/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulv isolering
Fra : jlbendtsen
Vist : 2877 gange
100 point
Dato : 30-10-07 12:53

Hej

står og skal have lavet nyt gulv i min stue.
vil isolere det med flamingoplader spørgsmålet er så, skal der være udluftning i soklen og kan disse plader lægges direkte på stampet jord/grus?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-07 13:17

Dit stampede grus bør ikke være finer end 4 mm. da der ellers kan trkke fugt op. (capilarvirkning)
De plader som er beregnet til støbning kan lægges direkte på grus.

Flamingo typen skal være nedstøbt og må ikke bruges som isolering under brandbare materialer.
Der udvikles giftige gasser ved brand.

Der kan også bruges Rockwool terrrænbats (støbebats) direkte på grus.

Ved støbning bør der lægges "rionet" i.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 30-10-07 13:29

Okay...... så blev jeg så meget klogere det er nemlig trægulv der skal lægges så går det jo ikke med flamingo

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 30-10-07 13:30

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-07 15:59

Prøv lige at gå hen på et byggemarked og få "den lille lune" som er et lille hæfte med billeder og anvisning på isolering / dampspærrer osv Hæftet er fra Rockwool og koster ikke noget.
eller kig her:
http://www.rockwool.dk/sw8741.asp