15:42

Det skal du sætte op via remote desktop.

Prøv at installere en ny printer på din server og se om der ikke er en port der hedder noget med remote desktop, men du skal vist først aktivere det i remote desktop.

Hvis du går ind i der hvor du skal skrive hvad du vil have fat i og indstillinger og lokale ressourcer der står der printere og når den er sat så skal du installere printer på ny og vælge den rigtige port.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 30-10-07 15:57

Hej, jeg har sat flueben i printer under lokale ressourcer. Men skal den installeres igen og skal det gøres som administrator

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-10-07 16:37

Som administrator på server skal du:
tilføje en ny printer >>local printer >>oprette en ny port >>vælg tcp/ip >>indsæt din hjemme wan ip adresse og vis i kataloget.
der skal også tilades at printere er tiladt (properties for username eviroment >client devices)
dette lader sig kun gøre hvis driver er kompatibel med server programmet

på din hjemme pc skal du "dele" printeren

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 31-10-07 09:33

Hej dk,

Kan du forklare

"der skal også tilades at printere er tiladt (properties for username eviroment >client devices)
dette lader sig kun gøre hvis driver er kompatibel med server programmet"

lidt nærmere.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-10-07 09:58

er det windows 2003 server du kobler op til ??

hvis det er, så skal printer driver understøtte win2003 server
hvis der ikke findes driver til win2003 server kan du ikke få det til at funke..

højreklik på "username" i active Directory users and computers >>Properties >>eviroment >>
client devices >>sørg for der er hak ved printers.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 31-10-07 10:40

Den understøtter win 2003 og der erhak ved printere og del er også delt, men alligevel lykkedes det ikke....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-10-07 10:51

den skal være delt på hjemme computeren... ikke på server
hvilke fejl får du ??

har du fast IP adresse hjemme og til serveren ??

har du sat din hjemme wan ip i printerport på server ??
har du checket det ikke er din Router/Firewall som blokér ?? (drop)

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 02-11-07 11:21

den skal være delt på hjemme computeren... ikke på server "DET HAR JEG GJORT"
hvilke fejl får du ?? "AT DER INGEN FORBINDELSE ER"

har du fast IP adresse hjemme og til serveren ?? "FAST IP"

har du sat din hjemme wan ip i printerport på server ?? "DEN FORSTÅ JEG IKKE"
har du checket det ikke er din Router/Firewall som blokér ?? (drop) "HVOR JAB JEG SE DET??"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-11-07 12:52

Citat
har du sat din hjemme wan ip i printerport på server ?? "DEN FORSTÅ JEG IKKE"

du skal på server >>add printer >>vælg "local printer... >>create new port >>
standard tcp/ip >>indsæt din hjemme wan ip adresse. (ikke din lan ip 192.168.xxx.xxx)

Citat
har du checket det ikke er din Router/Firewall som blokér ?? (drop) "HVOR JAB JEG SE DET??"

log ind på din router

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 08-11-07 10:15

Når du siger indsæt din hjemme wan ip adresse, så er det den ip som jeg bruger via remote desktop.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 08-11-07 10:52

Citat
indsæt din hjemme wan ip adresse. (ikke din lan ip 192.168.xxx.xxx)

Den hjemme wan ip adresse han snakker om, er ipen på din forbindelse der hjemme.

Det er den ip som du sender ud for at blive "genkendt på nettet", eller den ip som server godkender når du logger dig på den.

Lad os tegne :)
#Din hjemme pc#>hjemme wan ip<------------------------------------------->Severens ip< #server#

Håber det hjalp mvh
Octon

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-11-07 12:46

klik her
http://.myip.dk

den ip som står øverst er den du skal indsætte

hiusk der skal åbnes i firewall port 3389 som peger på serveren.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-11-07 12:47

den korekete adrese er
http://myip.dk

der kom et puntum i vejen..........

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 20-11-07 11:22

så er jeg her igen,
på serveren har jeg nu sat printeren op med tcp/ip port med ipnr fra hjemmepc. Har valgt at den ikke skal deles her og på hjemmepc skal den deles. Men der er stadig ingen reaktion. Skal den på hjemmepc også sættes op på med ipnr........?

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 20-11-07 11:29

Du skal kun bruge ip porten et sted fra, hvor printeren står har du åbnet en port med en ip som du så skal have fat i, så du skal ikke dele den 2 steder og det skulle heller ikke kunne lade sig gøre efter som printeren kun står fysiks et sted.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 20-11-07 11:51

mystisk at det stadig ikke fungerer....

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 20-11-07 12:25

Måske, måske ikke, det er meget svært at fejl finde på det over sådan en her side, det er noget der skal ses hvordan det er sat op før der kan hjælpes mere.

Det er måske bare en lille fejl eller en støre en det er meget svær at sige, men det vil være svært at hjælpe mere jo mindre man ser på det i virkeligheden.

Mvh
Octon