/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Registreringsdatabase
Fra : johnroskilde
Vist : 742 gange
70 point
Dato : 30-10-07 13:27

Hej
Min computer nægtede at boote normalt, så derfor fik jeg den undersøgt hos en Pc reparatør og det viste sig at et SATA kabel var itu. Reparatøren sagde at jeg skulle genistallere WinXP Pro, da den var gået igang med en installation, da jeg havde prøvet at boote med min Win CD. Han sagde at det ikke måtte være en Reparationsinsatllation, men en hel ny! Nu kan jeg ikke åbne mine programmer, da, såvidt jeg har forstået, registreringsdatabasen er blevet slettet ved nyinstalleringen. Det er jo en katastrofe for mig, så jeg håber at jeg her kan få en løsning så jeg ikke behøver at geninstallere alle mine programmer igen. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 30-10-07 13:34

Hvis du har lavet en ny installation af Windows, så vil alle dine programmer udover dem der findes i Windows være forsvundet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-10-07 07:31

Korrekt, ved nyinstallation er drevet blevet formateret.

Men det er jo kun det samme arbejde som man foretager efter 2-3 år for at få en frisk installation, man bruger de installations-CD`er man har og de andre småprogrammer og sikkerhedskopierede filer tager man jo fra den backup man jo altid har liggende på extern HD eller andre medier.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-10-07 12:23

Udover at installere programmerne igen skal du også huske at installere alle driverne til Bundkort, Grafikkort og Printere m.m

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 31-10-07 12:44

Hej Tak for svarene indtil nu. Jeg håbede jo at der var en anden løsning, men hvis det ikke kan være anderledes!? Alle de programmer jeg havde, ligger jo stadig og fylder på min harddisk. Når jeg nu geninstallerer f.eks. Nero, bliver det "gamle" program så overskrevet, så det ikke ligger to steder?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-07 13:05

Hvis du har foretaget en ny installation, altså ikke en reperation, så er der ingen Nero og den er så ikke to steder, det samme gælder alle andre ikke Windows programmer, hvis du stadig har Nero med flere, så har du ikke foretaget en ny installation men kun en reperation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-07 14:50

Tror spåørgsmålet bliver misforstået...

Som jeg forstår det har du lavet en NYinstallation af Win men på en ANDEN partition/disk end der hvor dine programmer ligger.....

Hvis det er tilfældet er dine programmer sandsynligvis ubrugelige da du har fjernet deres tilknytning til win....

De skal ALLE installeres påny... - muligt enkelte selv kan finde ud af det (småprogrammer)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-10-07 15:23

Hvis det er tilfældet så husk at fjerne alt,alle progrmmerne først, ellers ligger de bare og fylder op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-07 15:33

Det er dog en mulighed at visse af dem kan repareres.......

Men det kræver under alle omstændigheder at du har "original"programmet.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-07 16:21

Der er vel ikke noget større problem. Kun noget arbejde.

Du har vel både back-up og originale installations cd til alle dine programmer.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 01-11-07 22:49

Skal vi ikke først lige state om de gl. programer er væk eller om win er installeret "oven i" den gl. windows ?

Hvis du dobbelt klikker på denne computer vælger dit C drev. ja til at vise alle filer (dette er en førstegangs advarelse fra xp) vælger mappen programmer (ja til at vise alle filer bla bla. igen en 1gangs advarelse fra xp) du kan oxe kopiere dette ind i kør og sige kør.
Kode
Explorer.exe /e,%Programfiles%

Det vil åbne mappen programmer / program files (DK/UK) her kan du så se om der er nogle af dine gl. programmer.
Hvis ikke, tja så mega øv, hvor i mod hvis der er - så er der en chance for at registrer8ings databasen kan genskabes.

/Rex

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 04-11-07 22:12

Hej Tak til 75653 og andre.
Jeg har gjort, som foreslået og her ligger(på drev C), ganske rigtigt, alle mine "gamle" programmer. Dem kan jeg jo så ikke åbne, fordi Windows ikke kan/vil finde dem - men jeg kan jo se at de ligger der rent fysisk. Det var jo her jeg håbede på et mirakel, så jeg kunne få Windows til at acceptere dem igen. Er det helt umuligt? Nogle små programmer, har jeg kunnet få til at fungere igen, men langt de fleste vil ikke. På forhånd tak.
P.S. Mht. om jeg har originalprogrammerne, som mange synes at være bekymrede over - så må det vist være der man siger: Tyv tror hver mand stjæler!

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 05-11-07 12:20

Hvis alle dine gl. programmer ligger der, så er der håb forude :)
Der findes nemmelig nogle programmer kan "åbne" dine gl. regfiler.
Vi er dog lige nød til at finde ud af om din gl windows install. samt din gl. bruger konti ligger der.

Oftest omdøber xp nemmelige bare den gl. install til windowsxxxx og documents and settinge xxxxx (kan ikke lige huske formatet) det er nemmelig i disse mapper at din gl. reg filer findes.
de findes som *.dat filer bla ntuser.dat som ligger i bruger mappen (det er ~current_user i regbasen).

Hvis den gl. install ligger der, så kan du prøve at hente data ud af de gl. regfiler ved at hente og brænde denne cd. http://www.ubcd4win.com/ - der skulle ligge alle de værktøjer du skulle have brugfor for at få hentet informationerne fra de gl. regfiler.

/Rex

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 25-11-07 15:49

Hej Jeg har haft problemer med min internetforbindelse, så jeg har først læst det sidste indlæg i dag. Jeg har downloadet og installeret UBCD4WinV306, men kan ikke rigtig finde ud af det. Jeg er ikke nogen ørn til sådan noget, så måske må jeg opgive.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 25-11-07 19:13

Efter du har installeret UBCD4Win skal du "køre den" dvs. at du skal bruge programmet til at oprette en bootcd hvormed at du kan boote din computer og denvej tilgå de gl. registrerings filer, det er lidt en besværligvej at gå, men den virker oftest.

Men hvis du ikke er super inde i hvordan systemet er bygget op, kan det godt være meget trængt at komme igennem :(

Hvis du er optil det, så vil jeg gerne prøvet at guide dig genem, evt. kan du skanne disken for følgende filer i den gl. installation:
\system32\config\default
\system32\config\SAM
\system32\config\SECURITY
\system32\config\software < Denne indeholder de fleste data'er om installeret programmer
\system32\config\system
\Brugerprofil\brugernavnj\NTUSER.DAT < Denne svare til strængen hkey_Local_User

Og sende dem til mig, så kan jeg konvetere den til reg filer som du kan importere direkte, men du skal være opmærksom på at.
1. Du kan opleve konfligter hvis ikke det er samme computer navn/hardware/ osv.
2. Det er ikke altid at windows vil tillade direkte import.
3. Jeg vil have mulighed for at kunne se alt hvad du har haft på computeren (ikke at jeg gør det, jeg konvatere bare direkte over, sender og sletter)

Evt. kan du selv prøve at konvatere til reg filer ved at benytte RegEditPE.exe som du kan hente her http://regeditpe.sourceforge.net/ jeg har dog ikke prøvet denne nye ver.

/Rex